Regulamentul Circuitului Individual de Tenis de Masă AmaTur România 2020
1. Circuitul AmaTur România
Denumirea oficială a circuitului este AmaTur România.
Circuitul este alcătuit dintr-un lanț de turnee de tenis de masă, organizate pe întreaga durată a anului, în mai multe localități ale țării și pe mai multe nivele de reprezentare - locale, zonale și naționale, încheindu-se cu Turneul Campionilor, programat la începutul lunii Noiembrie.
Circuitul urmărește atragerea iubitorilor tenisului de masă, simpli pasionați sau foști și actuali sportivi de performanță care doresc să-l practice în mod organizat, la nivel local sau național. Totodată, creează posibilitatea unor întâlniri ale celor mai buni participanți amatori cu jucători legitimați de nivel apropiat.
Circuitul este organizat de AmaTur România, prin Coordonatorii naționali. La turnee poate participa însă, cu drepturi depline, orice persoană legitimată sau nelegitimată, la una din cele patru categorii, așa cum sunt definite la cap. 2.
2. Participanții la circuit
Clasificare jucători:
Categoria "Elite" - toți participanții cu media mai mare de 33, inclusiv;
Categoria "Open" - toți participanții cu media cuprinsă între 20 și 32,99, inclusiv;
Categoria "Avansați" - toți participanții cu media cuprinsă între 10 și 19,99, inclusiv;
Categoria "Hobby" - toți participanții cu media de până la 9,99, inclusiv.
3. Turnee
3.1 Clasificarea turneelor
?n funcție de importanță, turneele se pot organiza pe patru categorii:
Turnee tip B - turnee de nivel local, județean;
-scopul turneelor B este de a atrage participanți noi din localitate și din zonele apropiate, de familiarizare cu fenomenul AmaTur, de inițiere pentru nou-intrați, de antrenament pentru cei experimentați. Pot participa jucători din toată țara, dar în mod prioritar trebuie urmărită participarea jucătorilor locali.
-o dată pe an, în fiecare județ se poate programa un turneu B cu participare exclusiv județeană, pentru stabilirea unui Campion Județean.
-o dată pe an se pot organiza în toată țara turnee B afiliate unui eveniment global (WTTD) la care AmaTur poate acorda unele bonificații: taxă de afiliere zero, diplome și afișe oferite organizatorilor, grilă de punctare mărită cu 2 puncte pentru toți participanții, sponsorizări după posibilități.
Turnee tip A - aproximativ 100 de turnee de nivel regional, național;
-se urmărește atragerea participanților din întreaga țară, dar preponderent din regiunea în care se desfășoară și din regiunile apropiate;
Turnee tip R+ Regionale - 8 turnee cu caracter regional organizate în aceiași zi, în opt centre din țară, corespunzătoare celor 8 zone AmaTur. Cu acordul organizatorilor implicați se pot comasa două turnee A+ Regionale, în situația în care nu se preconizează înscrieri suficiente.
-scopul turneelor A+ regionale este de a da șansa participării la un Turneu A+ și jucătorilor care, din diferite motive, nu pot participa la Turneele A+ naționale.
Turnee tip A+ Naționale - 5 turnee cu caracter național;
-scopul turneelor A+ este de a apropia jucătorii cei mai buni din circuit, pentru stabilirea unei ierarhii cât mai corecte. Locul de organizare a acestor turnee va ține cont în mod obligatoriu de criteriul geografic, astfel încât pe parcursul unui an se va organiza câte un turneu A+ prin rotație în una din cele două zone ?nvecinate (1-2, 3-5, 4-6, 7-;
Frecvența turneelor A, A+, B (cu excepția turneelor R+ și B+) nu poate fi mai mare de unul pe lună de sală specializată.
Turneul pe echipe Butterfly Romanian Table Tennis Cup și Turneul de Dublu Cheile Grădiștei se asimilează turneelor de tip A.
Turneele AmaTur sunt deschise participării oricărui doritor care se încadrează în categoria valorică anunțată, fără restricții de ordin geografic (excepție turneele R+ și turneele B tip Campionat Județean), vârstă, naționalitate sau cetățenie, în limita locurilor puse la dispoziție de organizator.
3.2 Calendarul competițional
-fiecare localitate are dreptul să organizeze un număr maxim de 3 turnee A, cu excepția municipiului București unde se pot organiza 3 turnee/sală specializată. în condițiile în care sunt locuri libere în calendar se poate discuta cu coordonatorul zonal care supune la vot suplimentarea turneelor A.
-la începerea fiecărui sezon competițional, Coordonatorii AmaTur stabilesc împreună cu Organizatorii locali datele de disputare ale turneelor de tip A si A+, ținând cont de împărțirea geografică și disponibilitatea organizatorilor și îl publică pe site. Grila poate fi completată cu turnee A pe parcursul anului, în acord cu organizatorii AmaTur. Anunțurile de turneu se pot face după apariția acestora în calendarul 2020.
-se pot programa două sau trei turnee A în aceeași dată, dacă distanța între localități depășește 300 km;
-se pot programa turnee B în aceeași zi cu un turneu A, la o distanță de minim 100 km;
-se pot programa turnee B la aceeași dată cu turnee A+, cu condiția ca distanța să fie de minim 300 km și cu aprobarea coordonatorului național responsabil de zona respectivă, care în prealabil se consultă cu organizatorul turneului A+;
-NU se pot programa turnee A la aceiași dată cu turneul A+;
-NU se pot programa turnee A/A+ în săptăm?na în care se desfășoară turneele B+;
-eventualele excepții doar cu acceptul organizatorilor implicați și cu aprobarea Comitetului Director;
4. Organizarea turneelor și dreptul de participare
4.1. Participanții
4.1.1. Divizionarii legitimați într-o divizie superioară diviziei B (divizia A și SuperLigă) pot participă în circuitul AmaTur la turneele A și A+ numai la categoria Elite. Divizionarii legitimați în divizia A sau SLG nu pot participa la turneele A la care se joacă amestecat E/O.
4.1.2. Divizonarii legitimați în divizia B pot participa în circuitul AmaTur, la prima participare numai la categoria Elite, sau Elite/Open și începând cu a doua participare acolo unde-i recomandă media.
4.1.3. Pentru stabilirea categoriei valorice, jucătorul care nu figurează în clasamentul AmaTur, se repartizează astfel:
-dacă provine din rândul Divizionarilor prima participare va fi la categoria "Elite", MP-ul cu care intră în circuit urmând a fi stabilit de către Comitetul Director;
-dacă provne din rândul foștilor Divizionari prima participare va fi la categoria Elite sau Elite/Open, MP-ul va fi zero, după care media obținută va avea efect de repartiție;
-dacă provine din rândul jucătorilor care au făcut o pauză mai mare de un an în Circuitul AmaTur organizatorul trebuie să țină cont de sppecificațiile din clasamentul general, unde fiecare participant are simbolul E, O, A sau H și prima participare va fi la categoria de care aparține sau maxim la categoria imediat superioară;
-la turneele B, organizatorul are dreptul să modifice media jucătorilor cu MP=0 în funcție de valoarea apreciată a acestora, pentru a evita situațiile când un jucător valoros care nu participă la Turnee A este repartizat pe ultima poziție în grupa inferioară;
-la turneele A și A+, organizatorul are obligația să modifice media Divizionarilor care au MP=0 în funcție de valoarea apreciată de Comitetul Director, pentru a evita situațiile când un jucător valoros care nu participă la Turnee A este repartizat pe ultima poziție în grupa inferioară;
4.1.4.Participanții cu drept de joc în circuitul AmaTur se pot înscrie la categoria din care fac parte, conform mediei deținute, sau la categoria imediat superioară, în ordinea înscrierilor confirmate de participanți pe forum și nu se admit înscrieri la două categorii în cadrul aceluiași turneu, excepție de la această regulă se face numai la turneele A+ unde înscrierea/participarea se face în funcție de clasament, prioritate având cei din categoria respectivă, așa cum sunt mentionați la art. 2. Sau în cazul wild-card-urilor oferite de organizator.
4.2. Organizatorii turneelor
Organizatorii turneelor trebuie să aibă vârsta de minim 18 ani, abilități de comunicare și răspund în toate privințele de buna organizare a turneelor: relația cu autoritățile locale, închirierea sălii, oferte pentru masă, cazare, asigurarea condițiilor optime de joc.
Alte condiții administrative: organizatorul local va asigura amenajarea corespunzătoare a sălii (mese, despărțitoare, mingi, căldură, lumină în sală).
Organizatorul va asigura asistență medicală pe parcursul desfășurării turneului, apel?nd la un cadru medical din baza de date AmaTur care participă la turneu (acesta fiind scutit de la plata taxei de participare) căruia ?i va pune la dispoziție o trusă medicală cu dotări minimale. Cadrului medical ?i revine responsabilitatea de a apela serviciul de urgență 112 în cazul unor urgențe medicale, atunci când acest lucru se impune.
Organizatorul turneului are dreptul de a încasa o taxă de participare pe care o stabilește în funcție de cheltuielile efectuate cu ocazia turneului. Toate încasările se fac în condiții legale.
Organizatorul turneului face o donație de 1 leu/participant pentru administrarea site-ului, clasamentului și alte cheltuieli necesare WTTD sau Turneul Campionilor.
Turneele B pot fi organizate de un participant, cu cunoștințe minime de organizare, asistat de un organizator tehnic cu experiență; programarea turneelor B se face cu acordul coordonatorilor naționali resposabili pentru cele 8 zone și se anunță intenția de organizare, obligatoriu, în topicul dedicat celor 8 zone, din Zona Organizatorilor Amatur; Turneele B se postează la minim 24 de ore de la anunțarea lor în topicul dedicat celor 8 zone, din Zona Organizatorilor AmaTur. Moderatorii vor verifica respecarea acestui interval și, în cazul nerespecării lui, vor șterge (provizoriu) turneele postate înainte de termen. în cazul unor contestații legate de distanțe se va solicita acceptul Comitetului Director.
Turneele A pot fi organizate de persoane cu experiență, care cunosc modul de desfășurare și au abilități organizatorice. Programarea turneelor A se face prin înregistrarea în calendarul AmaTur cu girul unui Coordonator AmaTur.
La cerere, organizatorii locali pot fi asistați de unul dintre coordonatorii circuitului AmaTur Romania, atât pentru organizarea administrativă, cât și pentru partea tehnică a concursului.
Turneele A+ sunt organizate de coordonatorii circuitului Amatur România responsabili cu zona în care se organizează turneul, în colaborare cu organizatorul local.
Turneul Campionilor este organizat de către toți Coordonatorii circuitului Amatur România, în colaborare cu organizatorul local.
?n condițiile în care organizatorul oricărei competiții dorește să aibă invitați speciali (participanți), acesta are dreptul să acorde 1-4 Wild Card-uri pentru fiecare categorie (Elite, Open, Avansați, Hobby).
4.3. Anunțurile de turneu
Turneele AmaTur trebuie să fie anunțate pe site printr-un topic separat, cu minim o săptăm?nă înainte de data evenimentului, dar nu mai devreme de 30 zile, iar Moderatorii le vor urca în zona de "subiecte importante";
Anunțurile turneelor se vor face conform Anexei V.
4.4. înscrierea jucătorilor
4.4.1. înscrierea în circuit
-înscrierea participanților noi în circuit se poate face direct prin înscrierea la oricare din turneele AmaTur organizate în cursul anului. Participantul trebuie să transmită datele necesare înregistrării: nume, prenume, localitatea de domiciliu, județul și categoria la care dorește să fie înscris (conform anunțului postat de organizator);
-?n situația în care participantul nu specifică la ce categorii se înscrie, acesta va fi înscris din oficiu unde sunt locuri disponibile, la aprecierea organizatorului;
-înscrierea la turneele A, B și B+ se face în ordinea postării pe forum, respect?nd principiul "primul venit, primul servit";
-înscrierea la turneele A+ și R+ se face în ordinea clasamentului până în ziua stabilită de organizatori, după care, în limita locurilor rămase neocupate, respect?nd principiul "primul venit, primul servit";
-persoanele cu dizabilități sunt scutite de plata taxei de înscriere la turneele AmaTur.
4.4.2. Retragerea jucătorilor pe forum
-retragerea jucătorilor de la turneele la care s-au înscris se poate face astfel:
a.retragere înainte de termen (R1);
b.retragere după termen (R2);
c.absență nemotivată (N);
-termenul limită de retragere la turneele A și B este postat în anunțul turneului și trebuie să fie cu 36 ore înainte de începerea turneului (Joi ora 21:00 pentru turneele care încep Sâmbătă la ora 09:00);
-termenul limită de retragere la turneele A+ va fi stabilit odată cu omologarea condițiilor de desfășurare ale acestuia de către Comitetul Director (?n principiu Miercuri ora 21:00, chiar dacă turneul se desfășoară pe două zile);
-retragerea trebuie să apară explicit pe forum până la ora limită, responsabilitatea de a verifica acest lucru revine strict persoanei care se retrage;
4.4.3 Penalizarea jucătorilor
-retragerea jucătorilor înainte de termen 0 puncte;
-retragerea jucătorilor după termen 2 puncte;
-absența nemotivată 3 puncte;
-se suspendă automat pe o perioadă de trei luni jucăorul care acumulează minim 6 puncte de penalizare (suspendarea începe din momentul constatării);
-monitorizarea retragerilor și absențelor de la turneele AmaTur se va face de către Coordonatorii AmaTur;
-punctele de penalizare vor apărea în pagina personală a fiecărui participant de pe site-ul www.amatur.ro, rubrica Clasament;
-nu se penalizează retragerile de pe lista de așteptare;
-organizatorul tehnic trebuie să facă în termen de maxim 48 de ore de la terminarea turneului, în postul rezervat clasamentului una din următoarele mențiuni: nu sunt jucători nemotivați sau numele și prenumele jucătorilor nemotivați;
-eventualele contestații se vor soluționa de către Comitetul Director.
5. Desfășurarea turneelor
Pentru a respecta caracterul de competiție de masă, fiecare participant va avea dreptul la un numar de minim 4 meciuri în cadrul turneelor A și A+.
5.1. Numărul de grupe și repartizarea jucătorilor se va face în conformitate cu Anexa III. Organizatorul stabilește numărul de grupe inferioare în funcție de numărul disponibil de mese și de numărul de participanți. Pentru un număr de 6 participanți/masă se recomandă ca numărul de mese să fie egal cu numărul grupelor, iar în cazul grupelor de 7 participanți se recomandă 2 mese/grupă; în cazul desfășurării unei grupe inferioare la o singură masă participantul are dreptul să refuze participarea (fără a fi penalizat) dacă în anunțul turneului nu s-a specificat acest lucru.
5.2. Sistemul de joc pentru turneele A si A+
Sistemul de joc este împărțit în 3 faze distincte:
Faza I (de masă): grupe de câte 5, 6 sau 7 participanți, din care se califică în turul II cel puțin jumătate (excepție grupele de 4); numărul celor calificați trebuie să permită continuarea turneului fie în grupe de 3, fie în grupe de 4. în cazul turneelor A se acceptă și sistemul de grupe inferioare de 4 jucători, din care se califică toți patru în grupele superioare.
Faza a II-a (superioară): grupe de câte 3 sau 4 participanți, din care se califică în turul III cel puțin jumătate, numărul jucătorilor calificați trebuie să poată permite continuarea turneului în sistem eliminatoriu, pe cheie de 16, 24, 32, 48, 64; în variantele 24, 48 câștigătorii grupelor vor intra direct în turul II eliminatoriu.
Faza a III-a (eliminatorie): se încheie cu stabilirea unui câștigător, a unui loc II și a unuia sau două locuri III; departajarea locurilor III și IV se face numai dacă organizatorul local stabilește acest pas.
După faza I, organizatorul local poate opta pentru turnee paralele de consolare sau pe categorii, fără ca aceste turnee să împiedice buna desfășurare a turneului principal.
Organizatorul poate decide dacă după faza a I-a se trece direct în faza a III-a, adică fără grupe superioare, iar pentru aceasta va anunța în topic-ul turneului modul de desfășurare a sistemului de joc.
Sistemul de joc prezentat inițial în anunțul turneului poate suferi modificări până cel târziu Miercuri ora 21:00 (cu 60 ore înainte de startul turneului). în cazuri de forță majoră sistemul de desfășurare al turneului poate fi modificat și după termenul limită, doar cu acceptul Comitetului Director.
5.3. Organizarea turneelor
5.3.1 Organizarea turneelor de tip B
-număr minim de mese: 2;
-număr minim de participanți 10 și se punctează conform grilei de punctaj;
-pentru derularea unei categorii este nevoie de minim un jucător care se încadrează în categorie, iar punctajul se face conform grilei de punctaj superioare;
-o categorie (E/O/A/H amestecat), două categorii (varianta 1: E/O și A/H, varianta 2: E și O/A/H, varianta 3: E/O/A și H), trei categorii (varianta 1: E/O, A și H, varianta 2: E, O/A și H, varianta 3: E, O și A/H) sau patru categorii (E, O, A și H);
-?n condiții speciale (WTTD, etc.) Comitetul Director poate aproba desfășurarea turneelor B pentru mai puțin de patru categorii, sau numai pentru începători;
-divizionarii A și SLG pot juca la grămadă sau la categoria superioară, când se țin mai multe categorii;
-nu se acceptă folosirea sistemului cu grupe inferioare amestecat, din care o parte se califică la E/O, altă parte la A/H;
5.3.2 Organizarea turneelor tip A și R+ regional
Se organizează în săli cu minim 12 mese, pentru un număr de minim 72 participanți. Numărul maxim de participanți trebuie corelat cu numărul de mese, fără a depăși 7 jucători la o masă sau, în cazuri extreme, se poate desfășura cu trei grupe de 6 la două mese; la alegerea modului de joc trebuie să se țină cont de timpul maxim disponibil și de capacitatea sălii, pentru a evita prelungirea la ore t?rzii a turneelor, sau așteptarea între partide nejustificată.
Turneele A și R+ Regional se desfășoară obligatoriu pe patru categorii. Organizatorul poate decide comasarea a două categorii numai dacă vineri seara la ora 21:00 sunt mai puțin de 6 jucători înscriși la una dintre categorii.
În cazul comasării categoriilor Elite și Open divizionarii A și SLG nu mai au drept de participare.
5.3.3 Organizarea turneelor tip A+.
Se organizează în săli care permit desfășurarea turneului pe minim 20 de mese, pentru un minim de 120 + 60 participanți, în condițiile nedepășirii sub nici o formă a unui număr de 6 jucători la masă în grupele inferioare. La turneele A+ nu se acceptă sistemul de joc cu grupe inferioare de 4 jucători.
Condițiile de desfășurare a turneelor A+ vor trebui omologate de către Comitetul Director AmaTur, înainte de postarea turneului pe forum, acestea fiind standardizate în funcție de tipul de sală de sport avută la dispoziție.
Numărul estimativ de mese ce pot fi amplasate într-o sală de sport se stabilește astfel:
-Sală Polivalentă: 20-24 mese;
-Sală de sport tip Năstase cu 2 rînduri de scaune: 16-20 mese;
-Sală de sport tip Năstase fără tribune: 12-16 mese;
Excepțiile trebuie aprobate de Comitetul Director.
În cazul în care organizatorii nu au la dispoziție o sală polivalentă, pentru asigurarea numărului minim de locuri/mese se pot folosi două săli de capacitate mai mică sau se pot organiza categoriile în două zone consecutive.
Pentru asigurarea fluenței de desfășurare a concursului, organizatorul local va solicita ajutorul tehnic a cel puțin doi Coordonatori AmaTur sau Organziatori AmaTur cu experiență pentru organizarea tehnică a celor patru categorii.
Fiind turnee cu participare națională, organizatorii vor avea în vedere posibilitățile de cazare, de masa și de petrecere a timpului liber al participanților.
?n situația depășirii numărului de locuri rezervat turneului, prioritate au jucatorii cei mai bine clasați.
Turneele A+ se desfășoară obligatoriu pe patru categorii, după cum urmează: Elite, Open, Avansați și Hobby.
5.4. Clasamentul turneului
5.4.1. După încheierea turneului, organizatorul va anunța pe site clasamentul detaliat pentru fiecare categorie, iar la finalul clasamentului se trec și persoanele ce au lipsit nemotivat.
5.4.2. Transmiterea datelor
Pentru ușurința centralizării datelor, turneul va fi omologat numai după publicarea tuturor clasamentelor în postul rezervat #2 și transmiterea fișierelor Excel pentru toate categoriile către Coordonatorii AmaTur care se vor ocupa de postarea tuturor rezultatelor pe site-ul www.amatur.ro.
5.4.3. Punctajul turneului
Pe baza clasamentului anunțat de organizatorul turneului, precum și în funcție de importanța turneului și de categoria la care a participat, fiecare concurent va primi un număr de puncte.
Punctajul oferit câștigătorului turneului de consolare (În cazul în care se organizează) este egal cu cel al primului loc necalificat din grupele superioare.
Grilele de punctare pot fi consultate pe www.amatur.ro.
6. Regulamentul
6.1. Regulamentul de joc
Turneele AmaTur au ca principiu de bază respectarea și încurajarea fair-play-ului participanților.
Jocurile din turneele AmaTur vor respecta regulamentul de joc aprobat de I.T.T.F. și F.R.T.M., cu excepția cazurilor când în regulamentul Amatur nu sunt prevăzute alte reguli.
?n același timp, în spirit de fair play, în situațiile în care din motive tehnice nu pot fi luate decizii conform regulamentului, se va acorda credit jucătorului.
Jocurile se pot disputa fără arbitru, scorul poate fi ținut de către jucători. La cererea unuia dintre jucători, organizatorul va numi un arbitru dintre participanții care asistă la joc.
6.2. Paleta
Paleta poate avea orice mărime, formă sau greutate, dar lama trebuie să fie plată și rigidă. Partea paletei folosită pentru a lovi mingea va fi acoperită cu cauciuc simplu, cauciuc cu zimții spre exterior, sau cauciuc sandwich cu zimții spre exterior sau spre interior cu condiția de a fi pe lista fețelor omologate ITTF. Orice strat din componența paletei și orice strat de material acoperitor sau adeziv, folosit pentru a lovi mingea, va avea continuitate și va fi de grosime egală. Suprafața materialului de acoperire a fețelor paletei trebuie să fie mată, de culoare roșu aprins pe o parte și neagră, pe cealaltă parte. Cele două culori vor fi obligatorii și pentru cazul când una dintre cele două fețe nu este acoperită.
În caz de nemulțumiri sau reclamații, organizatorul va decide, respectiv va lua măsurile ce se impun, iar în cazul în care jucătorii nu au sesizat aceste nereguli înainte de începerea partidei, se poate continua jocul fără măsuri suplimentare.
6.3. Departajarea concurenților în grupe
Pașii departajării sunt:
6.4. Retragerea din turneu
În cazul în care un jucător renunță la participare în grupa inferioară fără a juca toate meciurile, la calculul clasamentului grupei i se anulează toate rezultatele din grupă, iar în clasamentul turneului va fi punctat ca participare cu numărul de victorii înregistrate.
În cazul în care un jucator calificat în grupele superioare nu participă la această fază sau se retrage înainte de a juca toate meciurile, i se anuleaza toate victoriile din grupa superioară și va fi punctat la nivelul ultimului joc din grupa superioară. Un jucător calificat într-o fază superioară, dar care nu se prezintă din diverse motive, nu este înlocuit de un alt jucator și este punctat la nivelul la care a ajuns.
?n situația în care jucătorul respectiv nu anunță organizatorul, sau dacă organizatorul consideră motivul retragerii neîntemeiat, în clasamentul final jucătorul retras va fi înregistrat cu zero victorii și primește avertisment, iar în caz de recidivă cazul va fi analizat de către Comitetul Director, care poate suspenda jucătorul pe o perioadă de 3 luni.
6.5. Ținuta de joc
Echipamentul se compune din tricou, șort (fustă), pantofi de sport, trening. Tricoul, șortul, fusta pot avea orice culoare, cu condiția să difere în culoarea de bază de culoarea mingii.
6.6. Disciplina
6.6.1. Jucătorii de tenis de masă vor evita comportări care ar putea avea un caracter nesportiv, ar jigni participanții sau ar dăuna imaginii sportului:
-expresii grosolane;
-distrugerea cu bună intenție a mingii;
-distrugerea cu bună intenție a mesei;
-aruncarea mingii;
-aruncarea paletei;
-lovirea mesei sau mantinelei cu palma, paleta sau piciorul;
-schimbarea paletei în timpul meciului;
-completarea cu lucruri care nu-i aparțin;
-părăsirea sălii în momentul în care ar trebui să dispute un meci;
-prelungirea fără motiv a timpului destinat încălzirii;
6.6.2. Jucatorii de tenis de masă au dreptul:
-la 2 minute de pauză între seturi;
-să folosească prosopul la fiecare 6 puncte jucate;
-să ceară time out cu o durată de un minut, o singură dată pe meci.
6.6.3. Organizatorul are dreptul sa avertizeze, iar la recidivă să elimine din concurs jucătorii care nu respectă regulamentul.
6.6.4 La cererea organizatorului sau prin sesizare din oficiu orice caz de indisciplină, violență, agresiune fizică sau verbală, furt, etc. va fi luat în discuție de către Comitetul Director care poate să avertizeze sau să suspende jucătorul pentru o perioadă care poate să varieze între 3 luni și suspendare definitivă, în funcție de gravitatea faptei.
Orice mesaje defăimătoare, amenințări, injurii, jigniri, instigări la ură, etc. postate pe forum sau pe orice rețea de socializare vor fi analizate de către Comitetul Director, care poate să avertizeze sau să suspende jucătorul pentru o perioadă care poate să varieze între 3 luni și suspendare definitivă, în funcțe de gravitatea faptei.
6.6.5. Organizatorul are dreptul sa refuze participarea la turneu a jucătorilor care au creat conflicte vechi sau au absențe nemotivate.
6.7. Integritatea competiției
Jucătorii care conspiră sau fac înțelegeri pentru a influența rezultatul unui joc într-o manieră incompatibilă cu etica sportivă pot fi sancționați de către Comitetul Director, pe baza unei probe video, cumulativ sau nu, în funcție de gravitatea faptei, cu:
-avertisment;
-depunctare în clasamentul turneului;
-suspendare de la 3 la 12 luni;
-excludere din circuitul AmaTur.
7. Clasamentul circuitului
Pe baza punctelor acumulate în turneele AmaTur se stabilește clasamentul circuitului.
7.1.Calcul punctaj
Se vor ?nsuma punctele obținute la cele mai bune 4 din ultimele 6 turnee A+ cu punctele obținute la cele mai bune 10 din ultimele 12 turnee A și cu punctele obținute la ultimele 4 turnee B. în plus, doar pentru Clasament (fără a conta la medie) se mai adaugă 50 % din punctele turneelor A+ luate în calcul (cele mai bune 4).
7.2.Calcul medie (MP)
MP=(A+P)/(NA+NP)
Grila poate conține 6 turnee A+, 12 turnee A și 4 turnee B ultimele la care jucătorii au participat în ultimele 12 luni.
Clasamentul se actualizează o singură dată pe lună, în prima săptăm?nă, când expiră și turneele mai vechi de 12 luni, cu excepția TC care expiră după desfășurarea TC din anul următor.
Turneele A+ din 2019 se anulează după desfășurarea turneului A+ corespondent din 2020.
Turneele B nu se iau în considerare la calculul mediei (medie zero), ci numai pentru punctajul în clasament.
Turneul pe echipe Butterfly Romanian Table Tennis Cup se punctează prin adăugarea numărului de victorii individuale la MP-ul fiecărui participant.
Turneul de dublu Cheile Grădiștei se punctează similar turneelor A, conform locului ocupat în clasament și MP-ului celui mai valoros coechipier.
8. Trofeele AmaTur
A. Distincțiile de turneu
Pentru fiecare turneu AmaTur câștigătorii, precum și locurile 2, 3 și 4 vor primi diplome de merit. Pentru turneele de tip A, câștigătorii vor fi distinși cu titlul de câștigător al turneului.
?n funcție de posibilitățile organizatorilor se pot acorda cupe, medalii și premii în obiecte. Premierea în bani nu este recomandată, dar poate fi făcută prin intermediul sponsorilor.
B. Distincțiile circuitului AmaTur
Pe baza punctajului final se acordă următoarele distincții:
Aceste prevederi nu sunt limitative, Coordonatorii AmaTur put?nd a acorda distincții suplimentare în funcție de posibilități.
Distincțiile AmaTur nu se adresează Divizionarilor legitimați în Div. B, Div. A și SLG în anii 2019 și 2020 și nu sunt cumulative [un jucător nu poate primi mai mult de o distincție; dacă un jucător se află în situația de a primi mai mult de o distincție, o va primi pe cea mai importanță, a doua distincție (a treia, etc.) se acordă următorului clasat],
Clasamentul anului în curs se definitivează înainte de disputarea Turneului Final, care este de tip A+, și cu această ocazie se stabilesc Campionii AmaTur din fiecare județ (se premiază cu medalie și diplomă primul clasat din fiecare județ, cu condiția să dețină minim 6 turnee A si A+) în ultimele 12 luni.
9. Dispoziții finale
Prezentul regulament este valabil pentru anul competițional 2020 și intră în vigoare începând cu 1 Ianuarie 2020. în vederea âmbunătățirii condițiilor de concurs, Coordonatorii AmaTur își rezervă dreptul de a efectua modificări în prezentul regulament, fara a afecta spiritul competiției. Aceste modificări vor fi efectuate numai după o analiză pe site și vor fi aduse la cunoștința participanților prin internet, la adresa: www.tenisdemasa.ro înaintea intrării în vigoare. Modificările permise nu vor avea caracter retroactiv, deci nu vor putea modifica punctaje, clasamente, situații deja încheiate.
1. Circuitul AmaTur România
Denumirea oficială a circuitului este AmaTur România.
Circuitul este alcătuit dintr-un lanț de turnee de tenis de masă, organizate pe întreaga durată a anului, în mai multe localități ale țării și pe mai multe nivele de reprezentare - locale, zonale și naționale, încheindu-se cu Turneul Campionilor, programat la începutul lunii Noiembrie.
Circuitul urmărește atragerea iubitorilor tenisului de masă, simpli pasionați sau foști și actuali sportivi de performanță care doresc să-l practice în mod organizat, la nivel local sau național. Totodată, creează posibilitatea unor întâlniri ale celor mai buni participanți amatori cu jucători legitimați de nivel apropiat.
Circuitul este organizat de AmaTur România, prin Coordonatorii naționali. La turnee poate participa însă, cu drepturi depline, orice persoană legitimată sau nelegitimată, la una din cele patru categorii, așa cum sunt definite la cap. 2.
2. Participanții la circuit
Clasificare jucători:
Categoria "Elite" - toți participanții cu media mai mare de 33, inclusiv;
Categoria "Open" - toți participanții cu media cuprinsă între 20 și 32,99, inclusiv;
Categoria "Avansați" - toți participanții cu media cuprinsă între 10 și 19,99, inclusiv;
Categoria "Hobby" - toți participanții cu media de până la 9,99, inclusiv.
3. Turnee
3.1 Clasificarea turneelor
?n funcție de importanță, turneele se pot organiza pe patru categorii:
Turnee tip B - turnee de nivel local, județean;
-scopul turneelor B este de a atrage participanți noi din localitate și din zonele apropiate, de familiarizare cu fenomenul AmaTur, de inițiere pentru nou-intrați, de antrenament pentru cei experimentați. Pot participa jucători din toată țara, dar în mod prioritar trebuie urmărită participarea jucătorilor locali.
-o dată pe an, în fiecare județ se poate programa un turneu B cu participare exclusiv județeană, pentru stabilirea unui Campion Județean.
-o dată pe an se pot organiza în toată țara turnee B afiliate unui eveniment global (WTTD) la care AmaTur poate acorda unele bonificații: taxă de afiliere zero, diplome și afișe oferite organizatorilor, grilă de punctare mărită cu 2 puncte pentru toți participanții, sponsorizări după posibilități.
Turnee tip A - aproximativ 100 de turnee de nivel regional, național;
-se urmărește atragerea participanților din întreaga țară, dar preponderent din regiunea în care se desfășoară și din regiunile apropiate;
Turnee tip R+ Regionale - 8 turnee cu caracter regional organizate în aceiași zi, în opt centre din țară, corespunzătoare celor 8 zone AmaTur. Cu acordul organizatorilor implicați se pot comasa două turnee A+ Regionale, în situația în care nu se preconizează înscrieri suficiente.
-scopul turneelor A+ regionale este de a da șansa participării la un Turneu A+ și jucătorilor care, din diferite motive, nu pot participa la Turneele A+ naționale.
Turnee tip A+ Naționale - 5 turnee cu caracter național;
-scopul turneelor A+ este de a apropia jucătorii cei mai buni din circuit, pentru stabilirea unei ierarhii cât mai corecte. Locul de organizare a acestor turnee va ține cont în mod obligatoriu de criteriul geografic, astfel încât pe parcursul unui an se va organiza câte un turneu A+ prin rotație în una din cele două zone ?nvecinate (1-2, 3-5, 4-6, 7-;
Frecvența turneelor A, A+, B (cu excepția turneelor R+ și B+) nu poate fi mai mare de unul pe lună de sală specializată.
Turneul pe echipe Butterfly Romanian Table Tennis Cup și Turneul de Dublu Cheile Grădiștei se asimilează turneelor de tip A.
Turneele AmaTur sunt deschise participării oricărui doritor care se încadrează în categoria valorică anunțată, fără restricții de ordin geografic (excepție turneele R+ și turneele B tip Campionat Județean), vârstă, naționalitate sau cetățenie, în limita locurilor puse la dispoziție de organizator.
3.2 Calendarul competițional
-fiecare localitate are dreptul să organizeze un număr maxim de 3 turnee A, cu excepția municipiului București unde se pot organiza 3 turnee/sală specializată. în condițiile în care sunt locuri libere în calendar se poate discuta cu coordonatorul zonal care supune la vot suplimentarea turneelor A.
-la începerea fiecărui sezon competițional, Coordonatorii AmaTur stabilesc împreună cu Organizatorii locali datele de disputare ale turneelor de tip A si A+, ținând cont de împărțirea geografică și disponibilitatea organizatorilor și îl publică pe site. Grila poate fi completată cu turnee A pe parcursul anului, în acord cu organizatorii AmaTur. Anunțurile de turneu se pot face după apariția acestora în calendarul 2020.
-se pot programa două sau trei turnee A în aceeași dată, dacă distanța între localități depășește 300 km;
-se pot programa turnee B în aceeași zi cu un turneu A, la o distanță de minim 100 km;
-se pot programa turnee B la aceeași dată cu turnee A+, cu condiția ca distanța să fie de minim 300 km și cu aprobarea coordonatorului național responsabil de zona respectivă, care în prealabil se consultă cu organizatorul turneului A+;
-NU se pot programa turnee A la aceiași dată cu turneul A+;
-NU se pot programa turnee A/A+ în săptăm?na în care se desfășoară turneele B+;
-eventualele excepții doar cu acceptul organizatorilor implicați și cu aprobarea Comitetului Director;
4. Organizarea turneelor și dreptul de participare
4.1. Participanții
4.1.1. Divizionarii legitimați într-o divizie superioară diviziei B (divizia A și SuperLigă) pot participă în circuitul AmaTur la turneele A și A+ numai la categoria Elite. Divizionarii legitimați în divizia A sau SLG nu pot participa la turneele A la care se joacă amestecat E/O.
4.1.2. Divizonarii legitimați în divizia B pot participa în circuitul AmaTur, la prima participare numai la categoria Elite, sau Elite/Open și începând cu a doua participare acolo unde-i recomandă media.
4.1.3. Pentru stabilirea categoriei valorice, jucătorul care nu figurează în clasamentul AmaTur, se repartizează astfel:
-dacă provine din rândul Divizionarilor prima participare va fi la categoria "Elite", MP-ul cu care intră în circuit urmând a fi stabilit de către Comitetul Director;
-dacă provne din rândul foștilor Divizionari prima participare va fi la categoria Elite sau Elite/Open, MP-ul va fi zero, după care media obținută va avea efect de repartiție;
-dacă provine din rândul jucătorilor care au făcut o pauză mai mare de un an în Circuitul AmaTur organizatorul trebuie să țină cont de sppecificațiile din clasamentul general, unde fiecare participant are simbolul E, O, A sau H și prima participare va fi la categoria de care aparține sau maxim la categoria imediat superioară;
-la turneele B, organizatorul are dreptul să modifice media jucătorilor cu MP=0 în funcție de valoarea apreciată a acestora, pentru a evita situațiile când un jucător valoros care nu participă la Turnee A este repartizat pe ultima poziție în grupa inferioară;
-la turneele A și A+, organizatorul are obligația să modifice media Divizionarilor care au MP=0 în funcție de valoarea apreciată de Comitetul Director, pentru a evita situațiile când un jucător valoros care nu participă la Turnee A este repartizat pe ultima poziție în grupa inferioară;
4.1.4.Participanții cu drept de joc în circuitul AmaTur se pot înscrie la categoria din care fac parte, conform mediei deținute, sau la categoria imediat superioară, în ordinea înscrierilor confirmate de participanți pe forum și nu se admit înscrieri la două categorii în cadrul aceluiași turneu, excepție de la această regulă se face numai la turneele A+ unde înscrierea/participarea se face în funcție de clasament, prioritate având cei din categoria respectivă, așa cum sunt mentionați la art. 2. Sau în cazul wild-card-urilor oferite de organizator.
4.2. Organizatorii turneelor
Organizatorii turneelor trebuie să aibă vârsta de minim 18 ani, abilități de comunicare și răspund în toate privințele de buna organizare a turneelor: relația cu autoritățile locale, închirierea sălii, oferte pentru masă, cazare, asigurarea condițiilor optime de joc.
Alte condiții administrative: organizatorul local va asigura amenajarea corespunzătoare a sălii (mese, despărțitoare, mingi, căldură, lumină în sală).
Organizatorul va asigura asistență medicală pe parcursul desfășurării turneului, apel?nd la un cadru medical din baza de date AmaTur care participă la turneu (acesta fiind scutit de la plata taxei de participare) căruia ?i va pune la dispoziție o trusă medicală cu dotări minimale. Cadrului medical ?i revine responsabilitatea de a apela serviciul de urgență 112 în cazul unor urgențe medicale, atunci când acest lucru se impune.
Organizatorul turneului are dreptul de a încasa o taxă de participare pe care o stabilește în funcție de cheltuielile efectuate cu ocazia turneului. Toate încasările se fac în condiții legale.
Organizatorul turneului face o donație de 1 leu/participant pentru administrarea site-ului, clasamentului și alte cheltuieli necesare WTTD sau Turneul Campionilor.
Turneele B pot fi organizate de un participant, cu cunoștințe minime de organizare, asistat de un organizator tehnic cu experiență; programarea turneelor B se face cu acordul coordonatorilor naționali resposabili pentru cele 8 zone și se anunță intenția de organizare, obligatoriu, în topicul dedicat celor 8 zone, din Zona Organizatorilor Amatur; Turneele B se postează la minim 24 de ore de la anunțarea lor în topicul dedicat celor 8 zone, din Zona Organizatorilor AmaTur. Moderatorii vor verifica respecarea acestui interval și, în cazul nerespecării lui, vor șterge (provizoriu) turneele postate înainte de termen. în cazul unor contestații legate de distanțe se va solicita acceptul Comitetului Director.
Turneele A pot fi organizate de persoane cu experiență, care cunosc modul de desfășurare și au abilități organizatorice. Programarea turneelor A se face prin înregistrarea în calendarul AmaTur cu girul unui Coordonator AmaTur.
La cerere, organizatorii locali pot fi asistați de unul dintre coordonatorii circuitului AmaTur Romania, atât pentru organizarea administrativă, cât și pentru partea tehnică a concursului.
Turneele A+ sunt organizate de coordonatorii circuitului Amatur România responsabili cu zona în care se organizează turneul, în colaborare cu organizatorul local.
Turneul Campionilor este organizat de către toți Coordonatorii circuitului Amatur România, în colaborare cu organizatorul local.
?n condițiile în care organizatorul oricărei competiții dorește să aibă invitați speciali (participanți), acesta are dreptul să acorde 1-4 Wild Card-uri pentru fiecare categorie (Elite, Open, Avansați, Hobby).
4.3. Anunțurile de turneu
Turneele AmaTur trebuie să fie anunțate pe site printr-un topic separat, cu minim o săptăm?nă înainte de data evenimentului, dar nu mai devreme de 30 zile, iar Moderatorii le vor urca în zona de "subiecte importante";
Anunțurile turneelor se vor face conform Anexei V.
4.4. înscrierea jucătorilor
4.4.1. înscrierea în circuit
-înscrierea participanților noi în circuit se poate face direct prin înscrierea la oricare din turneele AmaTur organizate în cursul anului. Participantul trebuie să transmită datele necesare înregistrării: nume, prenume, localitatea de domiciliu, județul și categoria la care dorește să fie înscris (conform anunțului postat de organizator);
-?n situația în care participantul nu specifică la ce categorii se înscrie, acesta va fi înscris din oficiu unde sunt locuri disponibile, la aprecierea organizatorului;
-înscrierea la turneele A, B și B+ se face în ordinea postării pe forum, respect?nd principiul "primul venit, primul servit";
-înscrierea la turneele A+ și R+ se face în ordinea clasamentului până în ziua stabilită de organizatori, după care, în limita locurilor rămase neocupate, respect?nd principiul "primul venit, primul servit";
-persoanele cu dizabilități sunt scutite de plata taxei de înscriere la turneele AmaTur.
4.4.2. Retragerea jucătorilor pe forum
-retragerea jucătorilor de la turneele la care s-au înscris se poate face astfel:
a.retragere înainte de termen (R1);
b.retragere după termen (R2);
c.absență nemotivată (N);
-termenul limită de retragere la turneele A și B este postat în anunțul turneului și trebuie să fie cu 36 ore înainte de începerea turneului (Joi ora 21:00 pentru turneele care încep Sâmbătă la ora 09:00);
-termenul limită de retragere la turneele A+ va fi stabilit odată cu omologarea condițiilor de desfășurare ale acestuia de către Comitetul Director (?n principiu Miercuri ora 21:00, chiar dacă turneul se desfășoară pe două zile);
-retragerea trebuie să apară explicit pe forum până la ora limită, responsabilitatea de a verifica acest lucru revine strict persoanei care se retrage;
4.4.3 Penalizarea jucătorilor
-retragerea jucătorilor înainte de termen 0 puncte;
-retragerea jucătorilor după termen 2 puncte;
-absența nemotivată 3 puncte;
-se suspendă automat pe o perioadă de trei luni jucăorul care acumulează minim 6 puncte de penalizare (suspendarea începe din momentul constatării);
-monitorizarea retragerilor și absențelor de la turneele AmaTur se va face de către Coordonatorii AmaTur;
-punctele de penalizare vor apărea în pagina personală a fiecărui participant de pe site-ul www.amatur.ro, rubrica Clasament;
-nu se penalizează retragerile de pe lista de așteptare;
-organizatorul tehnic trebuie să facă în termen de maxim 48 de ore de la terminarea turneului, în postul rezervat clasamentului una din următoarele mențiuni: nu sunt jucători nemotivați sau numele și prenumele jucătorilor nemotivați;
-eventualele contestații se vor soluționa de către Comitetul Director.
5. Desfășurarea turneelor
Pentru a respecta caracterul de competiție de masă, fiecare participant va avea dreptul la un numar de minim 4 meciuri în cadrul turneelor A și A+.
5.1. Numărul de grupe și repartizarea jucătorilor se va face în conformitate cu Anexa III. Organizatorul stabilește numărul de grupe inferioare în funcție de numărul disponibil de mese și de numărul de participanți. Pentru un număr de 6 participanți/masă se recomandă ca numărul de mese să fie egal cu numărul grupelor, iar în cazul grupelor de 7 participanți se recomandă 2 mese/grupă; în cazul desfășurării unei grupe inferioare la o singură masă participantul are dreptul să refuze participarea (fără a fi penalizat) dacă în anunțul turneului nu s-a specificat acest lucru.
5.2. Sistemul de joc pentru turneele A si A+
Sistemul de joc este împărțit în 3 faze distincte:
Faza I (de masă): grupe de câte 5, 6 sau 7 participanți, din care se califică în turul II cel puțin jumătate (excepție grupele de 4); numărul celor calificați trebuie să permită continuarea turneului fie în grupe de 3, fie în grupe de 4. în cazul turneelor A se acceptă și sistemul de grupe inferioare de 4 jucători, din care se califică toți patru în grupele superioare.
Faza a II-a (superioară): grupe de câte 3 sau 4 participanți, din care se califică în turul III cel puțin jumătate, numărul jucătorilor calificați trebuie să poată permite continuarea turneului în sistem eliminatoriu, pe cheie de 16, 24, 32, 48, 64; în variantele 24, 48 câștigătorii grupelor vor intra direct în turul II eliminatoriu.
Faza a III-a (eliminatorie): se încheie cu stabilirea unui câștigător, a unui loc II și a unuia sau două locuri III; departajarea locurilor III și IV se face numai dacă organizatorul local stabilește acest pas.
După faza I, organizatorul local poate opta pentru turnee paralele de consolare sau pe categorii, fără ca aceste turnee să împiedice buna desfășurare a turneului principal.
Organizatorul poate decide dacă după faza a I-a se trece direct în faza a III-a, adică fără grupe superioare, iar pentru aceasta va anunța în topic-ul turneului modul de desfășurare a sistemului de joc.
Sistemul de joc prezentat inițial în anunțul turneului poate suferi modificări până cel târziu Miercuri ora 21:00 (cu 60 ore înainte de startul turneului). în cazuri de forță majoră sistemul de desfășurare al turneului poate fi modificat și după termenul limită, doar cu acceptul Comitetului Director.
5.3. Organizarea turneelor
5.3.1 Organizarea turneelor de tip B
-număr minim de mese: 2;
-număr minim de participanți 10 și se punctează conform grilei de punctaj;
-pentru derularea unei categorii este nevoie de minim un jucător care se încadrează în categorie, iar punctajul se face conform grilei de punctaj superioare;
-o categorie (E/O/A/H amestecat), două categorii (varianta 1: E/O și A/H, varianta 2: E și O/A/H, varianta 3: E/O/A și H), trei categorii (varianta 1: E/O, A și H, varianta 2: E, O/A și H, varianta 3: E, O și A/H) sau patru categorii (E, O, A și H);
-?n condiții speciale (WTTD, etc.) Comitetul Director poate aproba desfășurarea turneelor B pentru mai puțin de patru categorii, sau numai pentru începători;
-divizionarii A și SLG pot juca la grămadă sau la categoria superioară, când se țin mai multe categorii;
-nu se acceptă folosirea sistemului cu grupe inferioare amestecat, din care o parte se califică la E/O, altă parte la A/H;
5.3.2 Organizarea turneelor tip A și R+ regional
Se organizează în săli cu minim 12 mese, pentru un număr de minim 72 participanți. Numărul maxim de participanți trebuie corelat cu numărul de mese, fără a depăși 7 jucători la o masă sau, în cazuri extreme, se poate desfășura cu trei grupe de 6 la două mese; la alegerea modului de joc trebuie să se țină cont de timpul maxim disponibil și de capacitatea sălii, pentru a evita prelungirea la ore t?rzii a turneelor, sau așteptarea între partide nejustificată.
Turneele A și R+ Regional se desfășoară obligatoriu pe patru categorii. Organizatorul poate decide comasarea a două categorii numai dacă vineri seara la ora 21:00 sunt mai puțin de 6 jucători înscriși la una dintre categorii.
În cazul comasării categoriilor Elite și Open divizionarii A și SLG nu mai au drept de participare.
5.3.3 Organizarea turneelor tip A+.
Se organizează în săli care permit desfășurarea turneului pe minim 20 de mese, pentru un minim de 120 + 60 participanți, în condițiile nedepășirii sub nici o formă a unui număr de 6 jucători la masă în grupele inferioare. La turneele A+ nu se acceptă sistemul de joc cu grupe inferioare de 4 jucători.
Condițiile de desfășurare a turneelor A+ vor trebui omologate de către Comitetul Director AmaTur, înainte de postarea turneului pe forum, acestea fiind standardizate în funcție de tipul de sală de sport avută la dispoziție.
Numărul estimativ de mese ce pot fi amplasate într-o sală de sport se stabilește astfel:
-Sală Polivalentă: 20-24 mese;
-Sală de sport tip Năstase cu 2 rînduri de scaune: 16-20 mese;
-Sală de sport tip Năstase fără tribune: 12-16 mese;
Excepțiile trebuie aprobate de Comitetul Director.
În cazul în care organizatorii nu au la dispoziție o sală polivalentă, pentru asigurarea numărului minim de locuri/mese se pot folosi două săli de capacitate mai mică sau se pot organiza categoriile în două zone consecutive.
Pentru asigurarea fluenței de desfășurare a concursului, organizatorul local va solicita ajutorul tehnic a cel puțin doi Coordonatori AmaTur sau Organziatori AmaTur cu experiență pentru organizarea tehnică a celor patru categorii.
Fiind turnee cu participare națională, organizatorii vor avea în vedere posibilitățile de cazare, de masa și de petrecere a timpului liber al participanților.
?n situația depășirii numărului de locuri rezervat turneului, prioritate au jucatorii cei mai bine clasați.
Turneele A+ se desfășoară obligatoriu pe patru categorii, după cum urmează: Elite, Open, Avansați și Hobby.
5.4. Clasamentul turneului
5.4.1. După încheierea turneului, organizatorul va anunța pe site clasamentul detaliat pentru fiecare categorie, iar la finalul clasamentului se trec și persoanele ce au lipsit nemotivat.
5.4.2. Transmiterea datelor
Pentru ușurința centralizării datelor, turneul va fi omologat numai după publicarea tuturor clasamentelor în postul rezervat #2 și transmiterea fișierelor Excel pentru toate categoriile către Coordonatorii AmaTur care se vor ocupa de postarea tuturor rezultatelor pe site-ul www.amatur.ro.
5.4.3. Punctajul turneului
Pe baza clasamentului anunțat de organizatorul turneului, precum și în funcție de importanța turneului și de categoria la care a participat, fiecare concurent va primi un număr de puncte.
Punctajul oferit câștigătorului turneului de consolare (În cazul în care se organizează) este egal cu cel al primului loc necalificat din grupele superioare.
Grilele de punctare pot fi consultate pe www.amatur.ro.
6. Regulamentul
6.1. Regulamentul de joc
Turneele AmaTur au ca principiu de bază respectarea și încurajarea fair-play-ului participanților.
Jocurile din turneele AmaTur vor respecta regulamentul de joc aprobat de I.T.T.F. și F.R.T.M., cu excepția cazurilor când în regulamentul Amatur nu sunt prevăzute alte reguli.
?n același timp, în spirit de fair play, în situațiile în care din motive tehnice nu pot fi luate decizii conform regulamentului, se va acorda credit jucătorului.
Jocurile se pot disputa fără arbitru, scorul poate fi ținut de către jucători. La cererea unuia dintre jucători, organizatorul va numi un arbitru dintre participanții care asistă la joc.
6.2. Paleta
Paleta poate avea orice mărime, formă sau greutate, dar lama trebuie să fie plată și rigidă. Partea paletei folosită pentru a lovi mingea va fi acoperită cu cauciuc simplu, cauciuc cu zimții spre exterior, sau cauciuc sandwich cu zimții spre exterior sau spre interior cu condiția de a fi pe lista fețelor omologate ITTF. Orice strat din componența paletei și orice strat de material acoperitor sau adeziv, folosit pentru a lovi mingea, va avea continuitate și va fi de grosime egală. Suprafața materialului de acoperire a fețelor paletei trebuie să fie mată, de culoare roșu aprins pe o parte și neagră, pe cealaltă parte. Cele două culori vor fi obligatorii și pentru cazul când una dintre cele două fețe nu este acoperită.
În caz de nemulțumiri sau reclamații, organizatorul va decide, respectiv va lua măsurile ce se impun, iar în cazul în care jucătorii nu au sesizat aceste nereguli înainte de începerea partidei, se poate continua jocul fără măsuri suplimentare.
6.3. Departajarea concurenților în grupe
Pașii departajării sunt:
- Numărul de victorii în clasamentul general al grupei;
- Numărul de victorii în clasamentul parțial al grupei (dacă după pasul 1 sunt la egalitate minim 3 jucători);
- Diferența dintre numărul de seturi câștigate și pierdute în clasamentul parțial (dacă după pasul 2 sunt la egalitate minim 3 jucători);
- Diferența dintre numărul de seturi câștigate și pierdute în clasamentul general (dacă după pasul 3 sunt la egalitate 3 sau mai mulți jucători);
- Set de departajare - fiecare cu fiecare cu notarea scorului în setul de departajare (dacă după pasul 4 sunt la egalitate 3 sau mai mulți jucători);
- Victoria directă dacă după oricare dintre criteriile de departajare anterioare rămân la egalitate 2 jucători.
- În cazul în care se notează scorurile pe seturi (gr. Inf. Sau gr. Sup.) criteriile de departajare de la punctele 4 și 5 se înlocuiesc cu punctaverajul.
6.4. Retragerea din turneu
În cazul în care un jucător renunță la participare în grupa inferioară fără a juca toate meciurile, la calculul clasamentului grupei i se anulează toate rezultatele din grupă, iar în clasamentul turneului va fi punctat ca participare cu numărul de victorii înregistrate.
În cazul în care un jucator calificat în grupele superioare nu participă la această fază sau se retrage înainte de a juca toate meciurile, i se anuleaza toate victoriile din grupa superioară și va fi punctat la nivelul ultimului joc din grupa superioară. Un jucător calificat într-o fază superioară, dar care nu se prezintă din diverse motive, nu este înlocuit de un alt jucator și este punctat la nivelul la care a ajuns.
?n situația în care jucătorul respectiv nu anunță organizatorul, sau dacă organizatorul consideră motivul retragerii neîntemeiat, în clasamentul final jucătorul retras va fi înregistrat cu zero victorii și primește avertisment, iar în caz de recidivă cazul va fi analizat de către Comitetul Director, care poate suspenda jucătorul pe o perioadă de 3 luni.
6.5. Ținuta de joc
Echipamentul se compune din tricou, șort (fustă), pantofi de sport, trening. Tricoul, șortul, fusta pot avea orice culoare, cu condiția să difere în culoarea de bază de culoarea mingii.
6.6. Disciplina
6.6.1. Jucătorii de tenis de masă vor evita comportări care ar putea avea un caracter nesportiv, ar jigni participanții sau ar dăuna imaginii sportului:
-expresii grosolane;
-distrugerea cu bună intenție a mingii;
-distrugerea cu bună intenție a mesei;
-aruncarea mingii;
-aruncarea paletei;
-lovirea mesei sau mantinelei cu palma, paleta sau piciorul;
-schimbarea paletei în timpul meciului;
-completarea cu lucruri care nu-i aparțin;
-părăsirea sălii în momentul în care ar trebui să dispute un meci;
-prelungirea fără motiv a timpului destinat încălzirii;
6.6.2. Jucatorii de tenis de masă au dreptul:
-la 2 minute de pauză între seturi;
-să folosească prosopul la fiecare 6 puncte jucate;
-să ceară time out cu o durată de un minut, o singură dată pe meci.
6.6.3. Organizatorul are dreptul sa avertizeze, iar la recidivă să elimine din concurs jucătorii care nu respectă regulamentul.
6.6.4 La cererea organizatorului sau prin sesizare din oficiu orice caz de indisciplină, violență, agresiune fizică sau verbală, furt, etc. va fi luat în discuție de către Comitetul Director care poate să avertizeze sau să suspende jucătorul pentru o perioadă care poate să varieze între 3 luni și suspendare definitivă, în funcție de gravitatea faptei.
Orice mesaje defăimătoare, amenințări, injurii, jigniri, instigări la ură, etc. postate pe forum sau pe orice rețea de socializare vor fi analizate de către Comitetul Director, care poate să avertizeze sau să suspende jucătorul pentru o perioadă care poate să varieze între 3 luni și suspendare definitivă, în funcțe de gravitatea faptei.
6.6.5. Organizatorul are dreptul sa refuze participarea la turneu a jucătorilor care au creat conflicte vechi sau au absențe nemotivate.
6.7. Integritatea competiției
Jucătorii care conspiră sau fac înțelegeri pentru a influența rezultatul unui joc într-o manieră incompatibilă cu etica sportivă pot fi sancționați de către Comitetul Director, pe baza unei probe video, cumulativ sau nu, în funcție de gravitatea faptei, cu:
-avertisment;
-depunctare în clasamentul turneului;
-suspendare de la 3 la 12 luni;
-excludere din circuitul AmaTur.
7. Clasamentul circuitului
Pe baza punctelor acumulate în turneele AmaTur se stabilește clasamentul circuitului.
7.1.Calcul punctaj
Se vor ?nsuma punctele obținute la cele mai bune 4 din ultimele 6 turnee A+ cu punctele obținute la cele mai bune 10 din ultimele 12 turnee A și cu punctele obținute la ultimele 4 turnee B. în plus, doar pentru Clasament (fără a conta la medie) se mai adaugă 50 % din punctele turneelor A+ luate în calcul (cele mai bune 4).
7.2.Calcul medie (MP)
MP=(A+P)/(NA+NP)
- A și NA = suma punctelor turneelor A din grilă și numărul lor, fără cele mai slabe două, dacă sunt cel puțin 4 turnee A (fără cel mai slab, dacă sunt exact 3 turnee);
- P și NP = suma punctelor turneelor A+ din grilă și numărul lor, fără cele mai slabe două, dacă sunt cel puțin 4 turnee A (fără cel mai slab, dacă sunt exact 3 turnee);
Grila poate conține 6 turnee A+, 12 turnee A și 4 turnee B ultimele la care jucătorii au participat în ultimele 12 luni.
Clasamentul se actualizează o singură dată pe lună, în prima săptăm?nă, când expiră și turneele mai vechi de 12 luni, cu excepția TC care expiră după desfășurarea TC din anul următor.
Turneele A+ din 2019 se anulează după desfășurarea turneului A+ corespondent din 2020.
Turneele B nu se iau în considerare la calculul mediei (medie zero), ci numai pentru punctajul în clasament.
Turneul pe echipe Butterfly Romanian Table Tennis Cup se punctează prin adăugarea numărului de victorii individuale la MP-ul fiecărui participant.
Turneul de dublu Cheile Grădiștei se punctează similar turneelor A, conform locului ocupat în clasament și MP-ului celui mai valoros coechipier.
8. Trofeele AmaTur
A. Distincțiile de turneu
Pentru fiecare turneu AmaTur câștigătorii, precum și locurile 2, 3 și 4 vor primi diplome de merit. Pentru turneele de tip A, câștigătorii vor fi distinși cu titlul de câștigător al turneului.
?n funcție de posibilitățile organizatorilor se pot acorda cupe, medalii și premii în obiecte. Premierea în bani nu este recomandată, dar poate fi făcută prin intermediul sponsorilor.
B. Distincțiile circuitului AmaTur
Pe baza punctajului final se acordă următoarele distincții:
- Campion AmaTur România cel mai bine clasat în clasamentul general;
- Campion județean AmaTur cel mai bine clasat în clasamentul județean;
- Campion Junior AmaTur cel mai bine clasat junior în clasamentul general (J);
- Lady AmaTur cea mai bine clasată fată în clasamentul general (F);
- Maestru AmaTur cel mai bine clasat Old-boys în clasamentul general (W);
- Special AmaTur cel mai bine clasat jucător cu dizabilități în clasamentul general (D);
- Globe Trotter AmaTur jucătorul cu cele mai multe participări la turnee.
Aceste prevederi nu sunt limitative, Coordonatorii AmaTur put?nd a acorda distincții suplimentare în funcție de posibilități.
Distincțiile AmaTur nu se adresează Divizionarilor legitimați în Div. B, Div. A și SLG în anii 2019 și 2020 și nu sunt cumulative [un jucător nu poate primi mai mult de o distincție; dacă un jucător se află în situația de a primi mai mult de o distincție, o va primi pe cea mai importanță, a doua distincție (a treia, etc.) se acordă următorului clasat],
Clasamentul anului în curs se definitivează înainte de disputarea Turneului Final, care este de tip A+, și cu această ocazie se stabilesc Campionii AmaTur din fiecare județ (se premiază cu medalie și diplomă primul clasat din fiecare județ, cu condiția să dețină minim 6 turnee A si A+) în ultimele 12 luni.
9. Dispoziții finale
Prezentul regulament este valabil pentru anul competițional 2020 și intră în vigoare începând cu 1 Ianuarie 2020. în vederea âmbunătățirii condițiilor de concurs, Coordonatorii AmaTur își rezervă dreptul de a efectua modificări în prezentul regulament, fara a afecta spiritul competiției. Aceste modificări vor fi efectuate numai după o analiză pe site și vor fi aduse la cunoștința participanților prin internet, la adresa: www.tenisdemasa.ro înaintea intrării în vigoare. Modificările permise nu vor avea caracter retroactiv, deci nu vor putea modifica punctaje, clasamente, situații deja încheiate.
Comentariu