Propunere sistem rating:
Baze de plecare:
http://www.europeangodatabase.eu/EGD/EGF_rating_system.php
http://gobase.org/studying/articles/elo/
1. Initializare: acordam jucatorilor puncte rating in functie de MP actual
- se poate considera formula R=(MP-4)*100, rezultand R intre 100 si 3500; jucatorii noi si cei cu MP<5 primesc 100p
2. Calcul probabilitati
- avem 2 jucatori cu ratingurile RA<RB
- D=RB-RA ... diferenta de rating
- probabilitatile de castigare a meciului:
SA = 1/(eD/a + 1), unde e=2.72
SB = 1 - SA
a = parametru care depinde de ratingul jucatorului mai slab, se poate calcula dupa o formula, de ex. a=200-(R-100)*2.5/100
- pornind de la a=200 pentru R=100, pentru fiecare 100p rating in plus se scad 2.5p din a;
- aceasta variatie a parametrului a cu ratingul este explicata in linkul 1: probabilitatea ca un jucator sa bata un alt jucator mai slab cu 100p creste odata cu valoarea jucatorilor (pastrand, bineinteles, aceeasi diferenta de rating);
Se calculeaza cele doua probabilitati, in tabelul de mai jos este prezentat un exemplu pentru a=144:
3. Calcul ratinguri
- se calculeaza pentru fiecare jucator:
Rn = Ro + C * (S - Se)
Rn = rating nou
Ro = rating vechi
S = 1-victorie, 0-infrangere
(pe viitor putem considera si valori intermediare, in functie de setaveraj: 1 pentru 3-0, 0.9 = 3-1, 0.7 = 3-2, 0.2 = 2-3, 0.1 = 1-3, 0 = 0-3) - se renunta la chestia asta, se poate intampla ca un jucator care bate doar cu 3-2 sa piarda puncte in loc sa castige
Se = SA sau SB
C = parametru ce se ia dintr-un tabel, depinde de ratingul jucatorului respectiv (aici trebuie sa vedem, pot exista mai multe variante in functie de tipul turneului A, A+ sau B)
- exemplu de tabel, trebuie modificat dupa ce facem niste simulari, eventual se va gasi o formula de calcul:
Cam atat deocamdata, revin dupa ce introduc sistemul in programul de grupe si vad ce iese.
Baze de plecare:
http://www.europeangodatabase.eu/EGD/EGF_rating_system.php
http://gobase.org/studying/articles/elo/
1. Initializare: acordam jucatorilor puncte rating in functie de MP actual
- se poate considera formula R=(MP-4)*100, rezultand R intre 100 si 3500; jucatorii noi si cei cu MP<5 primesc 100p
2. Calcul probabilitati
- avem 2 jucatori cu ratingurile RA<RB
- D=RB-RA ... diferenta de rating
- probabilitatile de castigare a meciului:
SA = 1/(eD/a + 1), unde e=2.72
SB = 1 - SA
a = parametru care depinde de ratingul jucatorului mai slab, se poate calcula dupa o formula, de ex. a=200-(R-100)*2.5/100
- pornind de la a=200 pentru R=100, pentru fiecare 100p rating in plus se scad 2.5p din a;
- aceasta variatie a parametrului a cu ratingul este explicata in linkul 1: probabilitatea ca un jucator sa bata un alt jucator mai slab cu 100p creste odata cu valoarea jucatorilor (pastrand, bineinteles, aceeasi diferenta de rating);
Se calculeaza cele doua probabilitati, in tabelul de mai jos este prezentat un exemplu pentru a=144:
D | SA | SB=1-SA | D | SA | SB=1-SA | |
0 | 0.5 | 0.5 | 250 | 0.15 | 0.85 | |
10 | 0.483 | 0.517 | 260 | 0.141 | 0.859 | |
20 | 0.465 | 0.535 | 270 | 0.133 | 0.867 | |
30 | 0.448 | 0.552 | 280 | 0.125 | 0.875 | |
40 | 0.431 | 0.569 | 290 | 0.118 | 0.882 | |
50 | 0.414 | 0.586 | 300 | 0.111 | 0.889 | |
60 | 0.397 | 0.603 | 310 | 0.104 | 0.896 | |
70 | 0.381 | 0.619 | 320 | 0.098 | 0.902 | |
80 | 0.364 | 0.636 | 330 | 0.092 | 0.908 | |
90 | 0.349 | 0.651 | 340 | 0.086 | 0.914 | |
100 | 0.333 | 0.667 | 350 | 0.081 | 0.919 | |
110 | 0.318 | 0.682 | 360 | 0.076 | 0.924 | |
120 | 0.303 | 0.697 | 370 | 0.071 | 0.929 | |
130 | 0.288 | 0.712 | 380 | 0.067 | 0.933 | |
140 | 0.274 | 0.726 | 390 | 0.062 | 0.938 | |
150 | 0.261 | 0.739 | 400 | 0.058 | 0.942 | |
160 | 0.248 | 0.752 | 410 | 0.055 | 0.945 | |
170 | 0.235 | 0.765 | 420 | 0.051 | 0.949 | |
180 | 0.223 | 0.777 | 430 | 0.048 | 0.952 | |
190 | 0.211 | 0.789 | 440 | 0.045 | 0.955 | |
200 | 0.199 | 0.801 | 450 | 0.042 | 0.958 | |
210 | 0.189 | 0.811 | 460 | 0.039 | 0.961 | |
220 | 0.178 | 0.822 | 470 | 0.037 | 0.963 | |
230 | 0.168 | 0.832 | 480 | 0.034 | 0.966 | |
240 | 0.159 | 0.841 | 490 | 0.032 | 0.968 | |
250 | 0.15 | 0.85 | 500 | 0.03 | 0.97 |
3. Calcul ratinguri
- se calculeaza pentru fiecare jucator:
Rn = Ro + C * (S - Se)
Rn = rating nou
Ro = rating vechi
S = 1-victorie, 0-infrangere
Se = SA sau SB
C = parametru ce se ia dintr-un tabel, depinde de ratingul jucatorului respectiv (aici trebuie sa vedem, pot exista mai multe variante in functie de tipul turneului A, A+ sau B)
- exemplu de tabel, trebuie modificat dupa ce facem niste simulari, eventual se va gasi o formula de calcul:
Ro | C | Ro | C | |
100 | 116 | 1500 | 47 | |
200 | 110 | 1600 | 43 | |
300 | 105 | 1700 | 39 | |
400 | 100 | 1800 | 35 | |
500 | 95 | 1900 | 31 | |
600 | 90 | 2000 | 27 | |
700 | 85 | 2100 | 24 | |
800 | 80 | 2200 | 21 | |
900 | 75 | 2300 | 18 | |
1000 | 70 | 2400 | 15 | |
1100 | 65 | 2500 | 13 | |
1200 | 60 | 2600 | 11 | |
1300 | 55 | 2700 | 10 | |
1400 | 51 |
Cam atat deocamdata, revin dupa ce introduc sistemul in programul de grupe si vad ce iese.
Comentariu