Regulament 2015
AmaTuR Romania
Regulamentul Circuitului Individual de Tenis de Masa 2015
1. Circuitul AmaTuR
Denumirea oficiala a circuitului este AmaTuR Romania. Circuitul este alcatuit dintr-un lant de turnee de tenis de masă, organizate pe intreaga durata a anului, in mai multe localitati ale tarii si pe mai multe nivele de reprezentare- locale, zonale si nationale, incheindu-se cu un turneu final, care pentru anul 2015 este programat la Focșani, in prima saptamana a lunii octombrie.
Circuitul urmareste atragerea iubitorilor tenisului de masa, simpli pasionati sau fosti sportivi de performanta (exceptie fetele care au acces nelimitat) care doresc sa-l practice in mod organizat, la nivel local sau national. Totodata, creeaza posibilitatea unor intalniri ale celor mai buni participanti amatori cu jucatori legitimati de nivel apropiat.
Circuitul este organizat de Asociatia AmaTuR Romania, prin coordonatorii celor 8 regiuni (anexa I), precum si cei 8 organizatori principali nominalizati in aceiasi anexa, si se adreseaza in principal membrilor asociatiei. La turnee poate participa insa, cu drepturi depline, orice persoana legitimata sau nelegitimata, care are statut de jucator amator sau avansat, asa cum sunt definiti la cap. 2.
2. Participantii la circuit
2.1. Clasificare jucatori
2.1.1. Categoria open, toti participantii cu media 18 si peste;
2.1.2. Categoria "avansati", toti participantii cu media cuprinsa intre 11 si 17,99 inclusiv
2.1.3. Categoria "incepatori", toti participantii cu media de pana la 10,99 inclusiv.
3. Turnee
3.1 Clasificarea turneelor.
In functie de importanta, turneele se organizeaza pe trei categorii:
- turnee tip B - turneu de nivel local, judetean;
- scopul turneelor B este de a atrage participanti noi din localitate si din zonele apropiate, de familiarizare cu fenomenul amatur, de initiere pentru incepatori, de antrenament pentru cei experimentati. Pot participa jucatori din toata tara, dar in mod prioritar trebuie urmarita participarea jucatorilor locali.
- o data pe an, in fiecare judet se poate programa un turneu B cu participare exclusiv judeteana, pentru stabilirea unui Campion Judetean.
- turnee tip A aproximativ 60 de turnee de nivel regional, national ; se urmareste atragerea participantilor din intreaga tara, dar preponderent din regiunea in care se desfasoara si din regiunile apropiate;
- turnee tip A+ 5 turnee cu caracter national;
- scopul turneelor A+ este de a apropia jucatorii cei mai buni din circuit, pentru stabilirea unei ierarhii cat mai corecte. Locul de organizare a acestor turnee va tine cont in mod obligatoriu de criteriul geografic, astfel incat pe parcursul unui an se va organiza cate un turneu A+ prin rotatie in una din cele doua zone invecinate(1-2,3-4 samd);
- Turneele B, A si A+ sunt deschise participarii oricarui doritor care se incadreaza in categoria valorica anuntata, fara restrictii de ordin geografic, varsta, nationalitate sau cetatenie,in limita locurilor puse la dispozitie de organizator.
3.2 Calendarul competitional.
-Fiecare localitate are dreptul sa organizeze un numar de 3 turnee A, cu exceptia localitatilor Oradea si București unde se pot organiza 6 turnee (3/sala specializata). In conditiile in care sunt locuri libere in calendar se poate discuta cu coordonatorul zonal care supune la vot suplimentarea turneelor A.
- La inceperea fiecarui sezon competitional, organizatorul amatur stabileste impreuna cu organizatorii locali datele de disputare ale turneelor de tip A si A+, tinand cont de impartirea geografica si disponibilitatea organizatorilor si il publica pe site. Grila poate fi completata cu turnee A pe parcursul anului, in acord cu organizatorii amatur. Anunturile de turneu se pot face dupa aparitia acestora in calendar 2015
- se pot programa turnee B in aceeasi zi cu un turneu A, la o distanta de minim 100 km
- se pot programa doua sau trei turnee A in aceeasi data, daca distanta intre orase depaseste 300 km;
-NU se pot programa turnee A la aceiasi data cu turneul A+;
- se pot programa turnee B la aceeasi data cu turnee A+, cu conditia ca distanta sa fie de minim 300 km si cu aprobarea coordonatorului zonal care in prealabil se consulta cu organizatorul turneului A+
-eventualele exceptii doar cu acceptul organizatorilor implicati si cu aprobarea coordonatorului zonal.
- turneele pentru incepatori (mp maxim 10,99) nu sunt conditionate de aceste distante.
4. Organizarea turneelor si dreptul de participare.
4.1.1.-Jucatorii legitimati intr-o divizie superioara categoriei B (divizia A si SuperLiga) pot participa in circuitul AmaTuR imediat dupa ce fac dovada ca au retrogradat si/sau nu mai sunt legitimati in diviziile superioare, iar acceptul de intrare in aceasta competie va fi verificat si acordat de Conducerea AmaTur; Exceptie de la acesta regula sunt persoanele de sex feminin care pot participa neconditionat, iar categoria acestora este stabilita de medie, prima participare fiind la open;
Pentru a se evita posibilitatea de joc a eventualilor jucatori ce doresc sa participe numai pe perioada de vacanta se va interzice a doua participare de acest gen pe o perioada de doi ani de la data ultimei activitati in divizia A sau SL;;
4.1.2. Orice organizator poate organiza competitii de tip Masters cu concurenti din toate categoriile, inclusiv jucatori profesionisti (Div. A si SuperLiga), cu conditia ca acestea sa nu afecteze buna desfasurare a turneului de baza, acestea nefiind punctate in clasamentul AmaTuR;
4.1.3. Pentru stabilirea categoriei valorice, jucatorii care nu figureaza in clasamentul amatur, se repartizeaza astfel:
-daca provine din randul legitimatilor prima participare va fi la categoria "open", dupa care media obtinuta va avea efect de repartitie;
-daca se poate determina ca desi este un jucator nou provine din randul open-istilor (cazul unei perioade expirate din clasament- peste 12 luni), prima participare va fi la categoria "open", dupa care media obtinuta va avea efect de repartitie, iar pentru determinarea acestor diferente, organizatorul trebuie sa tina cont de specificatiile din clasamentul general, unde fiecare participant are simbolul "O" sau "A", cu mentiunea ca exista varianta/posibilitatea ca un jucator de open sa detina media zero (urmeaza prima participare la un turneu de categoria A sau A+);
-toti ceilalti participanti, la prima participare pot opta pentru orice categorie;
4.1.4.Participantii cu drept de joc in circuitul AmaTur se pot inscrie la categoria din care face parte, conform mediei detinute, sau la o categorie superioara, exceptie de la aceasta regula se face numai la turneele A+ unde inscrierea/participarea se face in functie de locurile disponibile, prioritate avand cei din categoria respectiva, asa cum sunt mentionati la cap. 2.1. si in ordinea primilor clasati.
4.2. Organizatorii turneelor
Organizatorii turneelor trebuie sa aibe varsta de minim 18 ani si raspund in toate privintele de buna organizare a turneelor: Relatia cu autoritatile locale, inchirierea salii, oferte pentru masa, cazare, asigurarea conditiilor optime de joc.
Alte conditii administrative: Organizatorul local va asigura amenajarea corespunzatoare a salii (mese, despartitoare, mingi, caldura, lumina in sala Sumele de bani incasate sunt la dispozitia organizatorului, mai putin cota stabilita in anexa IV, care se transfera in contul amatur in termen maxim de 7 zile.
Turneele B pot fi organizate de un participant , cu cunostinte minime de organizare; programarea turneelor B se face cu acordul coordonatorilor regionali.
Turneele A pot fi organizate de persoane cu experienta, care cunosc modul de desfasurare si cu abilitati organizatorice. Programarea turneelor A se face prin inregistrarea in calendarul AmaTuR.
La cerere, organizatorii locali pot fi asistati de unul dintre coordonatorii circuitului AmaTuR Romania, atat pentru organizarea administrativa cat si pentru partea tehnica a concursului.
Turneele A+ sunt organizate de coordonatorii circuitului Amatur Romania, in colaborare cu un organizator local .
In conditiile in care organizatorul doreste sa aibe invitati speciali (participanti), acesta are dreptul sa acorde Wild-carduri cate doua pentru fiecare categorie (amatori+open).
4.3. Anunturile de turneu:
Turneele tip B, A, A+ trebuie sa fie anuntate pe site printr-un topic separat, cu minim o saptamana inainte de data evenimentului, dar nu mai devreme de 30 zile, iar SuperModeratorul le va urca in zona de "subiecte importante" in functie de importanta turneelor , ordinea fiind data de A+, A, B;
Anuntul turneului trebuie sa contina urmatoarele informatii:
- data de disputare, ziua, ora inceperii
- adresa exacta a locului de disputare;
- posibilitati de ajungere la locul de disputare;
- numarul si calitatea meselor;
- categoriile turneului
- numarul maxim de participanti; taxa de inscriere;
- sistemul de joc, nr minim de jocuri garantat, nr de seturi/partida;
- facilitati: Gustare, masa de pranz, apa, cafea, etc.
- modalitatea de alcatuire a grupelor inferioare, superioare si tabloul eliminatoriu (a se vedea anexa V),plus mentiunea in favoarea cui se repatizeaza eventualele Bye-uri.(locului 1 din gr superioare in ordinea grupelor sau catre cei mai bine clasati din clasamentul general, binenteles tot dintre primele locuri ale grupelor superioare);
- mentiunea obligatorie prin care organizatorul se obliga sa achite 1 leu/participant la turneele B, 2 lei/participant la turneele A sau 3 lei/participant la turneele A+, iar in caz contrar postul (anuntul oficial) se va muta in zona de "competitii nationale";
-mentiunea referitoare la lipsa nemotivata de la turneu ce va fi inregistrata in clasament;
- timpul total de joc ( aproximativ);
- numele si datele de contact ale organizatorilor
- optional: , o poza cu interiorul salii (in principiu pentru a se vedea conditiile de joc);
-obligatia ca in grupele superioare sa se tina scorul pe fluturas de departajare;
4.4. Inscrierea jucatorilor
4.4.1. Inscrierea in circuit
- Inscrierea participantilor noi in circuit se poate face direct prin inscrierea la oricare din turneele B sau A organizate in cursul anului. Participantul trebuie sa transmita datele necesare inregistrarii: nume, prenume , localitatea de domiciliu, judetul si categoriile la care doreste sa fie inscris (conform anuntului postat de organizator); in situatia in care participantul nu specifica la ce categorii se inscrie, acesta va fi inscris din oficiu unde sunt locuri disponibile, la aprecierea organizatorului, categoriile putand fi completate ulterior, la cerere.
4.4.2. Absentii nemotivati
- Jucatorii inscrisi/validati care nu se prezinta la turneu (nemotivat) si nu anunta retragerea pana la ora limita din anuntul organizatorului, vor fi notati cu "N" in clasament,iar la a doua nemotivata vor fi suspendati sase luni. Organizatorul poate refuza participarea si numai pentru o singura absenta nemotivata.
- In conditiile in care o persoana nemotivata contesta faptul ca s-a inscris pe forum sau ca nu a avut cunostinta despre acest aspect, raspunderea ii revine intermediarului care l-a inscris fara voia sa;
5. Desfasurarea turneelor;
Pentru a respecta caracterul de competitie de masa, fiecare participant va avea dreptul la un numar de minim 5 meciuri in cadrul fiecarui turneu. Din acest motiv s-a stabilit ca sistemul de joc sa aiba la baza grupe de minim 6 jucatori si maxim 7 jucatori la turneele A si A+;
5.1. Numarul de grupe si repartizarea jucatorilorse va face in conformitate cu anexa V. Organizatorul stabileste numarul de grupe inferioare in functie de numarul disponibil de mese si de numarul de participanti. Pentru un numar de 6- 7 participanti/masa se recomanda ca numarul de mese sa fie egal cu numarul grupelor;
5.2. Sistemul de joc pentru turneele A si A+
Sistemul de joc este impartit in 3 faze distincte:
Faza I ( de masa); grupe de cate 6-7 participanti, din care se califica in turul II aproximativ jumatate; numarul celor calificati trebuie sa permita continuarea turneului in grupe de 3, 4, sau 5.
Faza a II-a (superioara); grupe de cate 3, 4, sau 5 participanti, din care se califica in turul III aproximativ jumatate, numarul jucatorilor calificati trebuie sa poata permite continuarea turneului in sistem eliminatoriu, pe cheie de 16, 24, 32, 48, 64; in variantele 24, 48 castigatorii grupelor vor intra direct in turul ii eliminatoriu.
Faza a III-a (eliminatorie) se incheie cu stabilirea unui castigator, a unui loc II si a unuia sau doua locuri III; departajarea locurilor III si IV se face numai daca organizatorul local stabileste acest pas.
Dupa faza I, organizatorul local poate opta pentru turnee paralele de consolare sau pe categorii, fara ca aceste turnee sa impiedice buna desfasurare a turneului principal. Numarul minim de participanti la un turneu paralel este de 10.
Organizatorul poate decide daca dupa faza a I a se trece direct in faza a III a , adica fara grupe superioare, iar pentru aceasta va anunta in topic-ul turneului modul de desfasurare a sistemului de joc.
5.3. Organizarea turneelor;
-Organizatorul al carei turneu nu mai poate avea loc (orice motiv) este obligat sa anunte conducerea AmaTuR cu cel putin 30 zile inainte, si in nici o situatie nu poate ceda acest drept catre alt organizator;
- 5.3.1 Organizarea turneelor de tip B
- numar minim de mese - 2.
Numar minim de participanti 10 si se puncteaza conform grilei de punctaj;
- o categorie (I, A sau O) sau doua categorii: (I + A, A + O sau I + O), pentru derularea unei categorii este nevoie de minim 2 jucatori inscrisi care se incadreaza in categorie, iar punctajul se face conform grilei de punctaj superioare;
5.3.2 Organizarea turneelor tip A.
Se organizeaza in sali cu minim 12 mese, pentru un numar de minim 72 participanti. Numarul maxim de participanti trebuie corelat cu numarul de mese, fara a depasi 7 jucatori la o masa sau in cazuri extreme se poate desfasura cu trei grupe de 6 la doua mese; la alegerea modului de joc trebuie sa se tina cont de timpul maxim disponibil si de capacitatea salii, pentru a evita prelungirea la ore tarzii a turneelor, sau asteptarea intre partide nejustificata.
Turneele se desfasoara pe doua categorii: Open+Amatori; numarul de participanti la Open va fi stabilit de organizator in functie de nr de mese rezervate;
Numarul minim la o categorie este de 16. In situatia unui numar mai mic de inscrieri, se poate desfasura pe o singura categorie (amestecat); Organizatorul poate opta si pentru desfasurarea categoriei I, fie pentru un turneu de copii, fie pentru un turneu al jucatorilor incepatori-initiati; fara a impiedica desfasurarea turneului principal.
in cazuri speciale, turneele pot fi conectate cu turnee masters; de regula, turneele masters au loc in ziua urmatoare turneului A sau A+;
5.3.3 Organizarea turneelor tip A+.
Se organizeaza in sali spatioase, care permit desfasurarea turneului pe minim 20 de mese.
Fiind turnee cu participare nationala, organizatorii vor avea in vedere posibilitatile de cazare, de masa si de petrecere a timpului liber al participantilor.
In situatia depasirii numarului de locuri rezervat turneului, prioritate au jucatorii cei mai bine clasati.
In plus, la Open vor avea prioritate jucatorii cu media 18^, tot in ordinea clasamentului (cei mai bine clasati).
5.4. Clasamentul turneului;
5.4.1.Dupa incheierea turneului, organizatorul va anunta pe site clasamentul detaliat pentru fiecare categorie, iar la finalul clasamentului se trec si persoanele ce au lipsit nemotivat.
5.4.2. Media participantilor va fi stabilita astfel:
-Toate turneele A si A+ se vor aduna si se vor imparti la numarul lor, cu mentiunea ca turneele A+ vor fi cotate la 0,8 din valoarea lor;
-turneele B nu se iau in calcul (medie zero), ci numai pentru pct in clasament;
5.4.3. Transmiterea datelor;
Pentru usurinta centralizarii datelor, organizatorii trebuie sa transmita rezultatele in formatul anuntat prin site www.amatur.ro, a se vedea incadrarea in grila de punctaj din clasament.
Omologarea turneului se face dupa transmiterea acestor date si a taxei stabilite in anexa IV.
5.5. Punctajul turneului;
Pe baza clasamentului anuntat de organizatorul turneului, precum si in functie de importanta turneului si de categoria la care a participat, fiecare concurent va primi un numar de puncte. Pentru organizarea unui turneu B, organizatorul primeste un bonus de 2 puncte, iar pentru organizarea turneelor A si A+ se acorda 3 puncte, acestea adaugandu-se la punctele obtinute prin participare sau prin neparticipare (echivalentul a zero victorii); bonus-urile se pot acorda catre maxim doi organizatori la turneele B, catre maxim trei organizatori la turneele A ,catre maxim patru organizatori la turneele A+ si catre maxim cinci organizatori la turneele finale;
Punctajul oferit castigatorului turneului de consolare (in cazul in care se organizeaza) este egal cu cel al primului loc necalificat din grupele superioare.
6. Regulamentul.
6.1. Regulamentul de joc
turneele amatur au ca principiu de baza respectarea si incurajarea fair-play-ului participantilor.
Jocurile din turneele amatur vor respecta regulamentul de joc aprobat de I.T.T.F.si F.R.T.M.
In acelasi timp, in spirit de fair play, in situatiile in care din motive tehnice nu pot fi luate decizii conform regulamentului, se va acorda credit jucatorului (in mod special in cazul respectarii regulilor privind utilizarea fetelor si a materialelor de lipire ).
Jocurile se pot disputa fara arbitru, scorul poate fi tinut de catre jucatori. La cererea unuia din jucatori, organizatorul va numi un arbitru dintre participantii care asista la joc.
Avand in vedere ca circuitul este destinat amatorilor, este permisa utilizarea oricarui tip de fata, daca respecta urmatoarele conditii:
1. Cele doua fete sunt de culori distincte;
2. Ambele fete au la vedere sigla de omologare ittf, chiar daca intre timp a fost interzisa!
3. Suprafetele paletei nu sunt deteriorate (nu au denivelari sau neomogenitati pronuntate).
Nu este interzisa utilizarea fetelor lipite cu solventi; lipirea fetelor nu este insa permisa in incinta de joc. In caz de nemultumire sau reclamatii, organizatorul va decide, respectiv va lua masurile ce se impun, iar in caz ca jucatorii nu au sesizat aceste nereguli inainte de inceperea partidei, se poate continua jocul fara masuri suplimentare;
6.2. Departajarea concurentilor in grupe;
Pasii departajarii sunt :
- nr de victorii in clasamentul grupei care va determina locul castigat in grupa, iar in conditiile in care trei sau mai multi jucatori au acelasi numar de victorii se trece la departajare dupa cum urmeaza:
-se calculeaza numarul de victorii si se scade numarul de infrangeri, prin metoda setaverajului, iar daca se continua egalitatea se va calcula si numarul total de seturi castigate minus seturi pierdute in grupa respectiva;
-daca se continua egalitatea urmeaza un set de departajare, joaca fiecare cu fiecare si se noteaza scorul de care se va tine cont.
- in toate cazurile de departajare victoria directa este avantajul principal care isi produce efectul cand la final raman doi jucatori la egalitate.
6.3. Retragerea din turneu;
In cazul in care un jucator renunta la participare in grupa inferioara fara a juca toate meciurile, la calculul clasamentului grupei i se anuleaza toate rezultatele din grupa iar in clasamentul turneului va fi punctat ca participare cu numarul victorii inregistrate.
In cazul in care un jucator calificat in grupele superioare nu participa la aceasta faza sau se retrage inainte de a juca toate meciurile, i se anuleaza toate victoriile din grupa superioara si va fi punctat la nivelul ultimului loc din grupa superioara. Un jucator calificat intr-o faza superioara, dar care nu se prezinta din diverse motive, nu este inlocuit de un alt jucator si este punctat la nivelul la care a ajuns.
In situatia in care jucatorul respectiv nu anunta organizatorul, sau daca organizatorul considera motivul retragerii neintemeiat, in clasamentul final jucatorul retras va fi inregistrat cu 0 victorii si primeste avertisment, iar in caz de recidiva va fi suspendat pe termen de 6 luni. Avertismentul poate fi retras in cazuri de forta majora, prin vot.
6.4. Tinuta de joc;
Echipamentul se compune din tricou, sort, (fusta), pantofi de sport, trening. Tricoul, sortul, fusta pot avea orice culoare, cu conditia sa difere in culoarea de baza de culoarea mingii.
6.5. Disciplina;
Jucatorii de tenis de masă vor evita comportari care ar putea avea un caracter nesportiv, ar jigni participantii sau ar dauna imaginii sportului:
-expresii grosolane;
-distrugerea cu buna intentie a mingii;
-aruncarea mingii;-aruncarea paletei;
-lovirea mesei sau mantinelei cu palma, paleta sau piciorul;
-schimbarea paletei in timpul meciului;-completarea cu lucruri care nu-i apartin;
-parasirea salii in momentul in care ar trebui sa dispute un meci;
-prelungirea fara motiv a timpului destinat incalzirii;
- jucatorul are dreptul:
- la 2 min pauza intre seturi
-sa foloseasca prosopul la fiecare 6 puncte jucate
-sa ceara time out cu o durata de un minut, o singura data pe meci.
Organizatorul are dreptul sa avertizeze, iar la recidiva sa elimine din concurs jucatorii care nu respecta regulamentul.Totodata are dreptul sa refuze participarea daca persoana in cauza are conflicte vechi, sau absente;
7. Clasamentul circuitului;
Pe baza punctelor acumulate in turneele de tip B, A, A+ se stabileste clasamentul circuitului. In calculul punctajului total se vor insuma punctajele acumulate la 3 din 5 turnee A+ cu punctajele primite la 6 din ultimele 7 turnee A si cu punctajele obtinute la 3 din ultimele 4 turnee B, daca aceste turnee au o vechime de maxim un an (365 zile). Turneele A+ se anuleaza dupa disputarea turneului A+ corespondent, care au avut loc in (aceiasi) perioada anului precedent ;
In cazul egalitatii la puncte, jucatorii vor fi departajati de media afisata in clasamant .
8. Trofeele amatur;
A. Distinctiile de turneu.
Pentru fiecare turneu de categorie B, A sau A+, castigatorii, precum si locurile 2, 3 si 4 vor primi diplome de merit. Pentru turneele de tip A, castigatorii vor fi distinsi cu titlul de castigator al turneului amatur-[orasul]. In functie de posibilitatile organizatorilor se pot acorda cupe, medalii si premii in obiecte. Premierea in bani nu este recomandata, dar poate fi facuta prin intermediul sponsorilor.
B. Distinctiile circuitului amatur;
Unul din turneele A+ disputate in primavara se desfasoara sub titulatura de cupa romaniei amatur; castigatorul turneului devine detinatorul cupei romaniei amatur in anul in curs.
La cel de-al doilea turneu A+ desfasurat in primavara se decerneaza titlul de campion al regiunii care organizeaza acest turneu (ex. Campion AmaTuR Moldova, daca turneul se desfasoara la Iași)
turneul A+ care se desfasoara la inceputul toamnei poarta numele de campionatul individual amatur; castigatorul turneului primeste titlul de campion amatur romania pe anul in curs.
Clasamentul anului in curs se definitiveaza inainte de disputarea turneului final, care este de tip A+, si cu aceasta ocazie se stabilesc castigatorii cei mai buni din fiecare judet, atat la open cat si la amatori, ( se premiaza cu medalie si diploma primii clasati din fiecare judet, cu conditia sa detina minim 5 turnee A si A+)
9. Dispozitii finale;
Prezentul regulament este valabil pentru anul competitional 2015. In vederea imbunatatirii conditiilor de concurs, organizatorii isi rezerva dreptul de a efectua modificari in prezentul regulament, fara a afecta spritul competitiei. Aceste modificari vor fi efectuate numai dupa o dupa analiza pe site si vor fi aduse la cunostinta participantilor prin internet, la adresa: www.tenisdemasa.ro inaintea intrarii in vigoare. Modificarile permise nu vor avea caracter retroactiv, deci nu vor putea modifica punctaje, clasamente, situatii deja incheiate.
Anexa I
Consiliul Director Amatur
1. Coordonatorii regionali:
Catalin cozma Fălticeni - pt judetele Botoșani, Suceava, Iași, Neamț, Bacău, Vaslui;
Aurel Fratea Constanța - pt judetele Constanța, Tulcea, Galați, Brăila, Vrancea;
Dan Bodeanu București - pt București si judetele Ilfov,,Giurgiu, Teleorman;
Adrian Lazaroiu Targoviște - pt judetele Dâmbovița, Prahova, Buzău, Ialomita, Călărași;
Sorin Botirca Topoloveni - pt judetele Argeș, Valcea, Olt, Gorj, Dolj, Mehedinti;
Imre Kantor Reghin -pt judetele Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu;
Bogdan Roman Arad -pt judetele Caras Severin, Timis, Arad, Hunedoara, Bihor;
Florin Apian Bistrița - pt judetele Alba, Cluj, Bistrița, Salaj, Maramureș, Satu Mare;
2.Organizatori principali regionali:
Dan Chirap Gura Humorului - pt judetele Botoșani, Suceava, Iași, Neamț, Bacău, Vaslui;
Costin Corcoz Focșani - pt judetele Constanța, Tulcea, Galați, Brăila, Vrancea;
Rares Leorda București- pt București si judetele Ilfov, Giurgiu, Teleorman;
Lucian Bozga Baicoi - pt judetele Dâmbovița, Prahova, Buzău, Ialomita, Călărași
Florin Toma Pitești - pt judetele Argeș, Valcea, Olt, Gorj, Dolj, Mehedinti;
Gelu Vladoiu Brașov - pt judetele Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu;
Marius Sferlea Oradea - pt judetele Caras Severin, Timis, Arad, Hunedoara, Bihor;
Laszlo Toth Cluj - pt judetele Alba, Cluj, Bistrița, Salaj, Maramureș, Satu Mare;
Anexa II
Grilele de punctare
- pe site-ul amatur.ro http://www.amatur.ro/tenisdemasa/Grile_2014.php
Anexa III
Formula de calcul a mediei
- pe site-ul amatur.ro http://www.amatur.ro/tenisdemasa/Cls_reg.php
Anexa IV
Taxele de participare:
Organizatorii decid suma care trebuie platita de participanti ca taxa de participare.
Sumele ce pot fi transferate catre contul amatur sau catre coordonatorul zonal
Turneu B - 1 lei x nr total de participanti
Turneu A - 2 lei x nr total de participanti
Turneu A+ - 3 lei x nr total de participanti
Pentru copiii si persoanele cu dizabilitati care platesc taxa redusa sau nu platesc taxa de turneu, organizatorul este scutit sa transfere sumele mai sus mentionate. De acelasi lucru beneficiaza si organizatorul turneului /coorganizatorul si cei care organizeaza turnee fara taxa (gen turneu pentru incepatori).
Anexa V .
Modul de desfasurare al turneelor va fi prezentata in mai multe variante, iar organizatorul va alege una din acestea pe care o prezinta in anuntul turneului.
Anexa V - Variante de desfasurare a turneelor A si A+:
Organizatorul va alege o combinatie din optiunile de mai jos pe care o va prezenta în anuntul turneului.
Daca organizatorii sau jucatorii au alte idei, acestea vor fi prezentate din timp pe forum spre a fi analizate (dezbatute, criticate, polemizate etc).
Anexa va fi actualizata periodic în functie de propunerile viabile care mai apar.
Grupe inferioare:
1. Dupa locul în clasament, regula sarpelui
Obs: începând cu pozitia a 2-a valorica se pot face permutari în grupe pentru a minimiza numarul de jucatori/grupa din aceeasi localitate;
2. Dupa media turneelor, regula sarpelui
Obs: aceeasi ca mai sus;
Grupe superioare:
1. Numar egal de gr.inf./superioare
- dupa o schema aleatoare, grupele vor fi formate din câte un loc 1, 2, 3, 4 din inferioare;
2. Numar diferit de gr.inf./superioare
- jucatorii calificati sunt repartizati dupa regula sarpelui, cu eventuale permutari astfel încât sa nu se reîntâlneasca 2 jucatori din aceeasi grupa;
Eliminatorii:
1. Locurile 1 dupa clasament, locurile 2 (3) trag la sorti
Obs:
a) se va evita reîntâlnirea locurilor 1 si 2 înainte de faza finala prin împartirea biletelor în doua urne (partea inferioara, respectiv superioara a tabloului) si efectuarea extragerii locului 2 în functie de pozitia locului 1 corespondent;
b) în cazul în care pe tablou nu se completeaza toate pozitiile de favorit 1, cele care raman vor fi introduse în urne si trase la sorti, put?nd fi ocupate de orice loc 2, indiferent de clasament;
c) daca printre c?stigatorii grupelor superioare se afla jucatori noi (fara loc în clasament) vor trage la sorti pozitiile de favorit 1 ramase libere;
2. Locurile 1 dupa numarul grupei superioare, locurile 2 (3) trag la sorti
Obs:
a), b) - aceleai ca mai sus;
3. Locurile 1 dupa numarul grupei superioare, locurile 2 (3) la fel în ordine inversa
Obs:
- trebuie avut grija ca jucatorii din aceeasi grupa sa nu se reîntâlneasca macar în primul tur eliminatoriu;
- regula cu ordinea inversata pe tablou a locurilor 2 nu functioneaza pentru orice numar de grupe superioare, respectiv pentru orice dimensiune a tabloului;
- având în vedere ca permutarile (la nevoie) le va face manual organizatorul, pot exista suspiciuni de aranjamente;
"In functie de numarul de grupe superioare si de numarul de calificati, poate rezulta un tablou incomplet (de exemplu 24 pe tablou de 32). In acest caz, jucatorii aflati pe primele pozitii vor beneficia de 'bye' in primul tur; in functie de sistemul ales, acestia pot fi in ordinea clasamentului (cel mai bine clasat pe pozitia 1 etc) sau dupa numarul grupei superioare castigate (castigatorul grupei 1 pe pozitia 1 etc)"
AmaTuR Romania
Regulamentul Circuitului Individual de Tenis de Masa 2015
1. Circuitul AmaTuR
Denumirea oficiala a circuitului este AmaTuR Romania. Circuitul este alcatuit dintr-un lant de turnee de tenis de masă, organizate pe intreaga durata a anului, in mai multe localitati ale tarii si pe mai multe nivele de reprezentare- locale, zonale si nationale, incheindu-se cu un turneu final, care pentru anul 2015 este programat la Focșani, in prima saptamana a lunii octombrie.
Circuitul urmareste atragerea iubitorilor tenisului de masa, simpli pasionati sau fosti sportivi de performanta (exceptie fetele care au acces nelimitat) care doresc sa-l practice in mod organizat, la nivel local sau national. Totodata, creeaza posibilitatea unor intalniri ale celor mai buni participanti amatori cu jucatori legitimati de nivel apropiat.
Circuitul este organizat de Asociatia AmaTuR Romania, prin coordonatorii celor 8 regiuni (anexa I), precum si cei 8 organizatori principali nominalizati in aceiasi anexa, si se adreseaza in principal membrilor asociatiei. La turnee poate participa insa, cu drepturi depline, orice persoana legitimata sau nelegitimata, care are statut de jucator amator sau avansat, asa cum sunt definiti la cap. 2.
2. Participantii la circuit
2.1. Clasificare jucatori
2.1.1. Categoria open, toti participantii cu media 18 si peste;
2.1.2. Categoria "avansati", toti participantii cu media cuprinsa intre 11 si 17,99 inclusiv
2.1.3. Categoria "incepatori", toti participantii cu media de pana la 10,99 inclusiv.
3. Turnee
3.1 Clasificarea turneelor.
In functie de importanta, turneele se organizeaza pe trei categorii:
- turnee tip B - turneu de nivel local, judetean;
- scopul turneelor B este de a atrage participanti noi din localitate si din zonele apropiate, de familiarizare cu fenomenul amatur, de initiere pentru incepatori, de antrenament pentru cei experimentati. Pot participa jucatori din toata tara, dar in mod prioritar trebuie urmarita participarea jucatorilor locali.
- o data pe an, in fiecare judet se poate programa un turneu B cu participare exclusiv judeteana, pentru stabilirea unui Campion Judetean.
- turnee tip A aproximativ 60 de turnee de nivel regional, national ; se urmareste atragerea participantilor din intreaga tara, dar preponderent din regiunea in care se desfasoara si din regiunile apropiate;
- turnee tip A+ 5 turnee cu caracter national;
- scopul turneelor A+ este de a apropia jucatorii cei mai buni din circuit, pentru stabilirea unei ierarhii cat mai corecte. Locul de organizare a acestor turnee va tine cont in mod obligatoriu de criteriul geografic, astfel incat pe parcursul unui an se va organiza cate un turneu A+ prin rotatie in una din cele doua zone invecinate(1-2,3-4 samd);
- Turneele B, A si A+ sunt deschise participarii oricarui doritor care se incadreaza in categoria valorica anuntata, fara restrictii de ordin geografic, varsta, nationalitate sau cetatenie,in limita locurilor puse la dispozitie de organizator.
3.2 Calendarul competitional.
-Fiecare localitate are dreptul sa organizeze un numar de 3 turnee A, cu exceptia localitatilor Oradea si București unde se pot organiza 6 turnee (3/sala specializata). In conditiile in care sunt locuri libere in calendar se poate discuta cu coordonatorul zonal care supune la vot suplimentarea turneelor A.
- La inceperea fiecarui sezon competitional, organizatorul amatur stabileste impreuna cu organizatorii locali datele de disputare ale turneelor de tip A si A+, tinand cont de impartirea geografica si disponibilitatea organizatorilor si il publica pe site. Grila poate fi completata cu turnee A pe parcursul anului, in acord cu organizatorii amatur. Anunturile de turneu se pot face dupa aparitia acestora in calendar 2015
- se pot programa turnee B in aceeasi zi cu un turneu A, la o distanta de minim 100 km
- se pot programa doua sau trei turnee A in aceeasi data, daca distanta intre orase depaseste 300 km;
-NU se pot programa turnee A la aceiasi data cu turneul A+;
- se pot programa turnee B la aceeasi data cu turnee A+, cu conditia ca distanta sa fie de minim 300 km si cu aprobarea coordonatorului zonal care in prealabil se consulta cu organizatorul turneului A+
-eventualele exceptii doar cu acceptul organizatorilor implicati si cu aprobarea coordonatorului zonal.
- turneele pentru incepatori (mp maxim 10,99) nu sunt conditionate de aceste distante.
4. Organizarea turneelor si dreptul de participare.
4.1.1.-Jucatorii legitimati intr-o divizie superioara categoriei B (divizia A si SuperLiga) pot participa in circuitul AmaTuR imediat dupa ce fac dovada ca au retrogradat si/sau nu mai sunt legitimati in diviziile superioare, iar acceptul de intrare in aceasta competie va fi verificat si acordat de Conducerea AmaTur; Exceptie de la acesta regula sunt persoanele de sex feminin care pot participa neconditionat, iar categoria acestora este stabilita de medie, prima participare fiind la open;
Pentru a se evita posibilitatea de joc a eventualilor jucatori ce doresc sa participe numai pe perioada de vacanta se va interzice a doua participare de acest gen pe o perioada de doi ani de la data ultimei activitati in divizia A sau SL;;
4.1.2. Orice organizator poate organiza competitii de tip Masters cu concurenti din toate categoriile, inclusiv jucatori profesionisti (Div. A si SuperLiga), cu conditia ca acestea sa nu afecteze buna desfasurare a turneului de baza, acestea nefiind punctate in clasamentul AmaTuR;
4.1.3. Pentru stabilirea categoriei valorice, jucatorii care nu figureaza in clasamentul amatur, se repartizeaza astfel:
-daca provine din randul legitimatilor prima participare va fi la categoria "open", dupa care media obtinuta va avea efect de repartitie;
-daca se poate determina ca desi este un jucator nou provine din randul open-istilor (cazul unei perioade expirate din clasament- peste 12 luni), prima participare va fi la categoria "open", dupa care media obtinuta va avea efect de repartitie, iar pentru determinarea acestor diferente, organizatorul trebuie sa tina cont de specificatiile din clasamentul general, unde fiecare participant are simbolul "O" sau "A", cu mentiunea ca exista varianta/posibilitatea ca un jucator de open sa detina media zero (urmeaza prima participare la un turneu de categoria A sau A+);
-toti ceilalti participanti, la prima participare pot opta pentru orice categorie;
4.1.4.Participantii cu drept de joc in circuitul AmaTur se pot inscrie la categoria din care face parte, conform mediei detinute, sau la o categorie superioara, exceptie de la aceasta regula se face numai la turneele A+ unde inscrierea/participarea se face in functie de locurile disponibile, prioritate avand cei din categoria respectiva, asa cum sunt mentionati la cap. 2.1. si in ordinea primilor clasati.
4.2. Organizatorii turneelor
Organizatorii turneelor trebuie sa aibe varsta de minim 18 ani si raspund in toate privintele de buna organizare a turneelor: Relatia cu autoritatile locale, inchirierea salii, oferte pentru masa, cazare, asigurarea conditiilor optime de joc.
Alte conditii administrative: Organizatorul local va asigura amenajarea corespunzatoare a salii (mese, despartitoare, mingi, caldura, lumina in sala Sumele de bani incasate sunt la dispozitia organizatorului, mai putin cota stabilita in anexa IV, care se transfera in contul amatur in termen maxim de 7 zile.
Turneele B pot fi organizate de un participant , cu cunostinte minime de organizare; programarea turneelor B se face cu acordul coordonatorilor regionali.
Turneele A pot fi organizate de persoane cu experienta, care cunosc modul de desfasurare si cu abilitati organizatorice. Programarea turneelor A se face prin inregistrarea in calendarul AmaTuR.
La cerere, organizatorii locali pot fi asistati de unul dintre coordonatorii circuitului AmaTuR Romania, atat pentru organizarea administrativa cat si pentru partea tehnica a concursului.
Turneele A+ sunt organizate de coordonatorii circuitului Amatur Romania, in colaborare cu un organizator local .
In conditiile in care organizatorul doreste sa aibe invitati speciali (participanti), acesta are dreptul sa acorde Wild-carduri cate doua pentru fiecare categorie (amatori+open).
4.3. Anunturile de turneu:
Turneele tip B, A, A+ trebuie sa fie anuntate pe site printr-un topic separat, cu minim o saptamana inainte de data evenimentului, dar nu mai devreme de 30 zile, iar SuperModeratorul le va urca in zona de "subiecte importante" in functie de importanta turneelor , ordinea fiind data de A+, A, B;
Anuntul turneului trebuie sa contina urmatoarele informatii:
- data de disputare, ziua, ora inceperii
- adresa exacta a locului de disputare;
- posibilitati de ajungere la locul de disputare;
- numarul si calitatea meselor;
- categoriile turneului
- numarul maxim de participanti; taxa de inscriere;
- sistemul de joc, nr minim de jocuri garantat, nr de seturi/partida;
- facilitati: Gustare, masa de pranz, apa, cafea, etc.
- modalitatea de alcatuire a grupelor inferioare, superioare si tabloul eliminatoriu (a se vedea anexa V),plus mentiunea in favoarea cui se repatizeaza eventualele Bye-uri.(locului 1 din gr superioare in ordinea grupelor sau catre cei mai bine clasati din clasamentul general, binenteles tot dintre primele locuri ale grupelor superioare);
- mentiunea obligatorie prin care organizatorul se obliga sa achite 1 leu/participant la turneele B, 2 lei/participant la turneele A sau 3 lei/participant la turneele A+, iar in caz contrar postul (anuntul oficial) se va muta in zona de "competitii nationale";
-mentiunea referitoare la lipsa nemotivata de la turneu ce va fi inregistrata in clasament;
- timpul total de joc ( aproximativ);
- numele si datele de contact ale organizatorilor
- optional: , o poza cu interiorul salii (in principiu pentru a se vedea conditiile de joc);
-obligatia ca in grupele superioare sa se tina scorul pe fluturas de departajare;
4.4. Inscrierea jucatorilor
4.4.1. Inscrierea in circuit
- Inscrierea participantilor noi in circuit se poate face direct prin inscrierea la oricare din turneele B sau A organizate in cursul anului. Participantul trebuie sa transmita datele necesare inregistrarii: nume, prenume , localitatea de domiciliu, judetul si categoriile la care doreste sa fie inscris (conform anuntului postat de organizator); in situatia in care participantul nu specifica la ce categorii se inscrie, acesta va fi inscris din oficiu unde sunt locuri disponibile, la aprecierea organizatorului, categoriile putand fi completate ulterior, la cerere.
4.4.2. Absentii nemotivati
- Jucatorii inscrisi/validati care nu se prezinta la turneu (nemotivat) si nu anunta retragerea pana la ora limita din anuntul organizatorului, vor fi notati cu "N" in clasament,iar la a doua nemotivata vor fi suspendati sase luni. Organizatorul poate refuza participarea si numai pentru o singura absenta nemotivata.
- In conditiile in care o persoana nemotivata contesta faptul ca s-a inscris pe forum sau ca nu a avut cunostinta despre acest aspect, raspunderea ii revine intermediarului care l-a inscris fara voia sa;
5. Desfasurarea turneelor;
Pentru a respecta caracterul de competitie de masa, fiecare participant va avea dreptul la un numar de minim 5 meciuri in cadrul fiecarui turneu. Din acest motiv s-a stabilit ca sistemul de joc sa aiba la baza grupe de minim 6 jucatori si maxim 7 jucatori la turneele A si A+;
5.1. Numarul de grupe si repartizarea jucatorilorse va face in conformitate cu anexa V. Organizatorul stabileste numarul de grupe inferioare in functie de numarul disponibil de mese si de numarul de participanti. Pentru un numar de 6- 7 participanti/masa se recomanda ca numarul de mese sa fie egal cu numarul grupelor;
5.2. Sistemul de joc pentru turneele A si A+
Sistemul de joc este impartit in 3 faze distincte:
Faza I ( de masa); grupe de cate 6-7 participanti, din care se califica in turul II aproximativ jumatate; numarul celor calificati trebuie sa permita continuarea turneului in grupe de 3, 4, sau 5.
Faza a II-a (superioara); grupe de cate 3, 4, sau 5 participanti, din care se califica in turul III aproximativ jumatate, numarul jucatorilor calificati trebuie sa poata permite continuarea turneului in sistem eliminatoriu, pe cheie de 16, 24, 32, 48, 64; in variantele 24, 48 castigatorii grupelor vor intra direct in turul ii eliminatoriu.
Faza a III-a (eliminatorie) se incheie cu stabilirea unui castigator, a unui loc II si a unuia sau doua locuri III; departajarea locurilor III si IV se face numai daca organizatorul local stabileste acest pas.
Dupa faza I, organizatorul local poate opta pentru turnee paralele de consolare sau pe categorii, fara ca aceste turnee sa impiedice buna desfasurare a turneului principal. Numarul minim de participanti la un turneu paralel este de 10.
Organizatorul poate decide daca dupa faza a I a se trece direct in faza a III a , adica fara grupe superioare, iar pentru aceasta va anunta in topic-ul turneului modul de desfasurare a sistemului de joc.
5.3. Organizarea turneelor;
-Organizatorul al carei turneu nu mai poate avea loc (orice motiv) este obligat sa anunte conducerea AmaTuR cu cel putin 30 zile inainte, si in nici o situatie nu poate ceda acest drept catre alt organizator;
- 5.3.1 Organizarea turneelor de tip B
- numar minim de mese - 2.
Numar minim de participanti 10 si se puncteaza conform grilei de punctaj;
- o categorie (I, A sau O) sau doua categorii: (I + A, A + O sau I + O), pentru derularea unei categorii este nevoie de minim 2 jucatori inscrisi care se incadreaza in categorie, iar punctajul se face conform grilei de punctaj superioare;
5.3.2 Organizarea turneelor tip A.
Se organizeaza in sali cu minim 12 mese, pentru un numar de minim 72 participanti. Numarul maxim de participanti trebuie corelat cu numarul de mese, fara a depasi 7 jucatori la o masa sau in cazuri extreme se poate desfasura cu trei grupe de 6 la doua mese; la alegerea modului de joc trebuie sa se tina cont de timpul maxim disponibil si de capacitatea salii, pentru a evita prelungirea la ore tarzii a turneelor, sau asteptarea intre partide nejustificata.
Turneele se desfasoara pe doua categorii: Open+Amatori; numarul de participanti la Open va fi stabilit de organizator in functie de nr de mese rezervate;
Numarul minim la o categorie este de 16. In situatia unui numar mai mic de inscrieri, se poate desfasura pe o singura categorie (amestecat); Organizatorul poate opta si pentru desfasurarea categoriei I, fie pentru un turneu de copii, fie pentru un turneu al jucatorilor incepatori-initiati; fara a impiedica desfasurarea turneului principal.
in cazuri speciale, turneele pot fi conectate cu turnee masters; de regula, turneele masters au loc in ziua urmatoare turneului A sau A+;
5.3.3 Organizarea turneelor tip A+.
Se organizeaza in sali spatioase, care permit desfasurarea turneului pe minim 20 de mese.
Fiind turnee cu participare nationala, organizatorii vor avea in vedere posibilitatile de cazare, de masa si de petrecere a timpului liber al participantilor.
In situatia depasirii numarului de locuri rezervat turneului, prioritate au jucatorii cei mai bine clasati.
In plus, la Open vor avea prioritate jucatorii cu media 18^, tot in ordinea clasamentului (cei mai bine clasati).
5.4. Clasamentul turneului;
5.4.1.Dupa incheierea turneului, organizatorul va anunta pe site clasamentul detaliat pentru fiecare categorie, iar la finalul clasamentului se trec si persoanele ce au lipsit nemotivat.
5.4.2. Media participantilor va fi stabilita astfel:
-Toate turneele A si A+ se vor aduna si se vor imparti la numarul lor, cu mentiunea ca turneele A+ vor fi cotate la 0,8 din valoarea lor;
-turneele B nu se iau in calcul (medie zero), ci numai pentru pct in clasament;
5.4.3. Transmiterea datelor;
Pentru usurinta centralizarii datelor, organizatorii trebuie sa transmita rezultatele in formatul anuntat prin site www.amatur.ro, a se vedea incadrarea in grila de punctaj din clasament.
Omologarea turneului se face dupa transmiterea acestor date si a taxei stabilite in anexa IV.
5.5. Punctajul turneului;
Pe baza clasamentului anuntat de organizatorul turneului, precum si in functie de importanta turneului si de categoria la care a participat, fiecare concurent va primi un numar de puncte. Pentru organizarea unui turneu B, organizatorul primeste un bonus de 2 puncte, iar pentru organizarea turneelor A si A+ se acorda 3 puncte, acestea adaugandu-se la punctele obtinute prin participare sau prin neparticipare (echivalentul a zero victorii); bonus-urile se pot acorda catre maxim doi organizatori la turneele B, catre maxim trei organizatori la turneele A ,catre maxim patru organizatori la turneele A+ si catre maxim cinci organizatori la turneele finale;
Punctajul oferit castigatorului turneului de consolare (in cazul in care se organizeaza) este egal cu cel al primului loc necalificat din grupele superioare.
6. Regulamentul.
6.1. Regulamentul de joc
turneele amatur au ca principiu de baza respectarea si incurajarea fair-play-ului participantilor.
Jocurile din turneele amatur vor respecta regulamentul de joc aprobat de I.T.T.F.si F.R.T.M.
In acelasi timp, in spirit de fair play, in situatiile in care din motive tehnice nu pot fi luate decizii conform regulamentului, se va acorda credit jucatorului (in mod special in cazul respectarii regulilor privind utilizarea fetelor si a materialelor de lipire ).
Jocurile se pot disputa fara arbitru, scorul poate fi tinut de catre jucatori. La cererea unuia din jucatori, organizatorul va numi un arbitru dintre participantii care asista la joc.
Avand in vedere ca circuitul este destinat amatorilor, este permisa utilizarea oricarui tip de fata, daca respecta urmatoarele conditii:
1. Cele doua fete sunt de culori distincte;
2. Ambele fete au la vedere sigla de omologare ittf, chiar daca intre timp a fost interzisa!
3. Suprafetele paletei nu sunt deteriorate (nu au denivelari sau neomogenitati pronuntate).
Nu este interzisa utilizarea fetelor lipite cu solventi; lipirea fetelor nu este insa permisa in incinta de joc. In caz de nemultumire sau reclamatii, organizatorul va decide, respectiv va lua masurile ce se impun, iar in caz ca jucatorii nu au sesizat aceste nereguli inainte de inceperea partidei, se poate continua jocul fara masuri suplimentare;
6.2. Departajarea concurentilor in grupe;
Pasii departajarii sunt :
- nr de victorii in clasamentul grupei care va determina locul castigat in grupa, iar in conditiile in care trei sau mai multi jucatori au acelasi numar de victorii se trece la departajare dupa cum urmeaza:
-se calculeaza numarul de victorii si se scade numarul de infrangeri, prin metoda setaverajului, iar daca se continua egalitatea se va calcula si numarul total de seturi castigate minus seturi pierdute in grupa respectiva;
-daca se continua egalitatea urmeaza un set de departajare, joaca fiecare cu fiecare si se noteaza scorul de care se va tine cont.
- in toate cazurile de departajare victoria directa este avantajul principal care isi produce efectul cand la final raman doi jucatori la egalitate.
6.3. Retragerea din turneu;
In cazul in care un jucator renunta la participare in grupa inferioara fara a juca toate meciurile, la calculul clasamentului grupei i se anuleaza toate rezultatele din grupa iar in clasamentul turneului va fi punctat ca participare cu numarul victorii inregistrate.
In cazul in care un jucator calificat in grupele superioare nu participa la aceasta faza sau se retrage inainte de a juca toate meciurile, i se anuleaza toate victoriile din grupa superioara si va fi punctat la nivelul ultimului loc din grupa superioara. Un jucator calificat intr-o faza superioara, dar care nu se prezinta din diverse motive, nu este inlocuit de un alt jucator si este punctat la nivelul la care a ajuns.
In situatia in care jucatorul respectiv nu anunta organizatorul, sau daca organizatorul considera motivul retragerii neintemeiat, in clasamentul final jucatorul retras va fi inregistrat cu 0 victorii si primeste avertisment, iar in caz de recidiva va fi suspendat pe termen de 6 luni. Avertismentul poate fi retras in cazuri de forta majora, prin vot.
6.4. Tinuta de joc;
Echipamentul se compune din tricou, sort, (fusta), pantofi de sport, trening. Tricoul, sortul, fusta pot avea orice culoare, cu conditia sa difere in culoarea de baza de culoarea mingii.
6.5. Disciplina;
Jucatorii de tenis de masă vor evita comportari care ar putea avea un caracter nesportiv, ar jigni participantii sau ar dauna imaginii sportului:
-expresii grosolane;
-distrugerea cu buna intentie a mingii;
-aruncarea mingii;-aruncarea paletei;
-lovirea mesei sau mantinelei cu palma, paleta sau piciorul;
-schimbarea paletei in timpul meciului;-completarea cu lucruri care nu-i apartin;
-parasirea salii in momentul in care ar trebui sa dispute un meci;
-prelungirea fara motiv a timpului destinat incalzirii;
- jucatorul are dreptul:
- la 2 min pauza intre seturi
-sa foloseasca prosopul la fiecare 6 puncte jucate
-sa ceara time out cu o durata de un minut, o singura data pe meci.
Organizatorul are dreptul sa avertizeze, iar la recidiva sa elimine din concurs jucatorii care nu respecta regulamentul.Totodata are dreptul sa refuze participarea daca persoana in cauza are conflicte vechi, sau absente;
7. Clasamentul circuitului;
Pe baza punctelor acumulate in turneele de tip B, A, A+ se stabileste clasamentul circuitului. In calculul punctajului total se vor insuma punctajele acumulate la 3 din 5 turnee A+ cu punctajele primite la 6 din ultimele 7 turnee A si cu punctajele obtinute la 3 din ultimele 4 turnee B, daca aceste turnee au o vechime de maxim un an (365 zile). Turneele A+ se anuleaza dupa disputarea turneului A+ corespondent, care au avut loc in (aceiasi) perioada anului precedent ;
In cazul egalitatii la puncte, jucatorii vor fi departajati de media afisata in clasamant .
8. Trofeele amatur;
A. Distinctiile de turneu.
Pentru fiecare turneu de categorie B, A sau A+, castigatorii, precum si locurile 2, 3 si 4 vor primi diplome de merit. Pentru turneele de tip A, castigatorii vor fi distinsi cu titlul de castigator al turneului amatur-[orasul]. In functie de posibilitatile organizatorilor se pot acorda cupe, medalii si premii in obiecte. Premierea in bani nu este recomandata, dar poate fi facuta prin intermediul sponsorilor.
B. Distinctiile circuitului amatur;
Unul din turneele A+ disputate in primavara se desfasoara sub titulatura de cupa romaniei amatur; castigatorul turneului devine detinatorul cupei romaniei amatur in anul in curs.
La cel de-al doilea turneu A+ desfasurat in primavara se decerneaza titlul de campion al regiunii care organizeaza acest turneu (ex. Campion AmaTuR Moldova, daca turneul se desfasoara la Iași)
turneul A+ care se desfasoara la inceputul toamnei poarta numele de campionatul individual amatur; castigatorul turneului primeste titlul de campion amatur romania pe anul in curs.
Clasamentul anului in curs se definitiveaza inainte de disputarea turneului final, care este de tip A+, si cu aceasta ocazie se stabilesc castigatorii cei mai buni din fiecare judet, atat la open cat si la amatori, ( se premiaza cu medalie si diploma primii clasati din fiecare judet, cu conditia sa detina minim 5 turnee A si A+)
9. Dispozitii finale;
Prezentul regulament este valabil pentru anul competitional 2015. In vederea imbunatatirii conditiilor de concurs, organizatorii isi rezerva dreptul de a efectua modificari in prezentul regulament, fara a afecta spritul competitiei. Aceste modificari vor fi efectuate numai dupa o dupa analiza pe site si vor fi aduse la cunostinta participantilor prin internet, la adresa: www.tenisdemasa.ro inaintea intrarii in vigoare. Modificarile permise nu vor avea caracter retroactiv, deci nu vor putea modifica punctaje, clasamente, situatii deja incheiate.
Anexa I
Consiliul Director Amatur
1. Coordonatorii regionali:
Catalin cozma Fălticeni - pt judetele Botoșani, Suceava, Iași, Neamț, Bacău, Vaslui;
Aurel Fratea Constanța - pt judetele Constanța, Tulcea, Galați, Brăila, Vrancea;
Dan Bodeanu București - pt București si judetele Ilfov,,Giurgiu, Teleorman;
Adrian Lazaroiu Targoviște - pt judetele Dâmbovița, Prahova, Buzău, Ialomita, Călărași;
Sorin Botirca Topoloveni - pt judetele Argeș, Valcea, Olt, Gorj, Dolj, Mehedinti;
Imre Kantor Reghin -pt judetele Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu;
Bogdan Roman Arad -pt judetele Caras Severin, Timis, Arad, Hunedoara, Bihor;
Florin Apian Bistrița - pt judetele Alba, Cluj, Bistrița, Salaj, Maramureș, Satu Mare;
2.Organizatori principali regionali:
Dan Chirap Gura Humorului - pt judetele Botoșani, Suceava, Iași, Neamț, Bacău, Vaslui;
Costin Corcoz Focșani - pt judetele Constanța, Tulcea, Galați, Brăila, Vrancea;
Rares Leorda București- pt București si judetele Ilfov, Giurgiu, Teleorman;
Lucian Bozga Baicoi - pt judetele Dâmbovița, Prahova, Buzău, Ialomita, Călărași
Florin Toma Pitești - pt judetele Argeș, Valcea, Olt, Gorj, Dolj, Mehedinti;
Gelu Vladoiu Brașov - pt judetele Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu;
Marius Sferlea Oradea - pt judetele Caras Severin, Timis, Arad, Hunedoara, Bihor;
Laszlo Toth Cluj - pt judetele Alba, Cluj, Bistrița, Salaj, Maramureș, Satu Mare;
Anexa II
Grilele de punctare
- pe site-ul amatur.ro http://www.amatur.ro/tenisdemasa/Grile_2014.php
Anexa III
Formula de calcul a mediei
- pe site-ul amatur.ro http://www.amatur.ro/tenisdemasa/Cls_reg.php
Anexa IV
Taxele de participare:
Organizatorii decid suma care trebuie platita de participanti ca taxa de participare.
Sumele ce pot fi transferate catre contul amatur sau catre coordonatorul zonal
Turneu B - 1 lei x nr total de participanti
Turneu A - 2 lei x nr total de participanti
Turneu A+ - 3 lei x nr total de participanti
Pentru copiii si persoanele cu dizabilitati care platesc taxa redusa sau nu platesc taxa de turneu, organizatorul este scutit sa transfere sumele mai sus mentionate. De acelasi lucru beneficiaza si organizatorul turneului /coorganizatorul si cei care organizeaza turnee fara taxa (gen turneu pentru incepatori).
Anexa V .
Modul de desfasurare al turneelor va fi prezentata in mai multe variante, iar organizatorul va alege una din acestea pe care o prezinta in anuntul turneului.
Anexa V - Variante de desfasurare a turneelor A si A+:
Organizatorul va alege o combinatie din optiunile de mai jos pe care o va prezenta în anuntul turneului.
Daca organizatorii sau jucatorii au alte idei, acestea vor fi prezentate din timp pe forum spre a fi analizate (dezbatute, criticate, polemizate etc).
Anexa va fi actualizata periodic în functie de propunerile viabile care mai apar.
Grupe inferioare:
1. Dupa locul în clasament, regula sarpelui
Obs: începând cu pozitia a 2-a valorica se pot face permutari în grupe pentru a minimiza numarul de jucatori/grupa din aceeasi localitate;
2. Dupa media turneelor, regula sarpelui
Obs: aceeasi ca mai sus;
Grupe superioare:
1. Numar egal de gr.inf./superioare
- dupa o schema aleatoare, grupele vor fi formate din câte un loc 1, 2, 3, 4 din inferioare;
2. Numar diferit de gr.inf./superioare
- jucatorii calificati sunt repartizati dupa regula sarpelui, cu eventuale permutari astfel încât sa nu se reîntâlneasca 2 jucatori din aceeasi grupa;
Eliminatorii:
1. Locurile 1 dupa clasament, locurile 2 (3) trag la sorti
Obs:
a) se va evita reîntâlnirea locurilor 1 si 2 înainte de faza finala prin împartirea biletelor în doua urne (partea inferioara, respectiv superioara a tabloului) si efectuarea extragerii locului 2 în functie de pozitia locului 1 corespondent;
b) în cazul în care pe tablou nu se completeaza toate pozitiile de favorit 1, cele care raman vor fi introduse în urne si trase la sorti, put?nd fi ocupate de orice loc 2, indiferent de clasament;
c) daca printre c?stigatorii grupelor superioare se afla jucatori noi (fara loc în clasament) vor trage la sorti pozitiile de favorit 1 ramase libere;
2. Locurile 1 dupa numarul grupei superioare, locurile 2 (3) trag la sorti
Obs:
a), b) - aceleai ca mai sus;
3. Locurile 1 dupa numarul grupei superioare, locurile 2 (3) la fel în ordine inversa
Obs:
- trebuie avut grija ca jucatorii din aceeasi grupa sa nu se reîntâlneasca macar în primul tur eliminatoriu;
- regula cu ordinea inversata pe tablou a locurilor 2 nu functioneaza pentru orice numar de grupe superioare, respectiv pentru orice dimensiune a tabloului;
- având în vedere ca permutarile (la nevoie) le va face manual organizatorul, pot exista suspiciuni de aranjamente;
"In functie de numarul de grupe superioare si de numarul de calificati, poate rezulta un tablou incomplet (de exemplu 24 pe tablou de 32). In acest caz, jucatorii aflati pe primele pozitii vor beneficia de 'bye' in primul tur; in functie de sistemul ales, acestia pot fi in ordinea clasamentului (cel mai bine clasat pe pozitia 1 etc) sau dupa numarul grupei superioare castigate (castigatorul grupei 1 pe pozitia 1 etc)"
Comentariu