REGULAMENTUL ANULUI 2014 SE AFLA IN POSTUL NR 2. ACESTA ESTE PE POST DE CIORNA PENTRU A SE VEDEA CE S-A MODIFICAT FAȚĂ DE ANUL 2013
AmaTuR Romania
Regulamentul Circuitului Individual de Tenis de Masa 2014
1. Circuitul AmaTuR
Denumirea oficiala a circuitului este AmaTuR Romania. Circuitul este alcatuit dintr-un lant de turnee de tenis de masă, organizate pe intreaga durata a anului, in mai multe localitati ale tarii si pe mai multe nivele de reprezentare- locale, zonale si nationale, incheindu-se cu un turneu final.
Circuitul urmareste atragerea iubitorilor tenisului de masa, simpli pasionati sau fosti sportivi de performanta care doresc sa-l practice in mod organizat, la nivel local sau national. Totodata, creeaza posibilitatea unor intalniri ale celor mai buni participanti amatori cu jucatori legitimati de nivel apropiat.
Circuitul este organizat de Asociatia AmaTuR Romania, prin coordonatorii circuitului si coordonatorii celor 8 regiuni (anexa I), precum si cei 8 organizatori principali nominalizati in aceiasi anexa, si se adreseaza in principal membrilor asociatiei. La turnee poate participa insa, cu drepturi depline, orice persoana legitimata sau nelegitimata, care are statut de jucator amator sau avansat, asa cum sunt definiti la cap. 2.1.
2. Participantii la circuit
2.1. Clasificare jucatori
2.1.1. .Nelegitimati
-amatori - nu au avut niciodata legitimatii emise de frtm si nu sunt antrenori activi
-fosti legitimati -au avut legitimatii emise de frtm, dar ultima viza a expirat cu cel putin doi ani inainte de inceperea circuitului;
-legitimati inactivi au legitimatie valabila, nu au participat in ultimii doi ani la competitii de tenis de masă organizate de frtm; sau sunt inregistrati ca participanti cu 0 victorii; sunt considerate inactive si persoanele legitimate de catre ajtm, sau amtm bucuresti, care participa la campionate judetene sau municipale (onoare, calificari).
2.1.2. Legitimati
2.1.2.1 legitimati la nivel de copii (8-10 ani) si minicadeti (11-13 ani)
2.1.2.2 legitimati in ligile inferioare (l) au legitimatie valabila, au participat in ultimii doi ani la competitii de nivel national organizate de frtm: Cadeti, juniori, divizia b masculin si divizia a feminin, si se regasesc in inregistrarile frtm pe anul in curs sau in anul precedent, ca detinand puncte primite la concursurile frtm. Au statut de legitimat activ atat jucatorii promovati din amatur in divizia b, cat si jucatorii din divizia b care sunt la prima participare in amatur.
2.1.2.3. Maestri (m) au legitimatie valabila, au participat in ultimii doi ani la competitii de nivel national, organizate de frtm: Divizia a (masculin), superliga (sau in ligile superioare ale unor campionate straine) si se regasesc in inregistrarile frtm pe anul in curs sau in anul precedent, ca detinand puncte primite la concursurile frtm sau ittf
obs 1 nivelul de joc al fiecarui jucator legitimat activ (l sau m) se considera in functie de ultima participare la concursurile frtm
obs 2 jucatorii legitimati (l si m) care renunta la activitatea competitionala sau cei care coboara din diviziile superioare in divizia b isi pastreaza statutul ( l sau m) minim 18 luni+ pana la incheierea anului.
Exceptie: Jucatorii legitimati (l si m) care au avut activitate in amatur (anterior legitimarii sau calificarii) pot reveni la statutul anterior la cerere in primele 6 luni de la prima participare in divizie (daca anunta renuntarea la participarea in div b sau a) sau la 6 luni+ incheierea anului.
2.1.1. Categoria open, toti participantii cu media 18 si peste;
2.1.2. Categoria "avansati", toti participantii cu media cuprinsa intre 11 si 17,99 inclusiv
2.1.3. Categoria "incepatori", toti participantii cu media de pana la 10,99 inclusiv.
2.2. Categorii de participanti:
Participantii la circuit au dreptul sa se inscrie una sau mai multe dincategorii, inregistrate in clasament:
a. Open. O - categorie in care sunt inscrisi toti participantii
b. Amatori. A - se pot inscrie numai jucatorii nelegitimati cu media de pana la 17,99 inclusiv
c. .fete. F - se pot inscrie numai persoanele de sex feminin;
d. Copii C -€“ se pot inscrie copii din clasele 1-4
e. Juniori J - se pot inscrie copii din clasele 5-8.
f. Olds-boy W se pot inscrie participantii nascuti in anul 1964 sau mai devreme;
g. Handicap H se pot inscrie persoane cu dizabilitati;
pentru fiecare categorie se vor inregistra periodic rezultatele si se vor prezenta clasamente pe categorii.
3. Turnee
3.1 Clasificarea turneelor.
In functie de importanta, turneele se organizeaza pe trei categprii:
- turnee tip B - turneu de nivel local, judetean;
- scopul turneelor B este de a atrage participanti noi din localitate si din zonele apropiate, de familiarizare cu fenomenul amatur, de initiere pentru incepatori, de antrenament pentru cei experimentati.pot participa jucatori din toata tara, dar in mod prioritar trebuie urmarita participarea jucatorilor locali.
- o data pe an, in fiecare judet se poate programa un turneu B cu participare exclusiv judeteana, pentru stabilirea unui campion judetean.
- turnee tip A ?€“aproximativ 60 de turnee de nivel regional, national
- se urmareste atragerea participantilor din intreaga tara, dar preponderent din regiunea in care se desfasoara si din regiunile apropiate
- turnee tip A+ 5 turnee cu caracter national;
- scopul turneelor A+ este de a apropia jucatorii cei mai buni din circuit, pentru stabilirea unei ierarhii cat mai corecte. Locul de organizare a acestor turnee va tine cont in mod obligatoriu de criteriul geografic, astfel incat pe parcursul unui an se va organiza cate un turneu A+ prin rotatie in una din cele doua zone invecinate(1-2,3-4 samd)si un turneu final care se desfasoara intr-o localitate centrala a tarii.
- Turneele B, A si A+ sunt deschise participarii oricarui doritor care se incadreaza in categoria valorica anuntata, fara restrictii de ordin geografic, varsta, nationalitate sau cetatenie,in limita locurilor puse la dispozitie de organizator.
3.2 Calendarul competitional.
- La inceperea fiecarui sezon competitional, organizatorul amatur stabileste impreuna cu organizatorii locali datele de disputare ale turneelor de tip A si A+, tinand cont de impartirea geografica si disponibilitatea organizatorilor si il publica pe site. Grila poate fi completata cu turnee a pe parcursul anului, in acord cu organizatorii amatur. Anunturile de turneu se pot face dupa aparitia acestora in calendar 2014
- turneele B nu sunt inregistrate in calendarul 2014, dar programarea lor se poate face numai dupa acceptul prealabil al coordonatorului zonal.
- se pot programa turnee b in aceeasi zi cu un turneu a, la o distanta de minim 200 km. 100 km
- se pot programa doua sau trei turnee A in , aceeasi data, daca distanta intre orase depaseste 400 km., 300 km;
-NU se pot programa turnee A la aceiasi data cu turneul A+;
-NU se pot programa turnee B la aceeasi data cu turnee A+, cu conditia ca distanta sa fie de minim 300 km si cu aprobarea coordonatorului zonal care in prealabil se consulta cu organizatorul turneului A+
-eventualele exceptii doar cu acceptul organizatorilor implicati si cu aprobarearea coordonatorului national. zonal.
- turneele pentru incepatori (mp maxim 10 maxim 10,99) nu sunt conditionate de aceste distante.
4. Organizarea turneelor si dreptul de participare.
4.1.1.-Jucatorii legitimati intr-o divizie superioara categoriei B (divizia A si SuperLiga) pot participa in circuitul AmaTuR imediat dupa ce fac dovada ca au retrogradat si/sau nu mai sunt legitimati in diviziile superioare, iar acceptul de intrare in aceasta competie va fi verificat si acordat de Conducerea AmaTur;; Pentru a se evita posibilitatea de joc a eventualilor jucatori ce doresc sa participe numai pe perioada de vacanta se va interzice a doua participare de acest gen pe o perioada de doi ani de la data ultimei activitati in AmaTuR;
4.1.2. Orice organizator poate organiza competitii de tip Masters cu concurenti din toate categoriile, inclusiv jucatori profesionisti (Div. A si SuperLiga), cu conditia ca acestea sa nu afecteze buna desfasurare a turneului de baza, acestea nefiind punctate in clasamentul AmaTuR;
4.1.2. M - "Masters" -sunt competitii destinate jucatorilor de performanta (Maestri)
Desfasurarea standard a turneelor este varianta (A+O). Pentru atragerea participantilor cu un nivel mai scazut (initiati, incepatori), se pot organiza alternativ turnee B (I+A) si turnee (A+O);
in cadrul unui turneu, concurentii se pot inscrie la o singura categorie, fie in categoria de baza, fie in categoria superioara. astfel, un concurent cu ma=10 se poate inscrie la incepatori (I) sau la avansati (A), iar un concurent cu ma 15 se poate inscrie la (A) sau la (O).
4.1.2. Pentru stabilirea categoriei valorice, jucatorii care nu figureaza in clasamentul amatur, se repartizeaza astfel:
-daca provine din randul legitimatilor prima participare va fi la categoria "open", dupa care media obtinuta va avea efect de repartitie;
-daca se poate determina ca desi este un jucator nou provine din randul open-istilor (cazul unei perioade expirate din clasament- peste 12 luni), prima participare va fi la categoria "open", dupa care media obtinuta va avea efect de repartitie, iar pentru determinarea acestor diferente, organizatorul trebuie sa tina cont de specificatiile din clasamentul general, unde fiecare participant are simbolul "O" sau "A", cu mentiunea ca exista varianta/posibilitatea ca un jucator de open sa detina media zero (urmeaza prima participare la un turneu de categoria A sau A+);
-toti ceilalti participanti, la prima participare pot opta pentru orice categorie;
-orice jucator poate participa in cadrul amatur, cu exceptia jucatorilor legitimati in divizia "A" sau "SuperLiga", acestia putand sa participe numai in afara clasamentului amatur , respectiv la categoria "Masters".
4.2. Organizatorii turneelor
Organizatorii turneelor trebuie sa aibe varsta de minim 18 ani si raspund in toate privintele de buna organizare a turneelor: Relatia cu autoritatile locale, inchirierea salii, oferte pentru masa, cazare, asigurarea conditiilor optime de joc.
Alte conditii administrative: Organizatorul local va asigura amenajarea corespunzatoare a salii (mese, despartitoare, mingi, caldura, lumina in sala). Organizatorul local va asigura asistenta medicala, in colaborare cu un cadru medical participant la turneu, sau in colaborare cu un cadru medical local. Acesta trebuie sa aiba pregatita trusa minima pentru primul ajutor.
Sumele de bani incasate sunt la dispozitia organizatorului, mai putin cota stabilita in anexa IV, care se transfera in contul amatur in termen maxim de 6 zile.
Turneele B pot fi organizate de un participant , cu cunostinte minime de organizare; programarea turneelor B se face cu acordul coordonatorilor regionali.
Turneele A pot fi organizate de persoane cu experienta, care cunosc modul de desfasurare si cu abilitati organizatorice. Programarea turneelor A se face prin inregistrarea in calendarul AmaTuR.
La cerere, organizatorii locali pot fi asistati de unul dintre coordonatorii circuitului AmaTuR Romania, atat pentru organizarea administrativa cat si pentru partea tehnica a concursului
turneele A+ sunt organizate de coordonatorii circuitului Amatur Romania, in colaborare cu un organizator local si caruia ii vor deconta cheltuielile efectuate.
4.3. Anunturile de turneu:
Turneele tip B, A, A+ trebuie sa fie anuntate pe site printr-un topic separat, cu minim o saptamana inainte de data evenimentului, dar nu mai devreme de 30 zile, iar SuperModeratorul le va urca in zona de "subiecte importante" in functie de importanta turneelor , ordinea fiind data de A+, A, B;
anuntul trebuie sa contina urmatoarele informatii:
- data de disputare, ziua, ora inceperii
- adresa exacta a locului de disputare;
- posibilitati de ajungere la locul de disputare;
- numarul si calitatea meselor;
- categoriile turneului
- numarul maxim de participanti; taxa de inscriere;
- sistemul de joc, nr minim de jocuri garantat, nr de seturi/partida;
- facilitati: Gustare, masa de pranz, apa, cafea, etc.
- modalitatea de alcatuire a grupelor inferioare, superioare si tabloul eliminatoriu;
- mentiunea obligatorie prin care organizatorul se obliga sa achite 1 leu/participant la turneele B, 2 lei/participant la turneele A sau 3 lei/participant la turneele A+, iar in caz contrar postul (anuntul oficial) se va muta in zona de "competitii nationale";
- timpul total de joc ( aproximativ);
- numele si datele de contact ale organizatorilor
- optional: , o poza cu interiorul salii (in principiu pentru a se vedea conditiile de joc).
4.4. Inscrierea jucatorilor
4.4.1. Inscrierea in circuit
- Inscrierea participantilor noi in circuit se poate face direct prin inscrierea la oricare din turneele B sau A organizate in cursul anului. Participantul trebuie sa transmita datele necesare inregistrarii: nume, prenume , localitatea de domiciliu, judetul si categoriile la care doreste sa fie inscris (conform anuntului postat de organizator); in situatia in care participantul nu specifica la ce categorii se inscrie, acesta va fi inscris din oficiu la Amatori, categoriile putand fi completate ulterior, la cerere.
- 4.4.2. Inscrierea la un turneu
Participantul inscris in circuit trebuie sa transmita organizatorului urmatoarele date:
- 1. numele si prenumele si localitatea de domiciliu
- 2. Categoria la care se inscrie; daca nu specifica, este considerat inscris la categoria de baza.
Datele pot fi trecute pe site, sub forma unui mesaj, sub anuntul dat de organizatorul turneului, sau pot fi transmise telefonic. Data limita de inscriere este preziua concursului.
- Organizatorul trebuie sa anunte pe site lista provizorie cu 12 ore inainte de inceperea turneului.
- inscrierile se pot face si dimineata, (daca anuntul turneului are aceasta specificatie) inainte de inceperea turneului, direct la sala, dar numai in limita locurilor disponibile stabilite de organizator si fara garantarea drepturilor de favorit;
- Daca numarul jucatorilor inscrisi depaseste limita salii, la turneele B si A numarul de participanti se limiteaza in ordinea inscrierilor; iar la turneele A+ si Turneul Final,conform anuntului organizatoric.
4.4.2. Absentii nemotivati
- Jucatorii inscrisi/validati care nu se prezinta la turneu (nemotivat) si nu anunta retragerea pana la ora limita din anuntul organizatorului, vor fi notati cu?€?N?€? in clasament,iar la a doua nemotivata vor fi suspendati sase luni.
- In conditiile in care o persoana nemotivata contesta faptul ca s-a inscris pe forum sau ca nu a avut cunostinta despre acest aspect, raspunderea ii revine intermediarului care l-a inscris fara voia sa;
5. Desfasurarea turneelor;
Pentru a respecta caracterul de competitie de masa, fiecare participant va avea dreptul la un numar de minim 5 meciuri in cadrul fiecarui turneu. Din acest motiv s-a stabilit ca sistemul de joc sa aiba la baza grupe de minim 6 jucatori si maxim 7 jucatori la turneele A si A+;
5.1. Numarul de grupe si repartizarea jucatorilor; (a se vedea anexa V )
RECOMANDARE: Organizatorul stabileste numarul de grupe inferioare in functie de numarul disponibil de mese si de numarul de participanti. Pentru un numar de 6-8 7 participanti/masa se recomanda ca numarul de mese sa fie egal cu numarul grupelor. Pentru 9-10 jucatori/masa se recomanda cresterea numarului de grupe, pana la trei grupe/2 mese, sau prin decalarea unei categorii cu conditia ca fiecare grupa sa aiba minim 6 participanti si urmarind cursivitatea turneului in fazele superioare.;
-In conditiile unui numar redus de participanti, organizatorul poate decide formarea de grupe mai mare de 7 participanti, insa trebuie sa tina cont ca o astfel de grupa trebuie sa aiba la dispozitie (minim) doua mese/grupa;
-repartizarea in grupe se face prin asezarea favoritilor in ordinea clasamentului la zi, descrescator valoric si prin ?€œregula sarpelui?€?, pentru echilibrarea valorilor. In cazul turneelor B si A, organizatorul local poate trece ca favoriti III participanti cunoscuti ca valoare, dar cu un numar de turnee mai mic de 7. Pentru pozitiile mai mari deII, ;
-organizatorul poate sa evite introducerea in aceeasi grupa a participantilor din acelasi judet sau aceeasi localitate, prin incrucisarea unui participant cu altul din aceeasi linie valorica, iar in eliminatorii se trec ca favoriti cei ce au castigat locul 1 in grupele superioare, in ordinea celui mai bine clasat (clasamentul general din ziua respectiva) si pentru locurile 2 se vor face doua urne cu tragere la sorti, astfel incat locurile 1 si 2 din superioare sa nu cada pe aceiasi parte a tabelului. Exemplu: Daca locul 1 a fost pozitionat in partea de sus a tabelului, locul doi din aceiasi grupa superioara va trage la sorti din urna "de jos" . Urna de sus contine numere din partea de sus a tabelului si urna de jos contine numere din partea de jos a tabelului.
5.2. Sistemul de joc pentru turneele A si A+
Sistemul de joc este impartit in 3 faze distincte:
Faza I ( de masa); grupe de cate 6-9 6-7 participanti, din care se califica in turul II aproximativ jumatate; numarul celor calificati trebuie sa permita continuarea turneului in grupe de 3, 4, sau 5.
Faza a II-a (superioara); grupe de cate 3, 4, sau 5 participanti, din care se califica in turul III aproximativ jumatate, numarul jucatorilor calificati trebuie sa poata permite continuarea turneului in sistem eliminatoriu, pe cheie de 16, 24, 32, 48, 64; in variantele 24, 48 castigatorii grupelor vor intra direct in turul ii eliminatoriu.
Faza a III-a (eliminatorie) se incheie cu stabilirea unui castigator, a unui loc II si a unuia sau doua locuri III; departajarea locurilor III si IV se face numai daca organizatorul local stabileste acest pas.
la stabilirea perechilor din faza eliminatorie se va urmari ca jucatorii care s-au intalnit in grupele superioare sa nu se reintalneasca in primul joc eliminatoriu.
dupa faza I, organizatorul local poate opta pentru turnee paralele de consolare sau pe categorii, fara ca aceste turnee sa impiedice buna desfasurare a turneului principal. Numarul minim de participanti la un turneu paralel este de 10.
Organizatorul poate decide daca dupa faza a I a se trece direct in faza a III a , adica fara grupe superioare, iar pentru aceasta va anunta in topic-ul turneului modul de desfasurare a sistemului de joc.
5.3. Organizarea turneelor;
-Organizatorul al carei turneu nu mai poate avea loc (orice motiv) este obligat sa anunte conducerea AmaTuR cu cel putin 30 zile inainte, si in nici o situatie nu poate ceda acest drept catre alt organizator;
- 5.3.1 Organizarea turneelor de tip B
- numar minim de mese - 2.
Numar minim de participanti 10; daca numarul jucatorilor depaseste 20 se vor puncta doua turnee concomitent; daca numarul jucatorilor depaseste 40, se vor puncta 4 turnee concomitent, daca numarul participantilor depaseste 60 se vor puncta 8 turnee concomitent, chiar daca turneul se continua pana se stabileste un singur invingator. si se puncteaza conform grilei de punctaj;
- o categorie (I, A sau O) sau doua categorii: (I + A, A + O sau I + O), pentru derularea unei categorii este nevoie de minim 2 jucatori inscrisi care se incadreaza in categorie, iar punctajul se face conform grilei de punctaj superioare;
5.3.2 Organizarea turneelor tip A.
Se organizeaza in sali cu minim 8 12 mese, pentru un numar de minim 64 72 participanti. Numarul maxim de participanti trebuie corelat cu numarul de mese, fara a depasi 10 7 jucatori la o masa sau in cazuri extreme se poate desfasura cu trei grupe de 6 la doua mese; la alegerea modului de joc trebuie sa se tina cont de timpul maxim disponibil si de capacitatea salii, pentru a evita prelungirea la ore tarzii a turneelor.
Turneele se desfasoara pe doua categorii: Open+Amatori; numarul de participanti la Open va fi stabilit de organizator in functie de nr de mese rezervate;
Numarul minim la o categorie este de 16. In situatia unui numar mai mic de inscrieri, se poate desfasura pe o singura categorie (amestecat); daca punctajul turneului este mai mare de 3000, punctajul va fi acordat pentru categoria a.[anulat]
Organizatorul poate opta si pentru desfasurarea categoriei I, fie pentru un turneu de copii, fie pentru un turneu al jucatorilor incepatori-initiati; fara a impiedica desfasurarea turneului principal.
in cazuri speciale, turneele pot fi conectate cu turnee masters; de regula, turneele masters au loc in ziua urmatoare turneului A sau A+;
5.3.3 Organizarea turneelor tip A+.
Se organizeaza in sali spatioase, care permit desfasurarea turneului pe minim 20 de mese.
Fiind turnee cu participare nationala, organizatorii vor avea in vedere posibilitatile de cazare, de masa si de petrecere a timpului liber al participantilor.
In situatia depasirii numarului de locuri rezervat turneului, prioritate au jucatorii cu minim 3 turnee A si A+ punctate (pentru Turneul Final minim 5), ordinea pe listele de inscrieri va tine cont de pozitia in clasament.
In plus, la Open vor avea prioritate jucatorii cu media 18^, tot in ordinea clasamentului.
5.4. Clasamentul turneului;
5.4.1.Dupa incheierea turneului, organizatorul va anunta pe site clasamentul detaliat pentru fiecare categorie.
5.4.2. Media participantilor va fi stabilita astfel:
5.4.2.1. In primele sase luni ale anului 2014:
-Toate turneele A si A+ se vor aduna si se vor imparti la numarul lor, cu mentiunea ca turneele A+ vor fi cotate la 0,9 din valoarea lor;
5.4.2.2. In a doua jumatate a anului 2014:
-Toate turneele A si A+ se vor aduna si se vor imparti la numarul lor, cu mentiunea ca turneele A+ vor fi cotate la 0,8 din valoarea lor;
5.4.2.3. In anul 2015:
-Toate turneele A si A+ se vor aduna si se vor imparti la numarul lor, cu mentiunea ca turneele A+ vor fi cotate la 0,7 din valoarea lor;
-turneele B nu se iau in calcul (medie zero);
5.4.3. Transmiterea datelor;
Pentru usurinta centralizarii datelor, organizatorii trebuie sa transmita rezultatele in formatul anuntat prin site www.amatur.ro, a se vedea incadrarea in grila de punctaj din clasament
Omologarea turneului se face dupa transmiterea acestor date si a taxei stabilite in anexa IV.
5.5. Punctajul turneului;
Pe baza clasamentului anuntat de organizatorul turneului, precum si in functie de importanta turneului si de categoria la care a participat, fiecare concurent va primi un numar de puncte. atribuirea punctelor se face de catre coordonatorul AmaTuR si se stabileste pe baza tabelelor din anexa II. pentru organizarea unui turneu B, organizatorul primeste un bonus de 2 puncte, iar pentru organizarea turneelor A si A+ se acorda 3 puncte, acestea adaugandu-se la punctele obtinute prin participare sau prin neparticipare (echivalentul a zero victorii); bonus-urile se pot acorda catre maxim doi organizatori la turneele B, catre maxim trei organizatori la turneele A ,catre maxim patru organizatori la turneele A+ si catre maxim cinci organizatori la turneele finale;;
Punctajul oferit castigatorului turneului de consolare (in cazul in care se organizeaza) este egal cu cel al primului loc necalificat din grupele superioare.
6. Regulamentul.
6.1. Regulamentul de joc
turneele amatur au ca principiu de baza respectarea si incurajarea fair-play-ului participantilor.
Jocurile din turneele amatur vor respecta regulamentul de joc aprobat de I.T.T.F.si F.R.T.M.
In acelasi timp, in spirit de fair play, in situatiile in care din motive tehnice nu pot fi luate decizii conform regulamentului, se va acorda credit jucatorului (in mod special in cazul respectarii regulilor privind utilizarea fetelor si a materialelor de lipire ).
Jocurile se pot disputa fara arbitru, scorul poate fi tinut de catre jucatori. La cererea unuia din jucatori, organizatorul va numi un arbitru dintre participantii care asista la joc.
Avand in vedere ca circuitul este destinat amatorilor, este permisa utilizarea oricarui tip de fata, daca respecta urmatoarele conditii:
1. Cele doua fete sunt de culori distincte;
2. Ambele fete au la vedere sigla de omologare ittf, chiar daca intre timp a fost interzisa!
3. Suprafetele paletei nu sunt deteriorate (nu au denivelari sau neomogenitati pronuntate).
Nu este interzisa utilizarea fetelor lipite cu solventi; lipirea fetelor nu este insa permisa in incinta de joc. in caz de nemultumire sau reclamatii, organizatorul va decide, respectiv va lua masurile ce se impun, iar in caz ca jucatorii nu au sesizat aceste nereguli inainte de inceperea partidei, se poate continua jocul fara masuri suplimentare;
6.2. Departajarea concurentilor in grupe;
Pasii departajarii sunt urmatorii:
1 nr de victorii in clasamentul grupei;
2 nr de victorii in clasamentul partial (daca dupa pasul 1 sunt la egalitate minim 3 jucatori) ;
3 diferenta dintre nr de seturi castigate si pierdute in clasamentul (daca dupa pasul 2 sunt la egalitate minim 3 jucatori);
4 raportul intre nr de seturi pierdute si castigate (daca dupa pasul 3 sunt la egalitate minim 3 jucatori);
5 diferenta intre nr de seturi castigate si pierdute in clasamentul general (daca dupa pasul 4 sunt la egalitate 3 sau mai multi participanti);
6 tragerea la sorti (daca dupa pasul 5 sunt la egalitate 3 sau mai multi participanti);
7 victoria directa daca dupa oricare dintre criteriile de departajare anterioare raman la egalitate 2
6.3. Retragerea din turneu;
In cazul in care un jucator renunta la participare in grupa inferioara fara a juca toate meciurile, la calculul clasamentului grupei i se anuleaza toate rezultatele din grupa iar in clasamentul turneului va fi punctat ca participare cu numarul victorii inregistrate.
In cazul in care un jucator calificat in grupele superioare nu participa la aceasta faza sau se retrage inainte de a juca toate meciurile, i se anuleaza toate victoriile din grupa superioara si va fi punctat la nivelul ultimului loc din grupa superioara. Un jucator calificat intr-o faza superioara, dar care nu se prezinta din diverse motive, nu este inlocuit de un alt jucator si este punctat la nivelul la care a ajuns.
In situatia in care jucatorul respectiv nu anunta organizatorul, sau daca organizatorul considera motivul retragerii neintemeiat, in clasamentul final jucatorul retras va fi inregistrat cu 0 victorii si primeste avertisment, iar in caz de recidiva va fi suspendat pe termen de 6 luni. Avertismentul poate fi retras in cazuri de forta majora, prin vot.
6.4. Tinuta de joc;
Echipamentul se compune din tricou, sort, (fusta), pantofi de sport, trening. Tricoul, sortul, fusta pot avea orice culoare, cu conditia sa difere in culoarea de baza de culoarea mingii.
6.5. Disciplina;
Jucatorii de tenis de masă vor evita comportari care ar putea avea un caracter nesportiv, ar jigni participantii sau ar dauna imaginii sportului:
-expresii grosolane;
-distrugerea cu buna intentie a mingii;
-aruncarea mingii;-aruncarea paletei;
-lovirea mesei sau mantinelei cu palma, paleta sau piciorul;
-schimbarea paletei in timpul meciului;-completarea cu lucruri care nu-i apartin;
-parasirea salii in momentul in care ar trebui sa dispute un meci;
-prelungirea fara motiv a timpului destinat incalzirii;
- jucatorul are dreptul:
- la 2 min pauza intre seturi
-sa foloseasca prosopul la fiecare 6 puncte jucate
-sa ceara time out cu o durata de un minut, o singura data pe meci.
Organizatorul are dreptul sa avertizeze, iar la recidiva sa elimine din concurs jucatorii care nu respecta regulamentul.
7. Clasamentul circuitului;
Pe baza punctelor acumulate in turneele de tip B, A, A+ se stabileste clasamentul circuitului. In calculul punctajului total se vor insuma punctajele acumulate la 3 din 5 turnee A+ cu punctajele primite la 6 din ultimele 7 turnee A si cu punctajele obtinute la 3 din ultimele 4 turnee B, daca aceste turnee au o vechime de maxim un an (365 zile). Turneele A+ din 2012 se anuleaza dupa disputarea turneului A+ corespondent, care au avut loc in (aceiasi) perioada anului precedent ;
In cazul egalitatii la puncte, jucatorii vor fi departajati de media afisata in clasamant mp. Mp este o medie ponderata ce tine cont de mediile punctajelor acumulate in turneele punctate 3A+, 6A si 3B. Formula de calcul este prezentata in anexa sau la Cap.5.4.2
8. Trofeele amatur;
A. Distinctiile de turneu.
Pentru fiecare turneu de categorie B, A sau A+, castigatorii, precum si locurile 2, 3 si 4 vor primi diplome de merit. Pentru turneele de tip A, castigatorii vor fi distinsi cu titlul de castigator al turneului amatur-[orasul]. In functie de posibilitatile organizatorilor se pot acorda cupe, medalii si premii in obiecte. Premierea in bani nu este recomandata, dar poate fi facuta prin intermediul sponsorilor.
B. Distinctiile circuitului amatur;
Anul din turneele A+ disputate in primavara se desfasoara sub titulatura de cupa romaniei ?€“ amatur; castigatorul turneului devine detinatorul cupei romaniei amatur in anul in curs.
La cel de-al doilea turneu A+ desfasurat in primavara se decerneaza titlul de campion al regiunii care organizeaza acest turneu (ex. Campion AmaTuR Moldova, daca turneul se desfasoara la Iași)
turneul A+ care se desfasoara la inceputul toamnei poarta numele de campionatul individual amatur; castigatorul turneului primeste titlul de campion amatur romania pe anul in curs.
Clasamentul anului in curs se definitiveaza dupa disputarea turneului final, care este de tip A+.
Pe baza punctajului final se acorda urmatoarele distinctii:
* cel mai bine clasat junior va primi titlul de campion junior amatur romania. . Daca jucatorul are in palmares acest titlu, acesta va fi decernat urmatorului clasat.
* cea mai bine clasata fata va primi titlul lady amatur romania.
* cel mai bine clasat cu varsta peste 50 de ani va primi distinctia maestru amatur romania. Daca jucatorul are in palmares acest titlu, distinctia va fi decernaat urmatorului clasat.
* cel mai bine clasat participant din categoria persoanelor cu dizabilitati va primi distinctia special amatur.
* titluri si diplome pentru jucatorii cu cele mai bune punctaje pe fiecare judet, acestia devenind campioni judeteni ?€“amatur 2014, daca au participat in cursul anului la minim 7 turnee b, a sau a+.
* participantul legitimat care in clasamentul final are cele mai multe puncte devine castigator al trofeului open amatur 2014.
* participantul nelegitimat care in clasamentul final are cele mai multe puncte devine castigator al trofeului amatur romania 2014. Trofeul este transmisibil si pe postament are gravate numele castigatorilor trofeului de la infiintare pana in prezent.
9 sponsorizari
organizatorii locali ai turneelor a si b pot face intelegeri de sponsorizare cu firme din zona, care in schimbul unui serviciu acordat primesc dreptul de a face reclama pe perioada competitiei si pe site in topicul rezervat respectivei reuniuni.
Pentru turneele de tip a+, intelegerile de sponsorizare se pot face de catre organizatorul amatur sau cu acceptul acestuia.
In cazul in care un sponsor doreste sa sponsorizeze intregul circuit, cu acceptul coordonatorilor circuitului si a conditiilor impuse de legislatia romana, sponsorul va deveni sponsor principal al circuitului si va putea sa-si alature numele turneului, care va deveni circuitul amatur [nume sponsor] romania.
9. Dispozitii finale;
Prezentul regulament este valabil pentru anul competitional 2014. In vederea imbunatatirii conditiilor de concurs, organizatorii isi rezerva dreptul de a efectua modificari in prezentul regulament, fara a afecta spritul competitiei. Aceste modificari vor fi efectuate numai dupa o dupa analiza pe site si vor fi aduse la cunostinta participantilor prin internet, la adresa: www.tenisdemasa.ro inaintea intrarii in vigoare. Modificarile permise nu vor avea caracter retroactiv, deci nu vor putea modifica punctaje, clasamente, situatii deja incheiate.
Anexa I
Consiliul Director Amatur
1. Coordonatorii regionali:
Catalin cozma Fălticeni -€“ pt judetele Botoșani, Suceava, Iași, Neamț, Bacău, Vaslui;
Aurel Fratea Constanța -€“ pt judetele Constanța, Tulcea, Galați, Brăila, Vrancea;
Dan Bodeanu București -€“ pt București si judetele Ilfov,,Giurgiu, Teleorman;
Adrian Lazaroiu Targoviște -€“ pt judetele Dâmbovița, Prahova, Buzău, Ialomita, Călărași;
Sorin Botirca Topoloveni - pt judetele Argeș, Valcea, Olt, Gorj, Dolj, Mehedinti;
Imre Kantor Reghin -€“ pt judetele Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu;
Bogdan Roman Arad -€“ pt judetele Caras Severin, Timis, Arad, Hunedoara, Bihor;
Florin Apian Bistrița -€“ pt judetele Alba, Cluj, Bistrița, Salaj, Maramureș, Satu Mare;
2.Organizatori principali regionali:
Dan Chirap Gura Humorului -€“ pt judetele Botoșani, Suceava, Iași, Neamț, Bacău, Vaslui;
Costin Corcoz Focșani -€“ pt judetele Constanța, Tulcea, Galați, Brăila, Vrancea;
Rares Leorda București -€“ pt București si judetele Ilfov, Giurgiu, Teleorman;
Lucian Bozga Baicoi -€“ pt judetele Dâmbovița, Prahova, Buzău, Ialomita, Călărași
Florin Toma Pitești - pt judetele Argeș, Valcea, Olt, Gorj, Dolj, Mehedinti;
Gelu Vladoiu Brașov -€“ pt judetele Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu;
Marius Sferlea Oradea -€“ pt judetele Caras Severin, Timis, Arad, Hunedoara, Bihor;
Laszlo Toth Cluj -€“ pt judetele Alba, Cluj, Bistrița, Salaj, Maramureș, Satu Mare;
anexa II
Grilele de punctare
- pe site-ul amatur.ro http://www.amatur.ro/tenisdemasa/Grile_2014.php
Anexa III
Formula de calcul a mediei
- €“pe site-ul amatur.ro http://www.amatur.ro/tenisdemasa/Cls_reg.php
Anexa I
Taxele maxime de participare:
Turneu B ?€“ 20 lei
Turneu A ?€“ 25 lei
Turneu A+ - 35 lei
Turneul final -35 lei 40 lei
Sumele ce pot fi transferate catre contul amatur sau catre coordonatorul zonal
Turneu B -€“ 1 lei x nr total de participanti
Turneu A -€“ 2 lei x nr total de participanti
Turneu A+ - 3 lei x nr total de participanti
Pentru copiii si persoanele cu dizabilitati care platesc taxa redusa sau nu platesc taxa de turneu , organizatorul este scutit sa transfere sumele mai sus mentionate. De acelasi lucru beneficiaza si organizatorul turneului /coorganizatorul si cei care organizeaza turnee fara taxa (gen turneu pentru incepatori).
Anexa V referitoare la modul de desfasurare al turneelor va fi prezentata in mai multe variante, iar organizatorul va alege una din acestea pe care o prezinta in anuntul turneului
Legenda:
anulat
adaugat
nemodificat
AmaTuR Romania
Regulamentul Circuitului Individual de Tenis de Masa 2014
1. Circuitul AmaTuR
Denumirea oficiala a circuitului este AmaTuR Romania. Circuitul este alcatuit dintr-un lant de turnee de tenis de masă, organizate pe intreaga durata a anului, in mai multe localitati ale tarii si pe mai multe nivele de reprezentare- locale, zonale si nationale, incheindu-se cu un turneu final.
Circuitul urmareste atragerea iubitorilor tenisului de masa, simpli pasionati sau fosti sportivi de performanta care doresc sa-l practice in mod organizat, la nivel local sau national. Totodata, creeaza posibilitatea unor intalniri ale celor mai buni participanti amatori cu jucatori legitimati de nivel apropiat.
Circuitul este organizat de Asociatia AmaTuR Romania, prin coordonatorii circuitului si coordonatorii celor 8 regiuni (anexa I), precum si cei 8 organizatori principali nominalizati in aceiasi anexa, si se adreseaza in principal membrilor asociatiei. La turnee poate participa insa, cu drepturi depline, orice persoana legitimata sau nelegitimata, care are statut de jucator amator sau avansat, asa cum sunt definiti la cap. 2.1.
2. Participantii la circuit
2.1. Clasificare jucatori
2.1.1. .Nelegitimati
-amatori - nu au avut niciodata legitimatii emise de frtm si nu sunt antrenori activi
-fosti legitimati -au avut legitimatii emise de frtm, dar ultima viza a expirat cu cel putin doi ani inainte de inceperea circuitului;
-legitimati inactivi au legitimatie valabila, nu au participat in ultimii doi ani la competitii de tenis de masă organizate de frtm; sau sunt inregistrati ca participanti cu 0 victorii; sunt considerate inactive si persoanele legitimate de catre ajtm, sau amtm bucuresti, care participa la campionate judetene sau municipale (onoare, calificari).
2.1.2. Legitimati
2.1.2.1 legitimati la nivel de copii (8-10 ani) si minicadeti (11-13 ani)
2.1.2.2 legitimati in ligile inferioare (l) au legitimatie valabila, au participat in ultimii doi ani la competitii de nivel national organizate de frtm: Cadeti, juniori, divizia b masculin si divizia a feminin, si se regasesc in inregistrarile frtm pe anul in curs sau in anul precedent, ca detinand puncte primite la concursurile frtm. Au statut de legitimat activ atat jucatorii promovati din amatur in divizia b, cat si jucatorii din divizia b care sunt la prima participare in amatur.
2.1.2.3. Maestri (m) au legitimatie valabila, au participat in ultimii doi ani la competitii de nivel national, organizate de frtm: Divizia a (masculin), superliga (sau in ligile superioare ale unor campionate straine) si se regasesc in inregistrarile frtm pe anul in curs sau in anul precedent, ca detinand puncte primite la concursurile frtm sau ittf
obs 1 nivelul de joc al fiecarui jucator legitimat activ (l sau m) se considera in functie de ultima participare la concursurile frtm
obs 2 jucatorii legitimati (l si m) care renunta la activitatea competitionala sau cei care coboara din diviziile superioare in divizia b isi pastreaza statutul ( l sau m) minim 18 luni+ pana la incheierea anului.
Exceptie: Jucatorii legitimati (l si m) care au avut activitate in amatur (anterior legitimarii sau calificarii) pot reveni la statutul anterior la cerere in primele 6 luni de la prima participare in divizie (daca anunta renuntarea la participarea in div b sau a) sau la 6 luni+ incheierea anului.
2.1.1. Categoria open, toti participantii cu media 18 si peste;
2.1.2. Categoria "avansati", toti participantii cu media cuprinsa intre 11 si 17,99 inclusiv
2.1.3. Categoria "incepatori", toti participantii cu media de pana la 10,99 inclusiv.
2.2. Categorii de participanti:
Participantii la circuit au dreptul sa se inscrie una sau mai multe dincategorii, inregistrate in clasament:
a. Open. O - categorie in care sunt inscrisi toti participantii
b. Amatori. A - se pot inscrie numai jucatorii nelegitimati cu media de pana la 17,99 inclusiv
c. .fete. F - se pot inscrie numai persoanele de sex feminin;
d. Copii C -€“ se pot inscrie copii din clasele 1-4
e. Juniori J - se pot inscrie copii din clasele 5-8.
f. Olds-boy W se pot inscrie participantii nascuti in anul 1964 sau mai devreme;
g. Handicap H se pot inscrie persoane cu dizabilitati;
pentru fiecare categorie se vor inregistra periodic rezultatele si se vor prezenta clasamente pe categorii.
3. Turnee
3.1 Clasificarea turneelor.
In functie de importanta, turneele se organizeaza pe trei categprii:
- turnee tip B - turneu de nivel local, judetean;
- scopul turneelor B este de a atrage participanti noi din localitate si din zonele apropiate, de familiarizare cu fenomenul amatur, de initiere pentru incepatori, de antrenament pentru cei experimentati.pot participa jucatori din toata tara, dar in mod prioritar trebuie urmarita participarea jucatorilor locali.
- o data pe an, in fiecare judet se poate programa un turneu B cu participare exclusiv judeteana, pentru stabilirea unui campion judetean.
- turnee tip A ?€“aproximativ 60 de turnee de nivel regional, national
- se urmareste atragerea participantilor din intreaga tara, dar preponderent din regiunea in care se desfasoara si din regiunile apropiate
- turnee tip A+ 5 turnee cu caracter national;
- scopul turneelor A+ este de a apropia jucatorii cei mai buni din circuit, pentru stabilirea unei ierarhii cat mai corecte. Locul de organizare a acestor turnee va tine cont in mod obligatoriu de criteriul geografic, astfel incat pe parcursul unui an se va organiza cate un turneu A+ prin rotatie in una din cele doua zone invecinate(1-2,3-4 samd)si un turneu final care se desfasoara intr-o localitate centrala a tarii.
- Turneele B, A si A+ sunt deschise participarii oricarui doritor care se incadreaza in categoria valorica anuntata, fara restrictii de ordin geografic, varsta, nationalitate sau cetatenie,in limita locurilor puse la dispozitie de organizator.
3.2 Calendarul competitional.
- La inceperea fiecarui sezon competitional, organizatorul amatur stabileste impreuna cu organizatorii locali datele de disputare ale turneelor de tip A si A+, tinand cont de impartirea geografica si disponibilitatea organizatorilor si il publica pe site. Grila poate fi completata cu turnee a pe parcursul anului, in acord cu organizatorii amatur. Anunturile de turneu se pot face dupa aparitia acestora in calendar 2014
- turneele B nu sunt inregistrate in calendarul 2014, dar programarea lor se poate face numai dupa acceptul prealabil al coordonatorului zonal.
- se pot programa turnee b in aceeasi zi cu un turneu a, la o distanta de minim 200 km. 100 km
- se pot programa doua sau trei turnee A in , aceeasi data, daca distanta intre orase depaseste 400 km., 300 km;
-NU se pot programa turnee A la aceiasi data cu turneul A+;
-NU se pot programa turnee B la aceeasi data cu turnee A+, cu conditia ca distanta sa fie de minim 300 km si cu aprobarea coordonatorului zonal care in prealabil se consulta cu organizatorul turneului A+
-eventualele exceptii doar cu acceptul organizatorilor implicati si cu aprobarearea coordonatorului national. zonal.
- turneele pentru incepatori (mp maxim 10 maxim 10,99) nu sunt conditionate de aceste distante.
4. Organizarea turneelor si dreptul de participare.
4.1.1.-Jucatorii legitimati intr-o divizie superioara categoriei B (divizia A si SuperLiga) pot participa in circuitul AmaTuR imediat dupa ce fac dovada ca au retrogradat si/sau nu mai sunt legitimati in diviziile superioare, iar acceptul de intrare in aceasta competie va fi verificat si acordat de Conducerea AmaTur;; Pentru a se evita posibilitatea de joc a eventualilor jucatori ce doresc sa participe numai pe perioada de vacanta se va interzice a doua participare de acest gen pe o perioada de doi ani de la data ultimei activitati in AmaTuR;
4.1.2. Orice organizator poate organiza competitii de tip Masters cu concurenti din toate categoriile, inclusiv jucatori profesionisti (Div. A si SuperLiga), cu conditia ca acestea sa nu afecteze buna desfasurare a turneului de baza, acestea nefiind punctate in clasamentul AmaTuR;
4.1.2. M - "Masters" -sunt competitii destinate jucatorilor de performanta (Maestri)
Desfasurarea standard a turneelor este varianta (A+O). Pentru atragerea participantilor cu un nivel mai scazut (initiati, incepatori), se pot organiza alternativ turnee B (I+A) si turnee (A+O);
in cadrul unui turneu, concurentii se pot inscrie la o singura categorie, fie in categoria de baza, fie in categoria superioara. astfel, un concurent cu ma=10 se poate inscrie la incepatori (I) sau la avansati (A), iar un concurent cu ma 15 se poate inscrie la (A) sau la (O).
4.1.2. Pentru stabilirea categoriei valorice, jucatorii care nu figureaza in clasamentul amatur, se repartizeaza astfel:
-daca provine din randul legitimatilor prima participare va fi la categoria "open", dupa care media obtinuta va avea efect de repartitie;
-daca se poate determina ca desi este un jucator nou provine din randul open-istilor (cazul unei perioade expirate din clasament- peste 12 luni), prima participare va fi la categoria "open", dupa care media obtinuta va avea efect de repartitie, iar pentru determinarea acestor diferente, organizatorul trebuie sa tina cont de specificatiile din clasamentul general, unde fiecare participant are simbolul "O" sau "A", cu mentiunea ca exista varianta/posibilitatea ca un jucator de open sa detina media zero (urmeaza prima participare la un turneu de categoria A sau A+);
-toti ceilalti participanti, la prima participare pot opta pentru orice categorie;
-orice jucator poate participa in cadrul amatur, cu exceptia jucatorilor legitimati in divizia "A" sau "SuperLiga", acestia putand sa participe numai in afara clasamentului amatur , respectiv la categoria "Masters".
4.2. Organizatorii turneelor
Organizatorii turneelor trebuie sa aibe varsta de minim 18 ani si raspund in toate privintele de buna organizare a turneelor: Relatia cu autoritatile locale, inchirierea salii, oferte pentru masa, cazare, asigurarea conditiilor optime de joc.
Alte conditii administrative: Organizatorul local va asigura amenajarea corespunzatoare a salii (mese, despartitoare, mingi, caldura, lumina in sala). Organizatorul local va asigura asistenta medicala, in colaborare cu un cadru medical participant la turneu, sau in colaborare cu un cadru medical local. Acesta trebuie sa aiba pregatita trusa minima pentru primul ajutor.
Sumele de bani incasate sunt la dispozitia organizatorului, mai putin cota stabilita in anexa IV, care se transfera in contul amatur in termen maxim de 6 zile.
Turneele B pot fi organizate de un participant , cu cunostinte minime de organizare; programarea turneelor B se face cu acordul coordonatorilor regionali.
Turneele A pot fi organizate de persoane cu experienta, care cunosc modul de desfasurare si cu abilitati organizatorice. Programarea turneelor A se face prin inregistrarea in calendarul AmaTuR.
La cerere, organizatorii locali pot fi asistati de unul dintre coordonatorii circuitului AmaTuR Romania, atat pentru organizarea administrativa cat si pentru partea tehnica a concursului
turneele A+ sunt organizate de coordonatorii circuitului Amatur Romania, in colaborare cu un organizator local si caruia ii vor deconta cheltuielile efectuate.
4.3. Anunturile de turneu:
Turneele tip B, A, A+ trebuie sa fie anuntate pe site printr-un topic separat, cu minim o saptamana inainte de data evenimentului, dar nu mai devreme de 30 zile, iar SuperModeratorul le va urca in zona de "subiecte importante" in functie de importanta turneelor , ordinea fiind data de A+, A, B;
anuntul trebuie sa contina urmatoarele informatii:
- data de disputare, ziua, ora inceperii
- adresa exacta a locului de disputare;
- posibilitati de ajungere la locul de disputare;
- numarul si calitatea meselor;
- categoriile turneului
- numarul maxim de participanti; taxa de inscriere;
- sistemul de joc, nr minim de jocuri garantat, nr de seturi/partida;
- facilitati: Gustare, masa de pranz, apa, cafea, etc.
- modalitatea de alcatuire a grupelor inferioare, superioare si tabloul eliminatoriu;
- mentiunea obligatorie prin care organizatorul se obliga sa achite 1 leu/participant la turneele B, 2 lei/participant la turneele A sau 3 lei/participant la turneele A+, iar in caz contrar postul (anuntul oficial) se va muta in zona de "competitii nationale";
- timpul total de joc ( aproximativ);
- numele si datele de contact ale organizatorilor
- optional: , o poza cu interiorul salii (in principiu pentru a se vedea conditiile de joc).
4.4. Inscrierea jucatorilor
4.4.1. Inscrierea in circuit
- Inscrierea participantilor noi in circuit se poate face direct prin inscrierea la oricare din turneele B sau A organizate in cursul anului. Participantul trebuie sa transmita datele necesare inregistrarii: nume, prenume , localitatea de domiciliu, judetul si categoriile la care doreste sa fie inscris (conform anuntului postat de organizator); in situatia in care participantul nu specifica la ce categorii se inscrie, acesta va fi inscris din oficiu la Amatori, categoriile putand fi completate ulterior, la cerere.
- 4.4.2. Inscrierea la un turneu
Participantul inscris in circuit trebuie sa transmita organizatorului urmatoarele date:
- 1. numele si prenumele si localitatea de domiciliu
- 2. Categoria la care se inscrie; daca nu specifica, este considerat inscris la categoria de baza.
Datele pot fi trecute pe site, sub forma unui mesaj, sub anuntul dat de organizatorul turneului, sau pot fi transmise telefonic. Data limita de inscriere este preziua concursului.
- Organizatorul trebuie sa anunte pe site lista provizorie cu 12 ore inainte de inceperea turneului.
- inscrierile se pot face si dimineata, (daca anuntul turneului are aceasta specificatie) inainte de inceperea turneului, direct la sala, dar numai in limita locurilor disponibile stabilite de organizator si fara garantarea drepturilor de favorit;
- Daca numarul jucatorilor inscrisi depaseste limita salii, la turneele B si A numarul de participanti se limiteaza in ordinea inscrierilor; iar la turneele A+ si Turneul Final,conform anuntului organizatoric.
4.4.2. Absentii nemotivati
- Jucatorii inscrisi/validati care nu se prezinta la turneu (nemotivat) si nu anunta retragerea pana la ora limita din anuntul organizatorului, vor fi notati cu?€?N?€? in clasament,iar la a doua nemotivata vor fi suspendati sase luni.
- In conditiile in care o persoana nemotivata contesta faptul ca s-a inscris pe forum sau ca nu a avut cunostinta despre acest aspect, raspunderea ii revine intermediarului care l-a inscris fara voia sa;
5. Desfasurarea turneelor;
Pentru a respecta caracterul de competitie de masa, fiecare participant va avea dreptul la un numar de minim 5 meciuri in cadrul fiecarui turneu. Din acest motiv s-a stabilit ca sistemul de joc sa aiba la baza grupe de minim 6 jucatori si maxim 7 jucatori la turneele A si A+;
5.1. Numarul de grupe si repartizarea jucatorilor; (a se vedea anexa V )
RECOMANDARE: Organizatorul stabileste numarul de grupe inferioare in functie de numarul disponibil de mese si de numarul de participanti. Pentru un numar de 6-8 7 participanti/masa se recomanda ca numarul de mese sa fie egal cu numarul grupelor. Pentru 9-10 jucatori/masa se recomanda cresterea numarului de grupe, pana la trei grupe/2 mese, sau prin decalarea unei categorii cu conditia ca fiecare grupa sa aiba minim 6 participanti si urmarind cursivitatea turneului in fazele superioare.;
-In conditiile unui numar redus de participanti, organizatorul poate decide formarea de grupe mai mare de 7 participanti, insa trebuie sa tina cont ca o astfel de grupa trebuie sa aiba la dispozitie (minim) doua mese/grupa;
-repartizarea in grupe se face prin asezarea favoritilor in ordinea clasamentului la zi, descrescator valoric si prin ?€œregula sarpelui?€?, pentru echilibrarea valorilor. In cazul turneelor B si A, organizatorul local poate trece ca favoriti III participanti cunoscuti ca valoare, dar cu un numar de turnee mai mic de 7. Pentru pozitiile mai mari deII, ;
-organizatorul poate sa evite introducerea in aceeasi grupa a participantilor din acelasi judet sau aceeasi localitate, prin incrucisarea unui participant cu altul din aceeasi linie valorica, iar in eliminatorii se trec ca favoriti cei ce au castigat locul 1 in grupele superioare, in ordinea celui mai bine clasat (clasamentul general din ziua respectiva) si pentru locurile 2 se vor face doua urne cu tragere la sorti, astfel incat locurile 1 si 2 din superioare sa nu cada pe aceiasi parte a tabelului. Exemplu: Daca locul 1 a fost pozitionat in partea de sus a tabelului, locul doi din aceiasi grupa superioara va trage la sorti din urna "de jos" . Urna de sus contine numere din partea de sus a tabelului si urna de jos contine numere din partea de jos a tabelului.
5.2. Sistemul de joc pentru turneele A si A+
Sistemul de joc este impartit in 3 faze distincte:
Faza I ( de masa); grupe de cate 6-9 6-7 participanti, din care se califica in turul II aproximativ jumatate; numarul celor calificati trebuie sa permita continuarea turneului in grupe de 3, 4, sau 5.
Faza a II-a (superioara); grupe de cate 3, 4, sau 5 participanti, din care se califica in turul III aproximativ jumatate, numarul jucatorilor calificati trebuie sa poata permite continuarea turneului in sistem eliminatoriu, pe cheie de 16, 24, 32, 48, 64; in variantele 24, 48 castigatorii grupelor vor intra direct in turul ii eliminatoriu.
Faza a III-a (eliminatorie) se incheie cu stabilirea unui castigator, a unui loc II si a unuia sau doua locuri III; departajarea locurilor III si IV se face numai daca organizatorul local stabileste acest pas.
la stabilirea perechilor din faza eliminatorie se va urmari ca jucatorii care s-au intalnit in grupele superioare sa nu se reintalneasca in primul joc eliminatoriu.
dupa faza I, organizatorul local poate opta pentru turnee paralele de consolare sau pe categorii, fara ca aceste turnee sa impiedice buna desfasurare a turneului principal. Numarul minim de participanti la un turneu paralel este de 10.
Organizatorul poate decide daca dupa faza a I a se trece direct in faza a III a , adica fara grupe superioare, iar pentru aceasta va anunta in topic-ul turneului modul de desfasurare a sistemului de joc.
5.3. Organizarea turneelor;
-Organizatorul al carei turneu nu mai poate avea loc (orice motiv) este obligat sa anunte conducerea AmaTuR cu cel putin 30 zile inainte, si in nici o situatie nu poate ceda acest drept catre alt organizator;
- 5.3.1 Organizarea turneelor de tip B
- numar minim de mese - 2.
Numar minim de participanti 10; daca numarul jucatorilor depaseste 20 se vor puncta doua turnee concomitent; daca numarul jucatorilor depaseste 40, se vor puncta 4 turnee concomitent, daca numarul participantilor depaseste 60 se vor puncta 8 turnee concomitent, chiar daca turneul se continua pana se stabileste un singur invingator. si se puncteaza conform grilei de punctaj;
- o categorie (I, A sau O) sau doua categorii: (I + A, A + O sau I + O), pentru derularea unei categorii este nevoie de minim 2 jucatori inscrisi care se incadreaza in categorie, iar punctajul se face conform grilei de punctaj superioare;
5.3.2 Organizarea turneelor tip A.
Se organizeaza in sali cu minim 8 12 mese, pentru un numar de minim 64 72 participanti. Numarul maxim de participanti trebuie corelat cu numarul de mese, fara a depasi 10 7 jucatori la o masa sau in cazuri extreme se poate desfasura cu trei grupe de 6 la doua mese; la alegerea modului de joc trebuie sa se tina cont de timpul maxim disponibil si de capacitatea salii, pentru a evita prelungirea la ore tarzii a turneelor.
Turneele se desfasoara pe doua categorii: Open+Amatori; numarul de participanti la Open va fi stabilit de organizator in functie de nr de mese rezervate;
Numarul minim la o categorie este de 16. In situatia unui numar mai mic de inscrieri, se poate desfasura pe o singura categorie (amestecat); daca punctajul turneului este mai mare de 3000, punctajul va fi acordat pentru categoria a.[anulat]
Organizatorul poate opta si pentru desfasurarea categoriei I, fie pentru un turneu de copii, fie pentru un turneu al jucatorilor incepatori-initiati; fara a impiedica desfasurarea turneului principal.
in cazuri speciale, turneele pot fi conectate cu turnee masters; de regula, turneele masters au loc in ziua urmatoare turneului A sau A+;
5.3.3 Organizarea turneelor tip A+.
Se organizeaza in sali spatioase, care permit desfasurarea turneului pe minim 20 de mese.
Fiind turnee cu participare nationala, organizatorii vor avea in vedere posibilitatile de cazare, de masa si de petrecere a timpului liber al participantilor.
In situatia depasirii numarului de locuri rezervat turneului, prioritate au jucatorii cu minim 3 turnee A si A+ punctate (pentru Turneul Final minim 5), ordinea pe listele de inscrieri va tine cont de pozitia in clasament.
In plus, la Open vor avea prioritate jucatorii cu media 18^, tot in ordinea clasamentului.
5.4. Clasamentul turneului;
5.4.1.Dupa incheierea turneului, organizatorul va anunta pe site clasamentul detaliat pentru fiecare categorie.
5.4.2. Media participantilor va fi stabilita astfel:
5.4.2.1. In primele sase luni ale anului 2014:
-Toate turneele A si A+ se vor aduna si se vor imparti la numarul lor, cu mentiunea ca turneele A+ vor fi cotate la 0,9 din valoarea lor;
5.4.2.2. In a doua jumatate a anului 2014:
-Toate turneele A si A+ se vor aduna si se vor imparti la numarul lor, cu mentiunea ca turneele A+ vor fi cotate la 0,8 din valoarea lor;
5.4.2.3. In anul 2015:
-Toate turneele A si A+ se vor aduna si se vor imparti la numarul lor, cu mentiunea ca turneele A+ vor fi cotate la 0,7 din valoarea lor;
-turneele B nu se iau in calcul (medie zero);
5.4.3. Transmiterea datelor;
Pentru usurinta centralizarii datelor, organizatorii trebuie sa transmita rezultatele in formatul anuntat prin site www.amatur.ro, a se vedea incadrarea in grila de punctaj din clasament
Omologarea turneului se face dupa transmiterea acestor date si a taxei stabilite in anexa IV.
5.5. Punctajul turneului;
Pe baza clasamentului anuntat de organizatorul turneului, precum si in functie de importanta turneului si de categoria la care a participat, fiecare concurent va primi un numar de puncte. atribuirea punctelor se face de catre coordonatorul AmaTuR si se stabileste pe baza tabelelor din anexa II. pentru organizarea unui turneu B, organizatorul primeste un bonus de 2 puncte, iar pentru organizarea turneelor A si A+ se acorda 3 puncte, acestea adaugandu-se la punctele obtinute prin participare sau prin neparticipare (echivalentul a zero victorii); bonus-urile se pot acorda catre maxim doi organizatori la turneele B, catre maxim trei organizatori la turneele A ,catre maxim patru organizatori la turneele A+ si catre maxim cinci organizatori la turneele finale;;
Punctajul oferit castigatorului turneului de consolare (in cazul in care se organizeaza) este egal cu cel al primului loc necalificat din grupele superioare.
6. Regulamentul.
6.1. Regulamentul de joc
turneele amatur au ca principiu de baza respectarea si incurajarea fair-play-ului participantilor.
Jocurile din turneele amatur vor respecta regulamentul de joc aprobat de I.T.T.F.si F.R.T.M.
In acelasi timp, in spirit de fair play, in situatiile in care din motive tehnice nu pot fi luate decizii conform regulamentului, se va acorda credit jucatorului (in mod special in cazul respectarii regulilor privind utilizarea fetelor si a materialelor de lipire ).
Jocurile se pot disputa fara arbitru, scorul poate fi tinut de catre jucatori. La cererea unuia din jucatori, organizatorul va numi un arbitru dintre participantii care asista la joc.
Avand in vedere ca circuitul este destinat amatorilor, este permisa utilizarea oricarui tip de fata, daca respecta urmatoarele conditii:
1. Cele doua fete sunt de culori distincte;
2. Ambele fete au la vedere sigla de omologare ittf, chiar daca intre timp a fost interzisa!
3. Suprafetele paletei nu sunt deteriorate (nu au denivelari sau neomogenitati pronuntate).
Nu este interzisa utilizarea fetelor lipite cu solventi; lipirea fetelor nu este insa permisa in incinta de joc. in caz de nemultumire sau reclamatii, organizatorul va decide, respectiv va lua masurile ce se impun, iar in caz ca jucatorii nu au sesizat aceste nereguli inainte de inceperea partidei, se poate continua jocul fara masuri suplimentare;
6.2. Departajarea concurentilor in grupe;
Pasii departajarii sunt urmatorii:
1 nr de victorii in clasamentul grupei;
2 nr de victorii in clasamentul partial (daca dupa pasul 1 sunt la egalitate minim 3 jucatori) ;
3 diferenta dintre nr de seturi castigate si pierdute in clasamentul (daca dupa pasul 2 sunt la egalitate minim 3 jucatori);
4 raportul intre nr de seturi pierdute si castigate (daca dupa pasul 3 sunt la egalitate minim 3 jucatori);
5 diferenta intre nr de seturi castigate si pierdute in clasamentul general (daca dupa pasul 4 sunt la egalitate 3 sau mai multi participanti);
6 tragerea la sorti (daca dupa pasul 5 sunt la egalitate 3 sau mai multi participanti);
7 victoria directa daca dupa oricare dintre criteriile de departajare anterioare raman la egalitate 2
6.3. Retragerea din turneu;
In cazul in care un jucator renunta la participare in grupa inferioara fara a juca toate meciurile, la calculul clasamentului grupei i se anuleaza toate rezultatele din grupa iar in clasamentul turneului va fi punctat ca participare cu numarul victorii inregistrate.
In cazul in care un jucator calificat in grupele superioare nu participa la aceasta faza sau se retrage inainte de a juca toate meciurile, i se anuleaza toate victoriile din grupa superioara si va fi punctat la nivelul ultimului loc din grupa superioara. Un jucator calificat intr-o faza superioara, dar care nu se prezinta din diverse motive, nu este inlocuit de un alt jucator si este punctat la nivelul la care a ajuns.
In situatia in care jucatorul respectiv nu anunta organizatorul, sau daca organizatorul considera motivul retragerii neintemeiat, in clasamentul final jucatorul retras va fi inregistrat cu 0 victorii si primeste avertisment, iar in caz de recidiva va fi suspendat pe termen de 6 luni. Avertismentul poate fi retras in cazuri de forta majora, prin vot.
6.4. Tinuta de joc;
Echipamentul se compune din tricou, sort, (fusta), pantofi de sport, trening. Tricoul, sortul, fusta pot avea orice culoare, cu conditia sa difere in culoarea de baza de culoarea mingii.
6.5. Disciplina;
Jucatorii de tenis de masă vor evita comportari care ar putea avea un caracter nesportiv, ar jigni participantii sau ar dauna imaginii sportului:
-expresii grosolane;
-distrugerea cu buna intentie a mingii;
-aruncarea mingii;-aruncarea paletei;
-lovirea mesei sau mantinelei cu palma, paleta sau piciorul;
-schimbarea paletei in timpul meciului;-completarea cu lucruri care nu-i apartin;
-parasirea salii in momentul in care ar trebui sa dispute un meci;
-prelungirea fara motiv a timpului destinat incalzirii;
- jucatorul are dreptul:
- la 2 min pauza intre seturi
-sa foloseasca prosopul la fiecare 6 puncte jucate
-sa ceara time out cu o durata de un minut, o singura data pe meci.
Organizatorul are dreptul sa avertizeze, iar la recidiva sa elimine din concurs jucatorii care nu respecta regulamentul.
7. Clasamentul circuitului;
Pe baza punctelor acumulate in turneele de tip B, A, A+ se stabileste clasamentul circuitului. In calculul punctajului total se vor insuma punctajele acumulate la 3 din 5 turnee A+ cu punctajele primite la 6 din ultimele 7 turnee A si cu punctajele obtinute la 3 din ultimele 4 turnee B, daca aceste turnee au o vechime de maxim un an (365 zile). Turneele A+ din 2012 se anuleaza dupa disputarea turneului A+ corespondent, care au avut loc in (aceiasi) perioada anului precedent ;
In cazul egalitatii la puncte, jucatorii vor fi departajati de media afisata in clasamant mp. Mp este o medie ponderata ce tine cont de mediile punctajelor acumulate in turneele punctate 3A+, 6A si 3B. Formula de calcul este prezentata in anexa sau la Cap.5.4.2
8. Trofeele amatur;
A. Distinctiile de turneu.
Pentru fiecare turneu de categorie B, A sau A+, castigatorii, precum si locurile 2, 3 si 4 vor primi diplome de merit. Pentru turneele de tip A, castigatorii vor fi distinsi cu titlul de castigator al turneului amatur-[orasul]. In functie de posibilitatile organizatorilor se pot acorda cupe, medalii si premii in obiecte. Premierea in bani nu este recomandata, dar poate fi facuta prin intermediul sponsorilor.
B. Distinctiile circuitului amatur;
Anul din turneele A+ disputate in primavara se desfasoara sub titulatura de cupa romaniei ?€“ amatur; castigatorul turneului devine detinatorul cupei romaniei amatur in anul in curs.
La cel de-al doilea turneu A+ desfasurat in primavara se decerneaza titlul de campion al regiunii care organizeaza acest turneu (ex. Campion AmaTuR Moldova, daca turneul se desfasoara la Iași)
turneul A+ care se desfasoara la inceputul toamnei poarta numele de campionatul individual amatur; castigatorul turneului primeste titlul de campion amatur romania pe anul in curs.
Clasamentul anului in curs se definitiveaza dupa disputarea turneului final, care este de tip A+.
Pe baza punctajului final se acorda urmatoarele distinctii:
* cel mai bine clasat junior va primi titlul de campion junior amatur romania. . Daca jucatorul are in palmares acest titlu, acesta va fi decernat urmatorului clasat.
* cea mai bine clasata fata va primi titlul lady amatur romania.
* cel mai bine clasat cu varsta peste 50 de ani va primi distinctia maestru amatur romania. Daca jucatorul are in palmares acest titlu, distinctia va fi decernaat urmatorului clasat.
* cel mai bine clasat participant din categoria persoanelor cu dizabilitati va primi distinctia special amatur.
* titluri si diplome pentru jucatorii cu cele mai bune punctaje pe fiecare judet, acestia devenind campioni judeteni ?€“amatur 2014, daca au participat in cursul anului la minim 7 turnee b, a sau a+.
* participantul legitimat care in clasamentul final are cele mai multe puncte devine castigator al trofeului open amatur 2014.
* participantul nelegitimat care in clasamentul final are cele mai multe puncte devine castigator al trofeului amatur romania 2014. Trofeul este transmisibil si pe postament are gravate numele castigatorilor trofeului de la infiintare pana in prezent.
9 sponsorizari
organizatorii locali ai turneelor a si b pot face intelegeri de sponsorizare cu firme din zona, care in schimbul unui serviciu acordat primesc dreptul de a face reclama pe perioada competitiei si pe site in topicul rezervat respectivei reuniuni.
Pentru turneele de tip a+, intelegerile de sponsorizare se pot face de catre organizatorul amatur sau cu acceptul acestuia.
In cazul in care un sponsor doreste sa sponsorizeze intregul circuit, cu acceptul coordonatorilor circuitului si a conditiilor impuse de legislatia romana, sponsorul va deveni sponsor principal al circuitului si va putea sa-si alature numele turneului, care va deveni circuitul amatur [nume sponsor] romania.
9. Dispozitii finale;
Prezentul regulament este valabil pentru anul competitional 2014. In vederea imbunatatirii conditiilor de concurs, organizatorii isi rezerva dreptul de a efectua modificari in prezentul regulament, fara a afecta spritul competitiei. Aceste modificari vor fi efectuate numai dupa o dupa analiza pe site si vor fi aduse la cunostinta participantilor prin internet, la adresa: www.tenisdemasa.ro inaintea intrarii in vigoare. Modificarile permise nu vor avea caracter retroactiv, deci nu vor putea modifica punctaje, clasamente, situatii deja incheiate.
Anexa I
Consiliul Director Amatur
1. Coordonatorii regionali:
Catalin cozma Fălticeni -€“ pt judetele Botoșani, Suceava, Iași, Neamț, Bacău, Vaslui;
Aurel Fratea Constanța -€“ pt judetele Constanța, Tulcea, Galați, Brăila, Vrancea;
Dan Bodeanu București -€“ pt București si judetele Ilfov,,Giurgiu, Teleorman;
Adrian Lazaroiu Targoviște -€“ pt judetele Dâmbovița, Prahova, Buzău, Ialomita, Călărași;
Sorin Botirca Topoloveni - pt judetele Argeș, Valcea, Olt, Gorj, Dolj, Mehedinti;
Imre Kantor Reghin -€“ pt judetele Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu;
Bogdan Roman Arad -€“ pt judetele Caras Severin, Timis, Arad, Hunedoara, Bihor;
Florin Apian Bistrița -€“ pt judetele Alba, Cluj, Bistrița, Salaj, Maramureș, Satu Mare;
2.Organizatori principali regionali:
Dan Chirap Gura Humorului -€“ pt judetele Botoșani, Suceava, Iași, Neamț, Bacău, Vaslui;
Costin Corcoz Focșani -€“ pt judetele Constanța, Tulcea, Galați, Brăila, Vrancea;
Rares Leorda București -€“ pt București si judetele Ilfov, Giurgiu, Teleorman;
Lucian Bozga Baicoi -€“ pt judetele Dâmbovița, Prahova, Buzău, Ialomita, Călărași
Florin Toma Pitești - pt judetele Argeș, Valcea, Olt, Gorj, Dolj, Mehedinti;
Gelu Vladoiu Brașov -€“ pt judetele Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu;
Marius Sferlea Oradea -€“ pt judetele Caras Severin, Timis, Arad, Hunedoara, Bihor;
Laszlo Toth Cluj -€“ pt judetele Alba, Cluj, Bistrița, Salaj, Maramureș, Satu Mare;
anexa II
Grilele de punctare
- pe site-ul amatur.ro http://www.amatur.ro/tenisdemasa/Grile_2014.php
Anexa III
Formula de calcul a mediei
- €“pe site-ul amatur.ro http://www.amatur.ro/tenisdemasa/Cls_reg.php
Anexa I
Taxele maxime de participare:
Turneu B ?€“ 20 lei
Turneu A ?€“ 25 lei
Turneu A+ - 35 lei
Turneul final -35 lei 40 lei
Sumele ce pot fi transferate catre contul amatur sau catre coordonatorul zonal
Turneu B -€“ 1 lei x nr total de participanti
Turneu A -€“ 2 lei x nr total de participanti
Turneu A+ - 3 lei x nr total de participanti
Pentru copiii si persoanele cu dizabilitati care platesc taxa redusa sau nu platesc taxa de turneu , organizatorul este scutit sa transfere sumele mai sus mentionate. De acelasi lucru beneficiaza si organizatorul turneului /coorganizatorul si cei care organizeaza turnee fara taxa (gen turneu pentru incepatori).
Anexa V referitoare la modul de desfasurare al turneelor va fi prezentata in mai multe variante, iar organizatorul va alege una din acestea pe care o prezinta in anuntul turneului
Legenda:
anulat
adaugat
nemodificat
Comentariu