Regulamentul Circuitului de Tenis de Masă AmaTur România
(01.11.2022-31.10.2023)
1. Circuitul AmaTur România
Denumirea oficială a circuitului este AmaTur România.
Circuitul este alcătuit dintr-un lanț de turnee de tenis de masă, organizate pe întreaga durată a anului, pe mai multe nivele de reprezentare: locale, zonale, naționale si internaționale.
Circuitul urmărește atragerea iubitorilor tenisului de masă, simpli pasionați sau foști și actuali sportivi de performanță, fără restricții de vârstă, sex, naționalitate, cetățenie, care doresc să practice acest sport în mod organizat, la nivel local, național sau internațional.
Circuitul este organizat de AmaTur România, prin intermediul coordonatorilor naționali si a organizatorilor locali. La turnee poate participa cu drepturi depline, orice persoană legitimată sau nelegitimată, cu urmțtoarele excepții:
- Sportivii ce activează în Superliga din România și asimilatele acesteia din campionatele organizate de federațiile din alte țări;
- Primii 30 de sportivi din clasamentul masculin FRTM al lunii în care intră în vigoare prezentul Regulament;
- Primele15 sportive din clasamentul feminin FRTM al lunii în care intră în vigoare prezentul Regulament;
- Componenții loturilor naționale U 15 și U19 la data intrării în vigoare a prezentului Regulament;
- Primii 10 sportivi din clasamentul masculin al Republicii Moldova al lunii în care intră în vigoare prezentul Regulament;
- Primele 5 sportive din clasamentul feminin al Republicii Moldova al lunii în care intră în vigoare prezentul Regulament;
Listele cu sportivii din categoriile susmenționate se vor regăsi într-un topic dedicat în canalul ”Zona Organizatorilor Amatur” și are valbilitate până la intrarea în vigoare a următorului Regulament (01.11.2023), fără modificări, indiferent de transferurile ce pot surveni în returul campionatului intern sau a clasamentului din Republica Moldova.
Comitetul Director va analiza orice sesizare cu privire la jucătorii care evoluează în campionatele din alte țări în vederea acceptării sau nu în circuit a acestora
2. Definirea categoriilor în turneele Amatur
Categoria "Elite" - participanții cu media mai mare de 33, inclusiv;
Categoria "Open" - participanții cu media cuprinsă între 20 și 32,99, inclusiv;
Categoria "Avansați" - participanții cu media cuprinsă între 10 și 19,99, inclusiv;
Categoria "Hobby" - participanții cu media de până la 9,99, inclusiv.
În funcție de rezultatele obținute la turnee, jucătorii pot promova sau retrograda, cu excepțiile prevăzute la punctul 4, alineat 4.1.7 și 4.1.8.
3. Turnee
3.1. Clasificarea turneelor
În funcție de importanță, turneele se clasifică după cum urmează:
3.1.1. Turnee B
Turnee de nivel local, județean, având drept scop atragerea de participanți noi din zona respectivă, de familiarizare cu fenomenul AmaTur, de inițiere pentru debutanți, de antrenament pentru cei experimentați. Pot participa jucători din toată țara, urmărindu-se cu precădere atragerea în circuit a jucătorilor locali.
3.1.2. Turnee B+
Turnee speciale anuale tip B, prilejuite de aniverasrea Zilei Mondiale a Tenisului de masă (World Table Tennis Day).
La aceste turnee, care au loc în preajma datei de 6 aprilie - Ziua Internațională a Tenisului de Masă (WTTD) - se acordă bonificații pentru încurajarea participării tuturor iubitorilor tenisului de masă.
3.1.3. Turnee A
Turnee cu participare zonală/națională, în număr de aproximativ 100/an care au drept scop interacțiunea jucătorilor din regiunea de desfășurare a competiției cu iubitori tenisului de masă din întreaga țară.
3.1.4. Turnee R+
Turnee cu caracter strict regional organizate la aceeași dată, în opt localități, câte una în fiecare din cele 8 Zone AmaTur, punctate conform grilei turneelor A+. În situații excepționale (lipsă participanți), două turnee R+ din zone învecinate se pot comasa, la inițiativa organizatorilor implicați, cu aprobarea C.D. Amatur.
3.1.5. Turnee A+
Cinci turnee de amploare, cu caracter național, după cum urmează:
- Patru turnee A+ desfășurate alternativ în zone geografice învecinate 1-2, 3-4, 5-6, 7-8.
- În 2023 turneele A+ se vor desfășura în zonele 4, 6, 7 și 8.
- Turneul Campionilor care include gala de premiere a celor mai buni amaturiști și marchează sfârșitul anului competițional respectiv. Anul competițional următor începe odata cu terminarea precedentului.
3.1.6. Turneul Butterfly pe echipe
Turneu pe echipe, organizat și sponsorizat de reprezentantul Butterfly, cu regulament propriu, în concordanță cu Regulamentul AmaTur, acceptat de Comitetul Director, care poate fi regăsit pe forum, în secțiunea aferentă.
3.2. Calendarul competițional
3.2.1 Turnee A, A+, R+
- Turneele A, A+, R+ se stabilesc de comun acord de Organizatori și Coordonatorii Amatur la începutul fiecărui an calendaristic, urmârindu-se o repartiție cât mai echilibrată în cele opt zone.
- Oricând, în decursul anului, se pot include turnee A în Calendarul competițional, în limita datelor disponibile.
- Se pot organiza un număr maxim de 3 turnee A/localitate/an cu excepția localității București unde se pot organiza 6 (3/sală/organizator). Se poate suplimenta un turneu/localitate în cazul în care data din Calendar este liberă, doar cu acordul Comitetului Director.
- Nu se pot programa turnee A la aceeași dată cu turneele A+.
- Se pot programa două, trei sau patru turnee A la aceeași dată, dacă distanța dintre localități depășește 300 km.
- Nu se pot programa turnee A la aceeași dată cu turneele B+.
3.2.2.Turnee B
- Se anunță inteția, în mod obligatoriu de către organizator, în topicul special dedicat, pentru a se asigura o programare judicioasă a acestora, cu maxim 30 de zile înainte de desfășurare, ulterior afișându-se pe pagina principală a forumului.
- Se pot programa turnee B în aceeași zi cu un turneu A sau B, la o distanță de minim 100 km.
- Se pot programa turnee B la aceeași dată cu turnee A+, la o distanță de minim 300 km, cu acordul C.D, în urma consultării organizatorului turneului A+.
3.2.3 Frecvența turneelor B (cu excepția turneelor B+) nu poate fi mai mare de unul pe lună de sală specializată.
3.2.4. Turneele AmaTur trebuie să fie anunțate pe site printr-un topic separat, cu minim o săptămână înainte de data evenimentului, dar nu mai devreme de 30 zile.
Anunțurile turneelor se vor face conform Anexei III.
4. Organizarea turneelor și dreptul de participare
4.1. Participanții
4.1.1. Participanții care posedă un MP diferit de 0 se pot înscrie în concursurile Amatur la categoria unde sunt îndreptățiți sau la cea imediat superioară. Excepția o constituie turneele A+ unde concurenții dintr-o anumită categorie au prioritate la înscriere față de cei de categorie inferioară, indiferent de locul ocupat în Clasament.
4.1.2. Jucătorii debutanți în AmaTur care sunt divizionari FRTM activi sau cu istoric recent vor putea participa inițial doar la categoria Elite. Lor li se va conferi un MP fictiv, în funcție de poziția avută în clasamentul FRTM.
4.1.3. Jucătorii reveniți în circuit având MP=0 vor fi înscriși conform specificațiilor din Clasament.
Valoarea MP a acestora va fi ajustată în mod obligatoriu la categoriile Avansați,Open și Elite conform istoricului participărilor ("last MP”din pagina de profil).
4.1.4. Jucătorii care au împlinit 16 ani la data de 01.11.2022 și care activează în Campionatul FRTM (divizia A sau B) au drept de participare exclusiv la categoria Elite.
4.1.5. Jucătorii care nu au împlinit 16 ani la data de 01.11.2022 și care activează în Campionatul FRTM (divizia A sau B) pot particpa la categoria concordantă MP-ului.
4.1.6. Participanții de la categoria „Avansați” nu pot retrograda la „Hobby” decât în cazuri excepționale (de ex. o problemă medicală), la o sesizare și în urma unei analize a C.D.
4.1.7. Participanții nominalizați în thread-ul „Evidența persoanelor care promovează la categoria superioară” vor juca la categoria stabilită de C.D.
4.1.8. Jucătorul care obține cinci podiumuri (loc 1-4) într-un interval de 12 luni promovează automat la categoria superioară. Promovarea intră în vigoare la actualizarea clasamentului de după al 5-lea podium (loc 1-4) obținut, jucătorul păstrând categoria 12 luni de la actualizarea clasamentului respectiv.
4.1.9. Participanții la turnee trebuie să cunoască regulamentul AmaTur și implicit să îl respecte.
4.2. Organizatorii turneelor
Organizatorii turneelor se împart în următoarele categorii:
- Organizatorii Locali (O.L.) sunt persoane majore, buni cunoscători ai Regulamentului AmaTur,cu bune abilități de comunicare, ei ocupându-se de relația cu autoritățile locale, de închirierea, amenajarea sălilor și asigurarea condițiilor optime de joc, conform cerințelor turneului.
- Organizatorii Tehnici (O.T.) sunt persoane care posedă bune abilități în domeniul informatic, fapt care le permite utilizarea fișierelor create în scopul desfășurării în condiții optime a unui turneu AmaTur. Nu este obligatoriu ca ei să fie participanți la turneu.
Publicarea în pagina principală a forumului a unui turneu de orice tip implică nominalizarea atât a O.L. cât și a O.T.
- Organizatorii Principali (O.P.) sunt persoane care întrunesc cerințele necesare pentru a fi concomitent O.L. și O.T.
Organizatorii vor fi validați anual în urma unei testări cu întrebari din Regulamentul în vigoare.
- Coordonatorii AmaTur sunt persoanele nominalizate în Anexa I care au atribuții în organizarea turneelor naționale A+, R+, TF și supravegherea desfășurării turneelor conform prezentului Regulament.
Organizatorul turneului încasează o taxă de participare pe care o stabilește în funcție de cheltuielile efectuate cu ocazia turneului. Ulterior, acesta face o donație de 1 leu/participant la turneu în contul dedicat administrării cheltuielilor generate de buna funcționare a AmaTur.
4.3. Înscrierea jucătorilor
4.3.1. Înscrierea în circuit
- Înscrierea participanților noi în circuit se poate face direct prin înscrierea la oricare din turneele AmaTur organizate în cursul anului. Participantul trebuie să transmită datele necesare înregistrării: nume și prenume sau nickname, localitatea de domiciliu și categoria la care dorește să fie înscris (conform anunțului postat de organizator).
- Înscrierea la turneele A, B și B+ se face în ordinea postării pe forum, respectând principiul "primul venit, primul servit".
- Înscrierea la turneele A+ și R+ se face în ordinea clasamentului până în ziua stabilită de organizatori, având prioritate participanții cu MP corespunzător categoriei respective. Ulterior, în limita locurilor rămase neocupate, se aplică principiul „primul venit, primul servit” fiind acceptați și jucători de categorie imediat inferioară.
- Un jucător este transferat automat pe lista principală, de la o categorie la alta, numai în cazul în care modificarea lunară a MP-ului conduce la acest fapt.
- La turneele A, A+, R+, B, B+ organizatorul are dreptul de a acorda maxim 4 wild card-uri la fiecare categorie.
- Jucătorii străini care doresc să participe la turneele Regionale (R+) o pot face în Zona învecinată din care fac parte în funcție de localitatea din care provin (Serbia și Ungaria - Zona 7, Republica Moldova - Zona 1 și Zona 2, Bulgaria - Zona 3 și 5, etc... În momentul de față, jucătorii din Ucraina pot participa la concursurile R+ în orice zonă.
- Persoanele cu dizabilități sunt scutite de plata taxei pentru concursul propriu-zis la turneele AmaTur.
4.3.2. Retragerea jucătorilor
Retragerea jucătorilor de la turneele la care s-au înscris poate fi:
a. retragere înainte de termen;
b. retragere după termen (R);
c. absență nemotivată (N);
Termenul limită de retragere de la un turneu este Joi ora 21:00 pentru secțiunile care joacă sâmbătă, vineri ora 21:00 pentru secțiunile care joacă duminică, 36 de ore pentru turneele care se desfășoară în altă zi a săptămânii. Retragerea trebuie să apară explicit pe forum până la ora limită, responsabilitatea de a verifica acest lucru revine strict persoanei care se retrage.
4.3.3 Penalizarea retragerilor
- retragerea jucătorilor înainte de termen 0 puncte;
- retragerea jucătorilor după termen (R) 2 puncte;
- absență nemotivată (N) 3 puncte;
Se suspendă pe o perioadă de trei luni jucătorul care acumulează minim 6 puncte de penalizare.
Punctele de penalizare se anulează la împlinirea termenului de 12 luni de la data turneului la care s-au acordat, respectiv odată cu ispășirea perioadei de suspendare.
Punctele de penalizare se pot motiva doar pe baza unor documente justificative.
Monitorizarea retragerilor și absențelor de la turneele AmaTur se va face de către Coordonatorul AmaTur desemnat.
Punctele de penalizare vor apărea în pagina personală a fiecărui participant din circuit de pe site-ul www.amatur.ro rubrica Clasament, jucătorii în cauză fiind notificați în postul în care s-au înscris, pe forum.
Nu se penalizează retragerile de pe lista de așteptare.
Organizatorii (O.L. sau O.T.) se pot retrage din respectivul turneu fără penalizare.
Jucătorii înscriși de altă persoană și care nu cunosc acest lucru pot sesiza faptul în paginile turneului sau în canalul „Organizare Amatur” threadul „Dezbateri curente”. În acest caz, persoana care a făcut înscrierea va fi cel penalizat.
Nu se penalizează retragerile înainte de termen dar organizatorul poate ține cont de ele și în cazul când acestea se repetă, poate refuza înscrierea jucătorului respectiv la turneele organizate de el.
Organizatorul tehnic trebuie să menționeze nominal jucătorii nemotivați și retrași după termen în postul rezervat desfășurătorului turneului la maxim 48 ore de la terminarea acestuia.
5. Desfășurarea turneelor
5.1. Generalități
5.1.1. Fiecare participant are dreptul la un număr de minim 4 meciuri în cadrul turneelor A, A+ și R+.
5.1.2. Numărul de grupe din fiecare secțiune a unui turneu se stabilește de către organizator în anunțul turneului afișat pe forum. El poate fi modificat în funcție de numărul de participanți și structura lor, așa după cum trebuie specificat în anunț.
5.1.3. La turneele A+, R+ numărul maxim de participanți/masă/zi nu poate fi mai mare de 6.
5.1.4. La turneele A și B în cadrul cărora categoriile încep la aceeași oră, numărul maxim de jucători/categorie/masă este de maxim 6, numărul de meciuri/masă în grupele inferioare nu poate fi mai mare de 15. Există o singură excepție de la această regulă, amintită în Anexa II.
5.1.5. La turneele A și B în cadrul cărora categoriile încep la ore diferite (dimineața și după amiază) numărul total al participanților înscriși nu poate fi mai mare de 9 jucători/masă, maxim 15 meciuri/masă/categorie în cazul grupelor de 6 sau 10 jucători/masă, maxim 10 meciuri/masă/categorie în cazul grupelor de 5.
5.1.6. La un turneu, doi jucători care s-au întâlnit în grupele inferioare nu se pot întâlni în grupele superioare (exceptând cazul în care sunt două grupe).
Detalii suplimentare sunt furnizate în Anexa II a prezentului Regulament.
5.2. Organizarea turneelor
5.2.1 Organizarea turneelor de tip B
- număr minim de mese: 2.
- număr minim de participanți la turneu: 10.
- numărul minim de participanți/categorie este de 5.
- număr de secțiuni; una, două, trei sau patru, care să permită participarea tuturor, fără restricții de MP.
- pentru derularea unei categorii este nevoie de minim un jucător care se încadrează în categorie.
- nu se acceptă folosirea sistemului cu grupe inferioare amestecat, din care o parte se califică la E/O, altă parte la A/H;
5.2.2. Organizarea turneelor B +
La aceste turnee obiectivul principal este atragerea persoanelor din comunitate către practicarea tenisului de masă. Regulile sunt relaxate, încurajându-se turnee outdoor, de dublu, în școli, șamd.
5.2.3. Organizarea turneelor tip A și R+
- număr minim de mese: 12.
- număr minim de participanți: 60.
- număr de categorii: 4.
- turneele A unde numărul de participanți este mai mic de 60 devin turnee B și sunt punctate ca atare.
5.2.4. Organizarea turneelor de tip A+
- număr minim de mese: 20.
- număr minim de participanti: 120.
- număr de categorii: 4.
Numărul estimativ de mese ce pot fi amplasate într-o sală de sport:
a. Sală Polivalentă: 20-25 mese.
b. Sală de sport tip Năstase cu 2 rânduri de scaune: 16-20 mese.
c. Sală de sport tip Năstase fără tribune: 12-16 mese.
În cazul în care organizatorii nu au la dispoziție o sală polivalentă, pentru asigurarea numărului minim de locuri/mese se pot folosi două săli de capacitate mai mică sau se pot organiza categoriile în două zile consecutive.
Pentru asigurarea fluenței turneului, vor exista cel puțin doi organizatori tehnici cu experiență, agreați de Comitetul Director.
În situația depășirii numărului de locuri rezervat turneului, prioritate au jucătorii cel mai bine clasați din categoria respectivă.
5.3. Clasamentul turneului
5.3.1. Rezultate
După încheierea turneului, organizatorul va afișa în postul dedicat din pagina 1 desfășurătorul fiecărei secțiuni în parte (grupe inferioare, superioare, tablou eliminatoriu, clasament), folosind exclusiv fișierele Amatur create în acest scop sau cele compatibile (confirmate de adminul clasamentului AmaTur). Orice modificare ulterioară a clasamentului sau a unui rezultat va fi făcută într-un post separat, nu editând și modificând postul inițial! Turneul va fi omologat în site-ul dedicat clasamentelor doar după efectuarea acestui pas.
5.3.2. Punctajul turneului
Pe baza clasamentului anunțat de organizatorul turneului, precum și în funcție de importanța turneului și de categoria la care a participat, fiecare concurent va primi un număr de puncte conform grilei existente în secțiunea info de pe pagina amatur.ro.
Clasamentele fiecărui turneu în parte și cel general le găsiți pe www.amatur.ro
6. Precizări regulamentare
6.1. Regulamentul de joc
Turneele AmaTur au ca principiu de bază respectarea și încurajarea fair-play-ului participanților.
Turneele AmaTur vor respecta bazele regulamentare ale I.T.T.F. exceptând cazurile când prezentul Regulament are prevederi diferite.
Jocurile se pot disputa fără arbitru, scorul poate fi ținut de către jucători.
La cererea unuia dintre jucători, organizatorul are obligația de a numi un arbitru dintre participanții care asistă la joc.
6.2. Departajarea concurenților în grupe
Criteriile de departajare între concurenți, în ordine, sunt:
6.3.1. În cazul în care un jucător renunță la participare în grupa inferioară fără a juca toate meciurile, la calculul clasamentului grupei i se anulează toate rezultatele din grupă.
6.3.2. În cazul în care un jucător calificat în grupele superioare nu participă la această fază sau se retrage înainte de a juca toate meciurile, i se anulează toate victoriile din grupa superioară și va fi punctat cu zero victorii în grupa superioară.
6.3.3. Un jucător calificat într-o fază superioară, dar care nu se prezintă din diverse motive, nu este înlocuit de un alt jucator și este punctat la nivelul la care a ajuns.
6.3.4. În situația în care jucătorul respectiv nu anunță organizatorul, sau dacă organizatorul consideră motivul retragerii neîntemeiat, în clasamentul final, jucătorul retras va fi înregistrat cu zero victorii și primește avertisment, iar în caz de recidivă, cazul va fi analizat de către Comitetul Director, care poate suspenda jucătorul pe o perioadă de 6 luni.
6.4. Ținuta de joc și paleta
Echipamentul se compune din tricou, șort (fustă), pantofi de sport, trening. Tricoul, șortul, fusta pot avea orice culoare, cu condiția să difere, în culoarea de bază, de culoarea mingii.
Paleta poate avea orice mărime, formă sau greutate, dar lama trebuie să fie plată și rigidă. Partea paletei folosită pentru a lovi mingea va fi acoperită cu cauciuc simplu, cauciuc cu zimții spre exterior, sau cauciuc sandwich cu zimții spre exterior sau spre interior cu condiția de a fi pe lista fețelor omologate ITTF. Orice strat din componența paletei și orice strat de material acoperitor sau adeziv, folosit pentru a lovi mingea, va avea continuitate și va fi de grosime egală. Suprafața materialului de acoperire a fețelor paletei trebuie să fie mată, de culoare neagră pe o parte și una din culorile aprobate, pe cealaltă parte. Două culori vor fi obligatorii și pentru cazul când una dintre cele două fețe ale paletei nu este acoperită.
În caz de nemulțumiri sau reclamații, organizatorul va decide, respectiv va lua măsurile ce se impun, iar în cazul în care jucătorii nu au sesizat aceste nereguli înainte de începerea partidei, se poate continua jocul fără măsuri suplimentare. În cazul unei contestații, până la sosirea unui arbitru, punctele jucate rămân valabile.
6.5. Disciplina
6.5.1. Comportamentul jucătorilor în timpul turneului
Jucătorii de tenis de masă vor evita comportări care ar putea avea un caracter nesportiv, ar jigni participanții sau ar dăuna imaginii sportului:
- expresii grosolane;
- distrugerea cu bună intenție a mingii;
- distrugerea cu bună intenție a mesei;
- aruncarea mingii;
- aruncarea paletei;
- lovirea mesei sau mantinelei cu palma, paleta sau piciorul;
- schimbarea paletei în timpul meciului;
- completarea cu lucruri care nu-i aparțin;
- părăsirea sălii în momentul în care ar trebui să dispute un meci;
- prelungirea fără motiv a timpului destinat încălzirii, care este de maxim 3 minute;
6.5.2 Întreruperi ale jocului, regulamentare
- 2 minute de pauză între seturi;
- folosirea prosopului la fiecare 6 puncte jucate;
- un „time out” cu o durată de un minut, o singură dată pe meci.
6.5.3. Sancțiuni
Organizatorul are dreptul să avertizeze, iar la recidivă să elimine din concurs, jucătorii care încalcă regulile menționate la aliniatul 6.5.1.
Cazurile grave de indisciplină, violență, agresiune fizică sau verbală, furt, etc. vor fi luate în discuție de către Comitetul Director în urma sesizării organizatorului sau din oficiu. Jucătorul în culpă poate fi avertizat sau suspendat din competițiile AmaTur pe o perioadă mergând între trei luni și până la eliminarea din circuit.
Mesajele defăimătoare, amenințări, jigniri, instigări la ură, care au legătură cu jucătorii sau concursurile desfășurate în AmaTur postate pe forum sau pe rețelele de socializare vor fi analizate de către Comitetul Director, putând fi sancționate ca în alineatul precedent. În acest caz, perioada de suspendare poate fi redusă în urma reconcilierii cu persoana lezată.
Jucătorii care conspiră sau fac înțelegeri pentru a influența rezultatul unui joc, într-o manieră incompatibilă cu etica sportivă, pot fi sancționați de către Comitetul Director, pe baza unei probe video, cumulativ sau nu, în funcție de gravitatea faptei, cu:avertisment, suspendare din competițiile AmaTur pe o perioadă mergând de la trei luni până la suspendarea definitivă, depunctarea în clasamentul turneului.
6.5.4. Refuzul înscrierii în competiție a unui jucător
Organizatorii își rezervă dreptul de a refuza persoanele care au creat probleme referitoare la abateri regulamentare sau de natură a împiedica sub orice formă bunul mers al competiției (atitudine necuviincioasă, absențe nemotivate, retrageri multiple, etc.). Comitetul Director are dreptul să ceară detalii organizatorului în aceste cazuri, la sesizarea celui refuzat la înscriere.
7. Clasamentul circuitului
Clasamentul circuitului se întocmește în baza punctelor obținute la concursurile AmaTur România.
7.1. Calcul punctaj
Detaliile referitoare la punctaj sau loc în clasament se regăsesc pe site ul www.amatur.ro și pe forum, thread-ul „Clasament Amatur” canalul „Organizare Amatur”.
8. Trofeele AmaTur
8.1. Distincțiile de turneu
Pentru fiecare turneu AmaTur ocupanții locurilor 1-4 vor primi diplome de merit.
În funcție de posibilitățile organizatorilor se pot acorda cupe, medalii și premii în obiecte.
Premierea în bani este interzisă.
Se permite acordarea voucher-elor de către sponsori.
8.2. Distincțiile circuitului AmaTur
Pe baza punctajului final, odată cu desfășurarea Turneului Campionilor, se acordă următoarele distincții:
Divizionarii A în activitate nu sunt eligibili pentru aceste distincții.
Jucătorii cu mai puțin de 5 participări anuale la turnee AmaTur nu sunt eligibili pentru aceste distincții.
Nu sunt eligibili jucătorii care în perioada ultimelor două actualizări de clasament retrogradează de la o categorie superioară, în scopul de a deveni Lider Județean. Cei în cauză pot face contestație către Comitetul Director care analizează și decide dacă retrogradarea a fost făcută artificial/intenționat.
9. Dispoziții finale
Prezentul regulament intră în vigoare la 01.11.2022 și este valabil până în 31.10.2023.
Prezentul Regulament poate suferi unele modificări sau adăugiri în situații excepționale, care vizează îmbunătățirea sistemului și conditiilor de desfășurare a concursurilor AmaTur, fără a afecta spiritul competiției. Aceste modificări vor fi efectuate numai după o analiză pe site și vor fi aduse la cunoștința participanților prin internet, la adresa: www.tenisdemasa.ro înaintea intrării în vigoare. Modificările permise nu vor avea caracter retroactiv, deci nu vor putea modifica punctaje, clasamente, situații deja încheiate.
(01.11.2022-31.10.2023)
1. Circuitul AmaTur România
Denumirea oficială a circuitului este AmaTur România.
Circuitul este alcătuit dintr-un lanț de turnee de tenis de masă, organizate pe întreaga durată a anului, pe mai multe nivele de reprezentare: locale, zonale, naționale si internaționale.
Circuitul urmărește atragerea iubitorilor tenisului de masă, simpli pasionați sau foști și actuali sportivi de performanță, fără restricții de vârstă, sex, naționalitate, cetățenie, care doresc să practice acest sport în mod organizat, la nivel local, național sau internațional.
Circuitul este organizat de AmaTur România, prin intermediul coordonatorilor naționali si a organizatorilor locali. La turnee poate participa cu drepturi depline, orice persoană legitimată sau nelegitimată, cu urmțtoarele excepții:
- Sportivii ce activează în Superliga din România și asimilatele acesteia din campionatele organizate de federațiile din alte țări;
- Primii 30 de sportivi din clasamentul masculin FRTM al lunii în care intră în vigoare prezentul Regulament;
- Primele15 sportive din clasamentul feminin FRTM al lunii în care intră în vigoare prezentul Regulament;
- Componenții loturilor naționale U 15 și U19 la data intrării în vigoare a prezentului Regulament;
- Primii 10 sportivi din clasamentul masculin al Republicii Moldova al lunii în care intră în vigoare prezentul Regulament;
- Primele 5 sportive din clasamentul feminin al Republicii Moldova al lunii în care intră în vigoare prezentul Regulament;
Listele cu sportivii din categoriile susmenționate se vor regăsi într-un topic dedicat în canalul ”Zona Organizatorilor Amatur” și are valbilitate până la intrarea în vigoare a următorului Regulament (01.11.2023), fără modificări, indiferent de transferurile ce pot surveni în returul campionatului intern sau a clasamentului din Republica Moldova.
Comitetul Director va analiza orice sesizare cu privire la jucătorii care evoluează în campionatele din alte țări în vederea acceptării sau nu în circuit a acestora
2. Definirea categoriilor în turneele Amatur
Categoria "Elite" - participanții cu media mai mare de 33, inclusiv;
Categoria "Open" - participanții cu media cuprinsă între 20 și 32,99, inclusiv;
Categoria "Avansați" - participanții cu media cuprinsă între 10 și 19,99, inclusiv;
Categoria "Hobby" - participanții cu media de până la 9,99, inclusiv.
În funcție de rezultatele obținute la turnee, jucătorii pot promova sau retrograda, cu excepțiile prevăzute la punctul 4, alineat 4.1.7 și 4.1.8.
3. Turnee
3.1. Clasificarea turneelor
În funcție de importanță, turneele se clasifică după cum urmează:
3.1.1. Turnee B
Turnee de nivel local, județean, având drept scop atragerea de participanți noi din zona respectivă, de familiarizare cu fenomenul AmaTur, de inițiere pentru debutanți, de antrenament pentru cei experimentați. Pot participa jucători din toată țara, urmărindu-se cu precădere atragerea în circuit a jucătorilor locali.
3.1.2. Turnee B+
Turnee speciale anuale tip B, prilejuite de aniverasrea Zilei Mondiale a Tenisului de masă (World Table Tennis Day).
La aceste turnee, care au loc în preajma datei de 6 aprilie - Ziua Internațională a Tenisului de Masă (WTTD) - se acordă bonificații pentru încurajarea participării tuturor iubitorilor tenisului de masă.
3.1.3. Turnee A
Turnee cu participare zonală/națională, în număr de aproximativ 100/an care au drept scop interacțiunea jucătorilor din regiunea de desfășurare a competiției cu iubitori tenisului de masă din întreaga țară.
3.1.4. Turnee R+
Turnee cu caracter strict regional organizate la aceeași dată, în opt localități, câte una în fiecare din cele 8 Zone AmaTur, punctate conform grilei turneelor A+. În situații excepționale (lipsă participanți), două turnee R+ din zone învecinate se pot comasa, la inițiativa organizatorilor implicați, cu aprobarea C.D. Amatur.
3.1.5. Turnee A+
Cinci turnee de amploare, cu caracter național, după cum urmează:
- Patru turnee A+ desfășurate alternativ în zone geografice învecinate 1-2, 3-4, 5-6, 7-8.
- În 2023 turneele A+ se vor desfășura în zonele 4, 6, 7 și 8.
- Turneul Campionilor care include gala de premiere a celor mai buni amaturiști și marchează sfârșitul anului competițional respectiv. Anul competițional următor începe odata cu terminarea precedentului.
3.1.6. Turneul Butterfly pe echipe
Turneu pe echipe, organizat și sponsorizat de reprezentantul Butterfly, cu regulament propriu, în concordanță cu Regulamentul AmaTur, acceptat de Comitetul Director, care poate fi regăsit pe forum, în secțiunea aferentă.
3.2. Calendarul competițional
3.2.1 Turnee A, A+, R+
- Turneele A, A+, R+ se stabilesc de comun acord de Organizatori și Coordonatorii Amatur la începutul fiecărui an calendaristic, urmârindu-se o repartiție cât mai echilibrată în cele opt zone.
- Oricând, în decursul anului, se pot include turnee A în Calendarul competițional, în limita datelor disponibile.
- Se pot organiza un număr maxim de 3 turnee A/localitate/an cu excepția localității București unde se pot organiza 6 (3/sală/organizator). Se poate suplimenta un turneu/localitate în cazul în care data din Calendar este liberă, doar cu acordul Comitetului Director.
- Nu se pot programa turnee A la aceeași dată cu turneele A+.
- Se pot programa două, trei sau patru turnee A la aceeași dată, dacă distanța dintre localități depășește 300 km.
- Nu se pot programa turnee A la aceeași dată cu turneele B+.
3.2.2.Turnee B
- Se anunță inteția, în mod obligatoriu de către organizator, în topicul special dedicat, pentru a se asigura o programare judicioasă a acestora, cu maxim 30 de zile înainte de desfășurare, ulterior afișându-se pe pagina principală a forumului.
- Se pot programa turnee B în aceeași zi cu un turneu A sau B, la o distanță de minim 100 km.
- Se pot programa turnee B la aceeași dată cu turnee A+, la o distanță de minim 300 km, cu acordul C.D, în urma consultării organizatorului turneului A+.
3.2.3 Frecvența turneelor B (cu excepția turneelor B+) nu poate fi mai mare de unul pe lună de sală specializată.
3.2.4. Turneele AmaTur trebuie să fie anunțate pe site printr-un topic separat, cu minim o săptămână înainte de data evenimentului, dar nu mai devreme de 30 zile.
Anunțurile turneelor se vor face conform Anexei III.
4. Organizarea turneelor și dreptul de participare
4.1. Participanții
4.1.1. Participanții care posedă un MP diferit de 0 se pot înscrie în concursurile Amatur la categoria unde sunt îndreptățiți sau la cea imediat superioară. Excepția o constituie turneele A+ unde concurenții dintr-o anumită categorie au prioritate la înscriere față de cei de categorie inferioară, indiferent de locul ocupat în Clasament.
4.1.2. Jucătorii debutanți în AmaTur care sunt divizionari FRTM activi sau cu istoric recent vor putea participa inițial doar la categoria Elite. Lor li se va conferi un MP fictiv, în funcție de poziția avută în clasamentul FRTM.
4.1.3. Jucătorii reveniți în circuit având MP=0 vor fi înscriși conform specificațiilor din Clasament.
Valoarea MP a acestora va fi ajustată în mod obligatoriu la categoriile Avansați,Open și Elite conform istoricului participărilor ("last MP”din pagina de profil).
4.1.4. Jucătorii care au împlinit 16 ani la data de 01.11.2022 și care activează în Campionatul FRTM (divizia A sau B) au drept de participare exclusiv la categoria Elite.
4.1.5. Jucătorii care nu au împlinit 16 ani la data de 01.11.2022 și care activează în Campionatul FRTM (divizia A sau B) pot particpa la categoria concordantă MP-ului.
4.1.6. Participanții de la categoria „Avansați” nu pot retrograda la „Hobby” decât în cazuri excepționale (de ex. o problemă medicală), la o sesizare și în urma unei analize a C.D.
4.1.7. Participanții nominalizați în thread-ul „Evidența persoanelor care promovează la categoria superioară” vor juca la categoria stabilită de C.D.
4.1.8. Jucătorul care obține cinci podiumuri (loc 1-4) într-un interval de 12 luni promovează automat la categoria superioară. Promovarea intră în vigoare la actualizarea clasamentului de după al 5-lea podium (loc 1-4) obținut, jucătorul păstrând categoria 12 luni de la actualizarea clasamentului respectiv.
4.1.9. Participanții la turnee trebuie să cunoască regulamentul AmaTur și implicit să îl respecte.
4.2. Organizatorii turneelor
Organizatorii turneelor se împart în următoarele categorii:
- Organizatorii Locali (O.L.) sunt persoane majore, buni cunoscători ai Regulamentului AmaTur,cu bune abilități de comunicare, ei ocupându-se de relația cu autoritățile locale, de închirierea, amenajarea sălilor și asigurarea condițiilor optime de joc, conform cerințelor turneului.
- Organizatorii Tehnici (O.T.) sunt persoane care posedă bune abilități în domeniul informatic, fapt care le permite utilizarea fișierelor create în scopul desfășurării în condiții optime a unui turneu AmaTur. Nu este obligatoriu ca ei să fie participanți la turneu.
Publicarea în pagina principală a forumului a unui turneu de orice tip implică nominalizarea atât a O.L. cât și a O.T.
- Organizatorii Principali (O.P.) sunt persoane care întrunesc cerințele necesare pentru a fi concomitent O.L. și O.T.
Organizatorii vor fi validați anual în urma unei testări cu întrebari din Regulamentul în vigoare.
- Coordonatorii AmaTur sunt persoanele nominalizate în Anexa I care au atribuții în organizarea turneelor naționale A+, R+, TF și supravegherea desfășurării turneelor conform prezentului Regulament.
Organizatorul turneului încasează o taxă de participare pe care o stabilește în funcție de cheltuielile efectuate cu ocazia turneului. Ulterior, acesta face o donație de 1 leu/participant la turneu în contul dedicat administrării cheltuielilor generate de buna funcționare a AmaTur.
4.3. Înscrierea jucătorilor
4.3.1. Înscrierea în circuit
- Înscrierea participanților noi în circuit se poate face direct prin înscrierea la oricare din turneele AmaTur organizate în cursul anului. Participantul trebuie să transmită datele necesare înregistrării: nume și prenume sau nickname, localitatea de domiciliu și categoria la care dorește să fie înscris (conform anunțului postat de organizator).
- Înscrierea la turneele A, B și B+ se face în ordinea postării pe forum, respectând principiul "primul venit, primul servit".
- Înscrierea la turneele A+ și R+ se face în ordinea clasamentului până în ziua stabilită de organizatori, având prioritate participanții cu MP corespunzător categoriei respective. Ulterior, în limita locurilor rămase neocupate, se aplică principiul „primul venit, primul servit” fiind acceptați și jucători de categorie imediat inferioară.
- Un jucător este transferat automat pe lista principală, de la o categorie la alta, numai în cazul în care modificarea lunară a MP-ului conduce la acest fapt.
- La turneele A, A+, R+, B, B+ organizatorul are dreptul de a acorda maxim 4 wild card-uri la fiecare categorie.
- Jucătorii străini care doresc să participe la turneele Regionale (R+) o pot face în Zona învecinată din care fac parte în funcție de localitatea din care provin (Serbia și Ungaria - Zona 7, Republica Moldova - Zona 1 și Zona 2, Bulgaria - Zona 3 și 5, etc... În momentul de față, jucătorii din Ucraina pot participa la concursurile R+ în orice zonă.
- Persoanele cu dizabilități sunt scutite de plata taxei pentru concursul propriu-zis la turneele AmaTur.
4.3.2. Retragerea jucătorilor
Retragerea jucătorilor de la turneele la care s-au înscris poate fi:
a. retragere înainte de termen;
b. retragere după termen (R);
c. absență nemotivată (N);
Termenul limită de retragere de la un turneu este Joi ora 21:00 pentru secțiunile care joacă sâmbătă, vineri ora 21:00 pentru secțiunile care joacă duminică, 36 de ore pentru turneele care se desfășoară în altă zi a săptămânii. Retragerea trebuie să apară explicit pe forum până la ora limită, responsabilitatea de a verifica acest lucru revine strict persoanei care se retrage.
4.3.3 Penalizarea retragerilor
- retragerea jucătorilor înainte de termen 0 puncte;
- retragerea jucătorilor după termen (R) 2 puncte;
- absență nemotivată (N) 3 puncte;
Se suspendă pe o perioadă de trei luni jucătorul care acumulează minim 6 puncte de penalizare.
Punctele de penalizare se anulează la împlinirea termenului de 12 luni de la data turneului la care s-au acordat, respectiv odată cu ispășirea perioadei de suspendare.
Punctele de penalizare se pot motiva doar pe baza unor documente justificative.
Monitorizarea retragerilor și absențelor de la turneele AmaTur se va face de către Coordonatorul AmaTur desemnat.
Punctele de penalizare vor apărea în pagina personală a fiecărui participant din circuit de pe site-ul www.amatur.ro rubrica Clasament, jucătorii în cauză fiind notificați în postul în care s-au înscris, pe forum.
Nu se penalizează retragerile de pe lista de așteptare.
Organizatorii (O.L. sau O.T.) se pot retrage din respectivul turneu fără penalizare.
Jucătorii înscriși de altă persoană și care nu cunosc acest lucru pot sesiza faptul în paginile turneului sau în canalul „Organizare Amatur” threadul „Dezbateri curente”. În acest caz, persoana care a făcut înscrierea va fi cel penalizat.
Nu se penalizează retragerile înainte de termen dar organizatorul poate ține cont de ele și în cazul când acestea se repetă, poate refuza înscrierea jucătorului respectiv la turneele organizate de el.
Organizatorul tehnic trebuie să menționeze nominal jucătorii nemotivați și retrași după termen în postul rezervat desfășurătorului turneului la maxim 48 ore de la terminarea acestuia.
5. Desfășurarea turneelor
5.1. Generalități
5.1.1. Fiecare participant are dreptul la un număr de minim 4 meciuri în cadrul turneelor A, A+ și R+.
5.1.2. Numărul de grupe din fiecare secțiune a unui turneu se stabilește de către organizator în anunțul turneului afișat pe forum. El poate fi modificat în funcție de numărul de participanți și structura lor, așa după cum trebuie specificat în anunț.
5.1.3. La turneele A+, R+ numărul maxim de participanți/masă/zi nu poate fi mai mare de 6.
5.1.4. La turneele A și B în cadrul cărora categoriile încep la aceeași oră, numărul maxim de jucători/categorie/masă este de maxim 6, numărul de meciuri/masă în grupele inferioare nu poate fi mai mare de 15. Există o singură excepție de la această regulă, amintită în Anexa II.
5.1.5. La turneele A și B în cadrul cărora categoriile încep la ore diferite (dimineața și după amiază) numărul total al participanților înscriși nu poate fi mai mare de 9 jucători/masă, maxim 15 meciuri/masă/categorie în cazul grupelor de 6 sau 10 jucători/masă, maxim 10 meciuri/masă/categorie în cazul grupelor de 5.
5.1.6. La un turneu, doi jucători care s-au întâlnit în grupele inferioare nu se pot întâlni în grupele superioare (exceptând cazul în care sunt două grupe).
Detalii suplimentare sunt furnizate în Anexa II a prezentului Regulament.
5.2. Organizarea turneelor
5.2.1 Organizarea turneelor de tip B
- număr minim de mese: 2.
- număr minim de participanți la turneu: 10.
- numărul minim de participanți/categorie este de 5.
- număr de secțiuni; una, două, trei sau patru, care să permită participarea tuturor, fără restricții de MP.
- pentru derularea unei categorii este nevoie de minim un jucător care se încadrează în categorie.
- nu se acceptă folosirea sistemului cu grupe inferioare amestecat, din care o parte se califică la E/O, altă parte la A/H;
5.2.2. Organizarea turneelor B +
La aceste turnee obiectivul principal este atragerea persoanelor din comunitate către practicarea tenisului de masă. Regulile sunt relaxate, încurajându-se turnee outdoor, de dublu, în școli, șamd.
5.2.3. Organizarea turneelor tip A și R+
- număr minim de mese: 12.
- număr minim de participanți: 60.
- număr de categorii: 4.
- turneele A unde numărul de participanți este mai mic de 60 devin turnee B și sunt punctate ca atare.
5.2.4. Organizarea turneelor de tip A+
- număr minim de mese: 20.
- număr minim de participanti: 120.
- număr de categorii: 4.
Numărul estimativ de mese ce pot fi amplasate într-o sală de sport:
a. Sală Polivalentă: 20-25 mese.
b. Sală de sport tip Năstase cu 2 rânduri de scaune: 16-20 mese.
c. Sală de sport tip Năstase fără tribune: 12-16 mese.
În cazul în care organizatorii nu au la dispoziție o sală polivalentă, pentru asigurarea numărului minim de locuri/mese se pot folosi două săli de capacitate mai mică sau se pot organiza categoriile în două zile consecutive.
Pentru asigurarea fluenței turneului, vor exista cel puțin doi organizatori tehnici cu experiență, agreați de Comitetul Director.
În situația depășirii numărului de locuri rezervat turneului, prioritate au jucătorii cel mai bine clasați din categoria respectivă.
5.3. Clasamentul turneului
5.3.1. Rezultate
După încheierea turneului, organizatorul va afișa în postul dedicat din pagina 1 desfășurătorul fiecărei secțiuni în parte (grupe inferioare, superioare, tablou eliminatoriu, clasament), folosind exclusiv fișierele Amatur create în acest scop sau cele compatibile (confirmate de adminul clasamentului AmaTur). Orice modificare ulterioară a clasamentului sau a unui rezultat va fi făcută într-un post separat, nu editând și modificând postul inițial! Turneul va fi omologat în site-ul dedicat clasamentelor doar după efectuarea acestui pas.
5.3.2. Punctajul turneului
Pe baza clasamentului anunțat de organizatorul turneului, precum și în funcție de importanța turneului și de categoria la care a participat, fiecare concurent va primi un număr de puncte conform grilei existente în secțiunea info de pe pagina amatur.ro.
Clasamentele fiecărui turneu în parte și cel general le găsiți pe www.amatur.ro
6. Precizări regulamentare
6.1. Regulamentul de joc
Turneele AmaTur au ca principiu de bază respectarea și încurajarea fair-play-ului participanților.
Turneele AmaTur vor respecta bazele regulamentare ale I.T.T.F. exceptând cazurile când prezentul Regulament are prevederi diferite.
Jocurile se pot disputa fără arbitru, scorul poate fi ținut de către jucători.
La cererea unuia dintre jucători, organizatorul are obligația de a numi un arbitru dintre participanții care asistă la joc.
6.2. Departajarea concurenților în grupe
Criteriile de departajare între concurenți, în ordine, sunt:
- Numărul de victorii în clasamentul general al grupei;
- Numărul de victorii în clasamentul parțial al grupei (dacă după pasul 1 sunt la egalitate minim 3 jucători);
- Diferența dintre numărul de seturi câștigate și pierdute în clasamentul parțial (dacă după pasul 2 sunt la egalitate minim 3 jucători);
- Diferența dintre numărul de seturi câștigate și pierdute în clasamentul general (dacă după pasul 3 sunt la egalitate 3 sau mai mulți jucători);
- Set de departajare - fiecare cu fiecare cu notarea scorului în setul de departajare (dacă după pasul 4 sunt la egalitate 3 sau mai mulți jucători);
- Victoria directă dacă după oricare dintre criteriile de departajare anterioare rămân la egalitate 2 jucători.
- În cazul în care se notează scorurile pe seturi (gr. Inf. sau gr. Sup.) criteriile de departajare de la punctele 4 și 5 se înlocuiesc cu punctaverajul.
6.3.1. În cazul în care un jucător renunță la participare în grupa inferioară fără a juca toate meciurile, la calculul clasamentului grupei i se anulează toate rezultatele din grupă.
6.3.2. În cazul în care un jucător calificat în grupele superioare nu participă la această fază sau se retrage înainte de a juca toate meciurile, i se anulează toate victoriile din grupa superioară și va fi punctat cu zero victorii în grupa superioară.
6.3.3. Un jucător calificat într-o fază superioară, dar care nu se prezintă din diverse motive, nu este înlocuit de un alt jucator și este punctat la nivelul la care a ajuns.
6.3.4. În situația în care jucătorul respectiv nu anunță organizatorul, sau dacă organizatorul consideră motivul retragerii neîntemeiat, în clasamentul final, jucătorul retras va fi înregistrat cu zero victorii și primește avertisment, iar în caz de recidivă, cazul va fi analizat de către Comitetul Director, care poate suspenda jucătorul pe o perioadă de 6 luni.
6.4. Ținuta de joc și paleta
Echipamentul se compune din tricou, șort (fustă), pantofi de sport, trening. Tricoul, șortul, fusta pot avea orice culoare, cu condiția să difere, în culoarea de bază, de culoarea mingii.
Paleta poate avea orice mărime, formă sau greutate, dar lama trebuie să fie plată și rigidă. Partea paletei folosită pentru a lovi mingea va fi acoperită cu cauciuc simplu, cauciuc cu zimții spre exterior, sau cauciuc sandwich cu zimții spre exterior sau spre interior cu condiția de a fi pe lista fețelor omologate ITTF. Orice strat din componența paletei și orice strat de material acoperitor sau adeziv, folosit pentru a lovi mingea, va avea continuitate și va fi de grosime egală. Suprafața materialului de acoperire a fețelor paletei trebuie să fie mată, de culoare neagră pe o parte și una din culorile aprobate, pe cealaltă parte. Două culori vor fi obligatorii și pentru cazul când una dintre cele două fețe ale paletei nu este acoperită.
În caz de nemulțumiri sau reclamații, organizatorul va decide, respectiv va lua măsurile ce se impun, iar în cazul în care jucătorii nu au sesizat aceste nereguli înainte de începerea partidei, se poate continua jocul fără măsuri suplimentare. În cazul unei contestații, până la sosirea unui arbitru, punctele jucate rămân valabile.
6.5. Disciplina
6.5.1. Comportamentul jucătorilor în timpul turneului
Jucătorii de tenis de masă vor evita comportări care ar putea avea un caracter nesportiv, ar jigni participanții sau ar dăuna imaginii sportului:
- expresii grosolane;
- distrugerea cu bună intenție a mingii;
- distrugerea cu bună intenție a mesei;
- aruncarea mingii;
- aruncarea paletei;
- lovirea mesei sau mantinelei cu palma, paleta sau piciorul;
- schimbarea paletei în timpul meciului;
- completarea cu lucruri care nu-i aparțin;
- părăsirea sălii în momentul în care ar trebui să dispute un meci;
- prelungirea fără motiv a timpului destinat încălzirii, care este de maxim 3 minute;
6.5.2 Întreruperi ale jocului, regulamentare
- 2 minute de pauză între seturi;
- folosirea prosopului la fiecare 6 puncte jucate;
- un „time out” cu o durată de un minut, o singură dată pe meci.
6.5.3. Sancțiuni
Organizatorul are dreptul să avertizeze, iar la recidivă să elimine din concurs, jucătorii care încalcă regulile menționate la aliniatul 6.5.1.
Cazurile grave de indisciplină, violență, agresiune fizică sau verbală, furt, etc. vor fi luate în discuție de către Comitetul Director în urma sesizării organizatorului sau din oficiu. Jucătorul în culpă poate fi avertizat sau suspendat din competițiile AmaTur pe o perioadă mergând între trei luni și până la eliminarea din circuit.
Mesajele defăimătoare, amenințări, jigniri, instigări la ură, care au legătură cu jucătorii sau concursurile desfășurate în AmaTur postate pe forum sau pe rețelele de socializare vor fi analizate de către Comitetul Director, putând fi sancționate ca în alineatul precedent. În acest caz, perioada de suspendare poate fi redusă în urma reconcilierii cu persoana lezată.
Jucătorii care conspiră sau fac înțelegeri pentru a influența rezultatul unui joc, într-o manieră incompatibilă cu etica sportivă, pot fi sancționați de către Comitetul Director, pe baza unei probe video, cumulativ sau nu, în funcție de gravitatea faptei, cu:avertisment, suspendare din competițiile AmaTur pe o perioadă mergând de la trei luni până la suspendarea definitivă, depunctarea în clasamentul turneului.
6.5.4. Refuzul înscrierii în competiție a unui jucător
Organizatorii își rezervă dreptul de a refuza persoanele care au creat probleme referitoare la abateri regulamentare sau de natură a împiedica sub orice formă bunul mers al competiției (atitudine necuviincioasă, absențe nemotivate, retrageri multiple, etc.). Comitetul Director are dreptul să ceară detalii organizatorului în aceste cazuri, la sesizarea celui refuzat la înscriere.
7. Clasamentul circuitului
Clasamentul circuitului se întocmește în baza punctelor obținute la concursurile AmaTur România.
7.1. Calcul punctaj
Detaliile referitoare la punctaj sau loc în clasament se regăsesc pe site ul www.amatur.ro și pe forum, thread-ul „Clasament Amatur” canalul „Organizare Amatur”.
8. Trofeele AmaTur
8.1. Distincțiile de turneu
Pentru fiecare turneu AmaTur ocupanții locurilor 1-4 vor primi diplome de merit.
În funcție de posibilitățile organizatorilor se pot acorda cupe, medalii și premii în obiecte.
Premierea în bani este interzisă.
Se permite acordarea voucher-elor de către sponsori.
8.2. Distincțiile circuitului AmaTur
Pe baza punctajului final, odată cu desfășurarea Turneului Campionilor, se acordă următoarele distincții:
- Campion AmaTur România - cel mai bine clasat în clasamentul general;
- Campion judetean AmaTur - cel mai bine clasat jucător din județul respectiv;
- Lider județean AmaTur - cel mai bine clasat jucător la categoriile inferioare;
- Campion Junior AmaTur - cel mai bine clasat junior în clasamentul general (J);
- Lady AmaTur - cea mai bine clasată fată în clasamentul general (F);
- Maestru AmaTur - cel mai bine clasat veteran în clasamentul general (W);
- Special AmaTur - cel mai bine clasat jucător cu dizabilități în clasamentul general (D);
- Globe Trotter AmaTur - jucătorul cu cele mai multe participări la turnee.
Divizionarii A în activitate nu sunt eligibili pentru aceste distincții.
Jucătorii cu mai puțin de 5 participări anuale la turnee AmaTur nu sunt eligibili pentru aceste distincții.
Nu sunt eligibili jucătorii care în perioada ultimelor două actualizări de clasament retrogradează de la o categorie superioară, în scopul de a deveni Lider Județean. Cei în cauză pot face contestație către Comitetul Director care analizează și decide dacă retrogradarea a fost făcută artificial/intenționat.
9. Dispoziții finale
Prezentul regulament intră în vigoare la 01.11.2022 și este valabil până în 31.10.2023.
Prezentul Regulament poate suferi unele modificări sau adăugiri în situații excepționale, care vizează îmbunătățirea sistemului și conditiilor de desfășurare a concursurilor AmaTur, fără a afecta spiritul competiției. Aceste modificări vor fi efectuate numai după o analiză pe site și vor fi aduse la cunoștința participanților prin internet, la adresa: www.tenisdemasa.ro înaintea intrării în vigoare. Modificările permise nu vor avea caracter retroactiv, deci nu vor putea modifica punctaje, clasamente, situații deja încheiate.
Comentariu