Momentul optim de lovire

Din ceea ce zici tu mai sus eu inteleg ca : lovitura pleaca cu paleta la un unghi de aproape 90 gr. si se sfarseste cu paleta la un unghi aproape 0 fata de planul mesei .
Deci ca sa inteleg , trebuie in acelasi timp sa misc mana foarte repede si scurt in directia jos - sus tangential cu mingea si sa rotesc paleta in sens invers acelor de ceasornic (sunt dreptaci) de la 90 gr. la 0 ?
Groaznic de complex e jocul cu celuloidul :)
Unghiul paletei nu trebuie sa se schimbe in timpul loviturii (daca se schimba in mod natural dupa contactul dintre paleta si minge, e ok).
Pana la urma, oricum contactul dintre minge si paleta este atat de scurt incat nu ai cum sa schimbi unghiul in timpul contactului. Unghiul pe care il avea paleta la momentul contactului este cel care da traiectoria mingii. Deci pentru topspinuri mai consistente, cel mai bine e ca unghiul sa nu se schimbe.
Trebuie doar sa periati mingea de jos in sus repede. Daca faceti miscarea din tot corpul (ajutandu-va de picioare si sold) ar trebui sa mearga bine.
Daca credeti ca mingea are prea mult backspin ca sa puteti da topspin, puteti sa dati un "roll". http://tabletennis.about.com/od/glossary/g/roll.htm
 
Ultima editare:
Trebuie sa dau "roll" ce ?...fix de asta mai aveam nevoie...:confused::confused:...acum ma pun sa citesc cu ce se mananca "roll-ul"...:)
 
Na eu trebuie sa ma mai nasc o data sa reusesc lovitura aia :)
 
Uita-te aici, la secunda 16 (si nu numai) la topspinul lui Ma Lin din mingea taiata de Joo Se Hyuk. Despre asta vorbesc eu. Uita-te cu mare atentie sa vezi ca in momentul contactului paleta lui Ma Lin e aproape perpendiculara fata de planul mesei.
http://www.youtube.com/watch?v=7cBo3QDQ-yE
Ai dreptate cand spui ca e aproape paralela. Sunt 3 lucruri care permit executia de mai sus:
1. Fata foarte lipicioasa
2. Viteza mare de lovire
2. Retur cu foarte mult backspin ce-i drept, dar relativ inalt.
Schimba oricare din parametrii de mai sus si unghiul trebuie mai mult sau mai putin deschis, altfel mingea aterizeaza in fileu.
Apropo de discutia originala, pentru topspin mingea se loveste in punctul maxim, pentru loop usor in cadere. Iar de lovit in urcare, in general numai cand esti prea aproape de masa, iti vine o minge lunga aproape de margine si nu ai timp sa te departezi (caz in care trebuie s-o iei din drob), sau cand raspunzi la backspin cu soft push sau usor backspin (pentru jucatorii atacanti). Si la block bineinteles.
 
Ultima editare:
eu cred ca miscarea care-ai vazut-o tu la tipul ala de se termina cu paleta paralela cu masa e vorba de flick si nu de top spin la care paleta e la 90 de grade fata de masa,mi-a iesit si mie de cateva ori da e de exersat
 
Eu cred ca nu m-am facut inteles initial...n-am zis niciodata ca unghiul paletei ar fi "paralel" ci exact invers...cand am zis aproape PERPENDICULAR fata de planul mesei am crezut ca se subintelege ca unghiul paletei e APROAPE la 90 de grade fata de planul mesei (care e orizontal)...adica asa :
_ planul mesei
| unghiul paletei
 
Back
Sus